آشنایی با انواع رادیاتور شوفاژ، پره ای، پنلی، حوله خشک کن-رادیاتور پارس

این محصول قابلیت نصب آسان داشته و بخاطر عدم نیاز به اتصالات و شیرالات خاص، 50 درصد کمتر در سیستم لوله کشی آن، نسبت به رادیاتور پره ای و پنلی، از لوله استفاده می شود. تولید گرمای یکنواخت در محیط بخاطر سطح گسترده آن در دور اتاق ، سرعت بالا در نصب ، صرفه جویی در مصرف انرژی و بازدهی بالا از ویژگی های رادیاتور گرمایشی قرنیزی می باشد. رادیاتور یک مبدل حرارتی است که توسط برندهای متعددی در مدل های متنوع طراحی می گردد. به همین دلیل ممکن است خریداران در خرید رادیاتور گرمایشی با گارانتی معتبر و کیفیت مناسب با چالش مواجه شوند. استفاده از این مبدل حرارتی در اشکال مختلف سابقه تاریخی داشته و در رم باستان از شکل ابتدایی آن استفاده می شده که جنس آنها از سنگ بوده و در زیر سازه ساختمان قرار می گرفتند تا گرمای ذغال را به کف اتاق انتقال دهند. امروزه این محصول برای مصارف تاسیسات ساختمان مسکونی، اداری و تجاری و بیشتر از جنس آلومینیوم، مس، استیل و فولاد تولید شده و روز به روز با سیستم مدرن تری به بازار عرضه می گردد.

شرکت بوتان با چندین دهه تجربه محصولات گرمایشی با بالاترین کیفیت تولید می کند و حتی برخی از مدل ها را به خارج از کشور صادر می کند. کیفیت محصول تنها ویژگی مثبت بوتان نیست و پس از خرید نیز خدمات پس از فروش عالی را به مخاطبین خود ارائه می دهند. همچنین به خاطر سطح ایمنی بالا و ظاهر زیبا امروزه برای تامین هوای گرم فضاهای مختلف، از رادیاتور استفاده میکنند. با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و برخوردار بودن از راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ می توانید بهترین رادیاتور را متناسب با نوع کاربرد محل مورد نظر خریداری نمایید. با توجه به استقبال فراوانی که این محصولات دارند، سالانه میلیون ها دستگاه تولید و روانه بازار رقابت می شوند.

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور ۱۴۰ سانتی متری

رادیاتور های برقی برای مکان هایی که دارای مشکلات سیستم لوله کشی و گاز رسانی هستند، انتخاب مناسبی می باشد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد شوفاژ ها، می توان به هزینه های نصب و راه اندازی پایین، جا به جایی آسان اشاره نمود. با معرفی رادیاتور برقی، تا حدودی با راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ آشنا شدید. شما می توانید در روز های گرم سال که نیازی به سیستم های گرمایشی ندارید، آنها را جمع کنید. با جمع آوری شوفاژ ها، در فصول گرم سال، می توانید فضای مفید منزل یا اتاق کار را به حالت اولیه بازگردانید. جنس رادیاتورها متفاوت است، از جمله می‌توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره کرد.

چه سیستم گرمایشی بهتر است؟

تمام رادیاتور شوفاژ ها، با یک هدف یعنی تامین گرمایش محیط طراحی و تولید شده‌اند. به‌شرط آنکه لوله‌های آب گرم رفت‌وبرگشت رادیاتور از کف ساختمان (نه از دیوار) بیرون‌آمده باشند. امروزه هم‌خوانی دکوراسیون داخلی و سیستم‌های تأسیساتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در سیستم حرارت مرکزی که از آبگرم استفاده می‌شود، دمای خروجی آب از 180 درجه و دمای ورودی اب به داخل دیگ که گرمای لازم را به اتاق منتقل می کند، برابر 160 درجه می باشد، حدود 20 درجه اختلاف دمای بین رفت و برگشت می باشد. این رادیاتورها از چدن ساخته می شوند و از گذشته تا به امروز مورد بهره گیری قرار گرفته اند. رادیاتورهای چدنی همانند رادیاتورهای آلومینیومی خاصیت ضد زنگ زدگی دارند و مجله خبری تاسیسات ساختمانی نسبت به رادیاتورهای فولادی مقام تر هستند. نکته آخر اینکه شیرهای رادیاتور را هیچ موقع نبندید و همه رادیاتور ها باز باشند و اگر هوا کمی گرم‌تر شد میتونید از پکیج درجه شوفاژ را کم کنید و اگر گرم‌تر شد بگذارید روی تابستانی و در تابستان هم فقط شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج را ببندید. در سال ۱۳۵۷ این کارخانه در شهر اصفهان تاسیس گردید و یکی از نام‌های آشنای رادیاتورسازی در ایران شد.

تنظیم نبودن فشار گاز

حوله خشک کن‌ها نوعی از رادیاتورها هستند که اغلب در فضا حمام یا سرویس‌های بهداشتی نصب می‌شوند و علاوه بر گرم کردن فضای حمام برای خشک کردن لباس های ضروری در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. و به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می‌شوند، ظاهر آن‌ها با رادیاتورهای معمولی فرق دارد و زیباتر هستند. این وسیله برای تأمین گرمایش مورد نیاز حمام، یا آشپزخانه‌های کوچک است و به گونه ای طراحی گردیده که به راحتی قابل نصب بر روی دیواری می‌باشد.

رادیاتورها در انواع مسی، فولادی، چدنی و آلومینیومی ساخته می شوند. رادیاتور شوفاژ تنها جهت سیستم های گرمایش مرکزی قابل استفاده می باشد که از نوع جابجایی آزاد است. یکی دیگر از انواع رادیاتور از نظر جنس به کار رفته در ساختار آنها، رادیاتورهای آلومینیومی می باشند. مزیت های مهم این رادیاتورها وزن سبک، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی و شکل مدرن و زیبای آن است. این نوع از رادیاتورها بیشتر در محیط های داخل ساختمان که رطوبت دارند، مانند حمام و سرویس های بهداشتی و همچنین در زیرزمین ها نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که آلومینیوم از نظر رسانایی چهارمین فلز محسوب شده و در طبیعت به راحتی یافت می شود، این نوع از رادیاتورها قیمت مناسبی هم دارند.

  • همچنین می توانید برای مشاوره و اطلاع از قیمت رادیاتور گرمایشی به روز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
  • به‌طور کلی رادیاتور منازل یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد.
  • نکته مهم اینجاست که حتی اگر شما چند ثانیه فقط نیاز به آب گرم داشته باشید تمام این قطعات باالاجبار شروع به کار میکنند .
  • قابلیت نصب این رادیاتورها را هم می‌توان به صورت افقی و هم به صورت عمودی نصب نمود.
  • بدنه این تجهیزات به طور معمول از جنس چدن، آلومینیوم، فولاد، مس و …
  • بوتان با توجه به نیاز مردم، مدل های مختلفی از رادیاتور را روانه بازار کرده است که شما می توانید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید.

در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم همه نکاتی را که برای تهیه یک محصول باکیفیت نیاز دارید؛ به شما گوشزد کنیم. معمولاً از رادیاتور و شوفاژ برای گرم کردن خانه هایی که در آن رطوبت وجود ندارد استفاده می شود دلیل این مسئله نیز تحت تاثیر این عامل قرار می گیرد که این دستگاه نمی تواند رطوبت اتاق را کنترل کنند. امروزه رادیاتورها در انواع و اقسام ختلف به بازار عرضه می شوند و متقاضیان می توانند بر اساس نیاز خود یکی از مدل های آن را انتخاب کرده و برای منزل تهیه کنند. در این پست ما قصد داریم نگاهی به اصلی ترین انواع شوفاژ ها نگاهی انداخته و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. برای خرید رادیاتور شوفاژ، بهتر است انواع مدل های شوفاژ را از نظر چگونگی و نحوه عملکرد بررسی کنید. همانطور که اشاره شد رادیاتور های گرمایشی، با برند های مختلفی و در مدل های متنوع از جمله پره ای آلومینیومی، شیشه ای یا دکوراتیو، پنلی یا فولادی، قرنیزی و برقی برای فضاهای مختلف تولید و در بازار وجود دارند.

رادیاتور را می توان یک نوع مبدل حرارتی نامید که گرمای آبگرم تولید شده توسط موتورخانه یا پکیج را از طریق تماس سطحی با هوا به محیط داخلی ساختمان منتقل می کند. رادیاتورهایی که در سیستم گرمایشی شوفاژ مورد استفاده قرار می گیرند معمولا از جنس آلومینیوم و یا آلیاژ فولاد می باشند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ به آن اشاره کنیم این است که بهتر است خودتان را به یک برند خاص محدود نکنید. به عبارت بهتر زمانی باید درباره برند تصمیم بگیرید که میان دو یا چند گزینه با ویژگی‌های مشابه مردد باشید.

از دیگر دلایل سرد بودن رادیاتور خرابی ترموستات می باشد، وظیفه‌ی ترموستات تنظیم دمای پمپ است. اگر قبل از موعد فرمان روشن شدن شعله را صادر کند شما با سرد شدن پکیج رادیاتور روبه‌رو می‌شوید. بنابراین باید ترموستات را تعویض و یا تعمیر کنید برای این مورد می‌توانید از تعمیرکاران شرکت دیجی امداد رسان کمک بگیرید.