اجرای استخر ساخت استخر تاسیسات استخر و جکوزی عایق کاری استخر- شرکت ویرا طرح اسپرلوس-رادیاتور پارس

این مدل از گرم‌کن‌ها از قدرت و عمر بسیار بالاتری برخوردارند و می‌توانند گرمایش بیشتری تولید کنند؛ به همین علت برای گرم‌ کردن آب استخرهای بزرگ‌تر استفاده می‌شود. اغلب گرم‌کن‌های گازی چند کاره بوده و نه تنها برای گرم کردن آب مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه برای گرم کردن دوش‌های آب، سرویس‌های بهداشتی و حتی دمای فضای بیرونی استخر نیز مورد استفاده کاربرد دارند. نکته قابل توجه در مورد سیستم هیدرولیک تاسیسات استخر و جکوزی این است که جنس لوله و اتصالات مورد استفاده می بایست از UPVC یا همان PVC سخت شده باشد. چرا که این متریال تمامی استانداردهای آبرسانی را دارا بوده و به لحاظ بهداشتی برای انتقال آب شرب کاملاً مناسب می باشد.

سیستم تخلیه استخر

استخرهای بالای زمین به آن دسته از استخرها اتلاق می‌شود که بر یک فوندانسیون بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرند. در صورتی که گودبرداری زمین به هر دلیل امکان‌پذیر نباشد، معمولاً ساخت استخرهای بالای زمین نسبت به سایر استخرها ترجیح داده می‌شود. طراحی تاسیسات استخر در برخی از استخرهای بالای زمین به‌نحوی است که امکان جابه‌جایی آن‌ها از مکانی به مکان دیگر وجود دارد. می توان به صورت حضوری به فروشگاه های مربوط به تاسیسات استخر و جکوزی مراجعه کرد. راه راحت تر استفاده از سایت های آنلاین فروش تاسیسات استخر مانند تاسیسات دات کام است.

شیرهای دستی، همانطور که از نام آنها نیز مشخص است، دارای اهرمی هستند که با دست اجازه باز و بسته شدن مسیر لوله را می دهند. در شیرهای اتوماتیک، actuator شیر در بالای آن قرار داشته و با فرمانی که از کنترل پنل می گیرند، باز و بسته می شوند. از دیگر مواردی که سبب افت فشار می شود باید به سیستم لوله کشی استخر اشاره کرد.

از آنجایی که ارتفاع استخر در جاهای مختلف متفاوت است از این رو با داشتن ارتفاع های مختلف، ضرب در طول مشخصه آنها، به صورت مجزا حجم هر واحد را حساب کرده در نهایت جمع می کنیم، (بین هر دو ارتفاع میانگین می گیریم و عرض استخر نیز ثابت است). گاهی نیز فقط طول، عرض و ارتفاع را می دهند که در این صورت حجم همان حاصلضرب داده ها خواهد شد. اگر هم، زمانی ارتفاع را نداشته باشیم به صورت پیش فرض 1.68 مجله خبری تاسیسات ساختمانی متر یا 5.5 فوت در نظر می گیریم. جدول شماره 2،3 ابعاد استخرهای قانونی را که توسط کمیته استخرهای امریکا توصیه شده اند، ارائه می دهد. استخرها یا به صورت دائم فعال هستند (استخرهای عمومی) و یا به صورت دوره ای (استخرهای خانگی) مورد استفاده قرار می گیرند. برای راحت تر شدن محاسبات مطلب را در 3 فصلِ گرمایش، فیلتراسیون و پمپاژ ارائه می کنیم و در انتها نیز بهحل مثالیبرای استخر می پردازیم.

آب مناسب استخر

بقیه سیستم پمپ را سرویس می کند یا با آن کار می کند تا سایر عملکردها را برای تمیز نگه داشتن استخر شما انجام دهد. در محیط استخرها تمامی لامپ ها به منظور کنترل بهتر نور و روشنایی باید به یک پنل مرکزی مجزا و قابل دسترس اتصال پیدا کنند. وظیفه اندازه گیری سطح، غلظت و میزان کلر و PH آب استخر به صورت اتوماتیک را بر عهده دارد. وظیفه اصلی آن ها رساندن دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما در صورت وجود، می باشد.

۶. ‏سیستم کنترل تاسیسات استخر ‏[Control System]‏

به قرار گرفتن فلومتر برای نشان دادن دبی جریان، پیش از تقسیم آب بین این مسیرها دقت کنید. تاسیساتی با یک زوج پمپ موازی، جریان و گردش آب دائمی آب را به نحو ایده آلی تضمین می کند. نصب پمپ دوم یا رزرو این امکان را فراهم می آورد که هنگام تعمیر یا سرویس یکی از پمپ ها، گردش آب توسط پمپ دیگر بدون وقفه ادامه یابد. همچنین با استفاده از دو پمپ، کل آب سیستم را می توان ظرف مدت 4 ساعت تخلیه نمود. شکل زیر روش های پیشنهادی تراز و محکم کردن پمپ در محل استقرار پمپ را نشان می دهد. پیچ های داخل فونداسیون باید هنگامی که پمپ به وسیله فاصله پر کن یا گوه در محل مستقر می گردد، با دست بسته شوند و سپس پایه دوغاب ریزی شود.

تاسیسات استخر کلیه تجهیزات مرتبط با استخر مانند تجهیزات سونا , استخر و جکوزی را مورد تحلیل , بررسی و مقایسه انجام دهید و در کمترین زمان ممکن محصول خود را پیدا کرده و خرید انجام دهید. به همین خاطر یک سیستم گرمایشی و سرمایشی به عنوان پکیج در نظر گرفته می شود که داخل شبکه های این سیستم آب جریان پیدا می کند. گرم کردن آب و توزیع آن در داخل شبکه ها باعث می شود تا حرارت تبادل داشته و در نتیجه محیط استخر گرم خواهد شد. در صورتیکه تمایل دارید که مجدداً نگاهی کلی به بخش های مختلف تأسیسات استخر بیندازید، این مقاله را مطالعه کنید. بسته به نوع استفاده از استخر، وضعیت باز و بسته بودن شیرها متفاوت است. در شکل بالا، وضعیت باز و بسته بودن شیرها به وسیله علامت های “T” شکل زرد رنگ روی شیرها نشان داده شده است.

علاوه بر تمام آن‌چه در این بخش گفته شد، حتماً باید در حاشیه‌ی استخرهای تفریحی سکویی نیز تعبیه شود. این سکو باید عرضی حداقل ۲ متر در اطراف یک استخر سرپوشیده و حداقل ۴ متر در اطراف یک استخر سرباز داشته باشد. عمق استخرهایی که به‌منظور آموزش شنا به خردسالان ساخته می‌شود نباید از ۹۰ سانتی‌متر تجاوز کند.

اگر پمپ ها و صافی های استخر پرشدند باید سریعا آنها را تخلیه کنید، پس از آن لازم است که به موارد امنیتی و پاکیزگی اطراف استخر توجه کنید و سطوح داخلی و خارجی آن را چک کنید. همچنین حتما مجراهای ورودی و خروجی آب را به منظور جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی چک کنید تا منجر به نشت نشود. در زمینه تاسیسات، به هر وسیله ای که برای تجهیز یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد را تاسیسات می گویند و در خصوص تاسیسات استخر باید بگوییم که اگر این تاسیسات برای کار کردن یک استخر مورد استفاده قرار می گیرند را تاسیسات استخر می گویند. تاسیسات الکتریکی همان تاسیسات برقی می باشند که سیم کشی ها و کابل کشی ها و سیم کشی برق و تلفن و … از جمله تاسیسات برقی ساختمان می باشند که از مهمترین بخش‌های آن به حساب می‌آید. آخرین خطی که باقیمانده، خط تخلیه استخر است که از خروجی پمپ انشعاب می گیرد.

  • این مجموعه با هدف ارتقا کیفیت و کاهش هزینه ها پروژه های متعددی را در بخش عمومی و خصوصی تکمیل نموده است و با افتخار اعلام دارد ایجاد فضای فرح بخش استخر و جکوزی برای شما هدف و مسئولیت ماست.
  • و سونا جکوزی آماده عقد قرارداد در تمام زمینه ها با شما عزیزان میباشد.
  • جارو زدن میتواند به دو روش دستی یا اتوماتیک به وسیله یک شخص یا جاروی رباتیک انجام شود.
  • لذا سازندگان استخر، جکوزی و سونا باید به‌خوبی با تجهیزات، شیمی آب، سیستم پمپاژ، سیستم الکتریکی، سیستم فیلتراسیون و… آشنا باشند تا بتواند تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا را به بهترین نحو پیاده نمایند.