آشنایی با انواع رادیاتور شوفاژ، پره ای، پنلی، حوله خشک کن-رادیاتور پارس

میزان بار حراراتی برای هر متر مربع در مناطق معتدل 95 و برای مناطق سردسیر 110 است. بار حرارتی هر پره به طور میانگین 8 سانتی متری 130 کیلوکالری در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال میزان بار حرارتی کل متراژ و تعداد لازم پره ها ، برای اتاق 45 متری در منطقه سرد سیر به روش زیر محاسبه می گردد . هر متر مربع از سطح رادیاتور آلومینیومی در شرایط معمولی و با اختلاف دمای 60 درجه سانتی گراد (بین دمای هوای محیط و دمای آب گرم ورودی به رادیاتور ) حدود 670 کیلوکالری در ساعت گرما ایجاد می نماید .

نحوه رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج

امروزه اغلب از رادیاتور پره ای که از جنس آلومینیوم می باشد استفاده می شود و رادیاتور های پنلی آلومینیومی به دلیل وزن کمتر و زیبایی که دارند در بیشتر منازل جای خود را تثبیت کرده اند. تکنولوژی‌های نوین ساخت و تولید موجب شده‌است که محصولاتی با ظرافت بالاتر و طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تر وارد بازار شود و به طبع آن علاقه‌مندی، اشتیاق و توجه جامعه به امر دکوراسیون داخلی افزایش یابد. فرم، اندازه و رنگ محدود در سیستم‌های گرمایشی متداول، مجله خبری تاسیسات ساختمانی همیشه معضلی برای طراحان دکوراسیون داخلی بوده‌است و با تمام تلاشی که برای جاسازی و مخفی نمودن آن‌ها انجام می‌دهند در بسیاری موارد تأثیر منفی بر طراحی داخلی خواهند داشت. در این راستا محصولی تحت عنوان رادیاتورهای دکورال و دکوراتیو به بازار ارائه شده‌است که تا حدود بسیار زیادی توانسته‌است دست طراحان را باز نماید. این سیستم گرمایشی محصولی مدرن و زیبا است که می‌توان آن را در هر طرح متناسب با شرایط فضا در اختیار داشت.

رادیاتور پره آلومینیومی بوتان مدل ایل پریمو H600

استفاده از این سیستم امروزه کاربرد فراوانی در گرمایش داخلی دارد.عمل گرمایش در رادیاتور از طریق لوله های حاوی آب گرم دیگ انجام می پذیرد که درون آن گردش می کند و حرارت را توسط جابه جایی منتقل می کند. بخشی از انتقال حرارت رادیاتور هم بر اثر تابش ازسطح پره ها اتفاق می افتد. معمولا به دلیل نفوذ هوا از طریق پنجره ها و درزهای آن و توزیع بهتر حرارت، رادیاتور را زیر پنجره نصب می کنند و تعداد پره ها بسته به مساحت اتاق و اتلافات آن دارد. این مدل از رادیاتورها که جزء یکی از مدرن ترین سیستم های گرمایشی به حساب می آیند، معمولا در محیط هایی مانند حمام نصب می شوند و وظیفه تامین گرمای محیط را بر عهده دارند. به دلیل شکل ظاهری و کنار هم قرار گرفتن لوله های افقی در این دستگاه ها، از آنها به عنوان خشک کن برای خشک کردن لباس ها و حوله ها نیز استفاده می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های رادیاتور حوله خشک کن این است که می تواند چگالی رطوبت هوا را به پایین ترین حد خود رسانده و گرمای بهینه ایجاد کند.

این امر از آن‌جهت است‌که اگر رادیاتور شما خراب شد بتوانید پره‌ی آن را تعویض نمایید. بنابراین آب، دوباره توسط لوله‌های برگشتی، به سمت شوفاژ خانه حرکت می‌کند و برای اینکه بتواند دوباره گرمای خود را به دست آورد وارد دیگ بخار می‌گردد و این سیکل، دوباره تکرار می‌شود. در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین نصب رادیاتور شوفاژ در شهر خود دسترسی دارید. داشتن سطح تابش یکنواخت و گسترده و بالطبع گرمای تابشی بیشتر نسبت به انواع رادیاتور پره‌ای (توضیح اینکه گرمایش تابشی نسبت به گرمایش همرفتی برای بدن انسان دلپذیرتر است).

این رادیاتورها با چندین لایه رنگ های اپوکسی پوشیده شده اند تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت شوند. بعلت قیمت پایینتر شمش فولاد نسبت به آلومینیوم، معمولا رادیاتورهای پنلی فولادی در قیاس با رادیاتورهای آلومینیومی از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند. رادیاتورهای پنلی معمولا در سایزهای 40 الی 200 سانتی متر در بازار موجود می باشند.

با انجام این کار خیلی زیاد از مشکلاتی که در آینده ممکن است برای پکیج بوجود بیاد پیشگیری به عمل می‌آید . سیستم شوفاژ برای ایجاد حرارت و گرم نمودن آب، از اجزا و بخش‌هایی به وجود آمده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به دیگ بخار، پمپ، رادیاتور، منبع دو جداره، منبع انبساط، سیستم‌های کنترل کننده و … سال‌هاست که در خانه‌های نوساز دیگر اثری از سیستم گرمایشی بخاری دیده نمی‌شود.

هر کدام از پره های موجود در رادیاتور های شوفاژ آلومینیومی دارای بار گرمادهی مختص به خود هستند. بدین ترتیب، هرچه قدر تعداد پره های رادیاتور آلومینیومی بیشتر باشند، گرمای بیشتری نیز به محیط هدیه می دهد. معمولا هر یک از پره های تولید شده دارای ابعاد 6 الی 8 سانت هستند. برای انتخاب و خرید ظرفیت مناسب رادیاتور برخی پارامتر ها، مثل متراژ ساختمان، منطقه جغرافیایی، نوع کاربری اعم از مسکونی یا اداری دارای اهمیت هستند. از دیگر نکاتی که باید زمان خرید رادیاتور در نظر داشت مارک و کشور سازنده است.

  • فضای رادیاتور و شوفاژ تا حد امکان باید باز باشد تا چرخش هوا به خوبی صورت گیرد.
  • خانم کریمانی – سلام دوست عزیز خدا رو شکر که محتوای صفحه برای شما مفید بوده.
  • هدف از تولید و ساخت این نوع از رادیاتورها، کمک به حفظ طراحی داخلی و دیزاین واحدها می باشد.رادیاتورهای شیشه ای در سایزها و ابعاد مختلف طراحی می شوند، که مشتری می تواند بنا به سلیقه شخصی خود ابعاد و حتی طرح روی آن را انتخاب کند.
  • بنابراین آبی که قرار است وارد رادیاتور شود ابتدا توسط دیگ بخار، گرم می‌گردد.
  • رادیاتور آلومینیومی که گاه همراه با ترکیبی از سرب می‌باشد، برای انتقال گرما در مصارف متفاوتی استفاده می‌شود.