اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی خدمات اجرایی ساختمان-رادیاتور پارس

اگر سیستم لوله کشی به درستی طراحی نشود، بعد از گذشت زمان کوتاهی گرفتگی در مدار فاضلاب یا نشت آب از سیستم آبرسانی یا سرمایشی/ گرمایشی بوقوع می‌پیوندد که باید اصلاح شود. اگر سیم و کابل از نوع مرغوب نباشد، پس از کارکرد در کوتاه مدت آسیب دیده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. اگر موتور آسانسور یا کابل‌ها و تجهیزات ایمنی آن از کیفیت استانداردی برخوردار نباشند، به دفعات نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. در واقع آسانسور به عنوان یک تجهیز که آسایش را برای کاربران فراهم می‌کند، سبب سلب آسایش ساکنین می‌شود. افزایش و طول عمر سازه و بهینه سازی در مصرف انرژی توسط تأسیسات ساختمان انجام می پذیرد که قابل ذکر است این بخش از ساخت و ساز ساختمان طبق اصول ونقشه های مهندسی انجام می پذیرد. مهندسین و کارشناسان وظیفه نقشه کشی و اجرای تأسیسات ساختمان را بر عهده دارند زیرا در صورت اجرای اصولی منجر به افزایش طول عمر سازه یا به عبارتی ساختمان گردیده و زیبایی و دوام و استحکام آن را تضمین می کند.

تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمانی

برخی از آسانسورها نیز برای اهداف آتش‌نشانی و یا تخلیه ساختمان در شرایط بد و بلایای طبیعی طراحی می‌شوند. باید توجه داشت که برخی از مجله خبری تاسیسات ساختمانی قابل مشاهده نبوده و در معرض دید نخواهد بود. در صورت بروز کوچک ترین ایراد، امکان دارد خسارت های زیادی به بار آورده و هزینه های بسیار زیادی را برای مالک به بار آورد.

هدف از اجرای سیستم روشنایی استفاده و روشن کردن فضاهای مختلف ساختمان مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، راهروها، آشپزخانه و … می باشد. روشنایی ساختمان توسط سیم کشی برق ساختمان و تعبیه چراغ ها در مدار انجام می گیرد. اما مهندسین معمار باید راجع به محل تجهیزات روشنایی، خروج و محل توزیع برق و کلید ها دارای اطلاعات کافی به منظور کنترل عملکرد آنها باشند.

در مرحله ی بعد بقیهروشنایی های داخلی، روشنایی های خارجیو اتصالات آنها را برقرار کنید. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد. خیر، شما می توانید بنا به صلاح دید خود و سطح امنیت مورد نیاز برای ساختمان یکی یا هر دو این سیستم ها را انتخاب کنید. خیر، هر ساختمان با توجه به نوع کاربری خود به تعدادی و یا تمام سیستم های گفته شده نیاز دارد.

هرگونه کم‌کاری در انجام برنامۀ نگهداشت ممکن است باعث خرابی‌های رایج، خرابی قطعات پرهزینه و به‌طور بالقوه نگرانی‌های ایمنی شود. مصالح سبك مصالحی هستند كه در مقايسه با ساير مصالح مشابه وزن كمتري داشته و با به&zw… بسیاری از معماران بر این باورند که ارتباط بین سازه و عملکرد ساختمان بسیار فراتر از ارضای صر… امکان درخواست سرعت و حجم مورد نظر برای هر واحد ساختمان به صورت جداگانه وجود دارد. به وسیله روش نورپردازی موردی، اتاق کار را به کمک چراغ مطالعه و همچنین زیر کابینت ها در آشپزخانه را نورپردازی می کنند. برای ورود آب از طریق کف و دیواره ها برای لوله های مکش، فشار و همچنین سایر لوله ها از حوضچه کف استفاده می شود.

سیستم لوله کشی ساختمان با توجه به نیاز بنا انتخاب می شود، اما لوله کشی آب و فاضلاب زیرسقفی جزو سیستم های جدید هستند. اگر می پرسید انواع تاسیسات برقی ساختمان شامل چه بخش هایی شده و چه نکاتی را باید در زمان طراحی و اجرای آن ها رعایت کرد، پیشنهاد می کنیم تا پایان این قسمت با ما همراه باشید. از مهمترین اجزای تاسیسات گاز رسانی ساختمان می توان به لوله کشی رابط، کنتور و رگلاتور اشاره کرد که سیستم لوله کشی از رگلاتور شروع شده و به شیرهای مصرفی ختم می شود. همانطور که اشاره شد هدف تاسیسات بهداشتی و لوله‌کشی استفاده از آب آشامیدنی و خروج آب‌های اضافی است. لوله‌کشی باید در تاسیسات بهداشتی باید باید قوی و با دوام باشد، که نتیجه آن عمر تاسیسات ساختمانی نیز افزایش پیدا می‌کند. جنس لوله‌ها از فولاد، مس، برنج، پلاستیک و سایر مواد غیرسمی ساخته می‌شوند.

اختمانی که به ساختمان سبز یا کربن صفر معروف هستند

مهندسان تاسیسات با یک مجتمع یا ساختمان قرارداد پروژه‌ای امضا می‌کنند و برای مثال از صفر تا صد سیستم تاسیسات آن مجموعه (طراحی، نصب، بهره‌برداری) را به عهده می‌گیرند. هنگام برخورد صاعقه، سیستم ایمنی که شامل یک مدار الکتریکی است در مقابل افزایش ناگهانی ولتاژ، ایجاد قوس الکتریکی، جرقه و افزایش جریان محافظت می کند. به منظور محفاظت از سیستم های قدرت، سیستم ایمنی از طریق انتقال ولتاژ ناگهانی به زمین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در مقابل صاعقه، از سیستم های قدرت که از طریق کابل زمینی و یا ارتینگ عمل می کنند، محافظت می گردد. این شبکه ها برای عمل به وظایف خود نیاز به اتصالاتی دارند که توسط بستر سخت افزاری فراهم شده و از طریق اینترنت، ارتباطات در شبکه تامین می شود. اینترنت مرکزی یکی از رایج ترین مدل های سیستم شبکه ای در ساختمان است.

اصول کارکرد چیلر جذبی به زبان ساده همانند چیلر تراکمی است اما تفاوت چیلر جذبی و تراکمی در مرحله فشرده سازی گاز مبرد است. قطعات دیگ چدنی شامل یک پره جلو، یک پره عقب و برحسب ظرفیت گرمایی تعدادی پره میانی است. من اجازه استفاده از ایمیل خود را می دهم و در مورد نظرات و پاسخ های جدید اعلان دریافت کنم (شما می توانید در هر زمان اشتراک خود را لغو کنید).

کاربرد های تلفن شامل دسترسی به اینترنت برای انتقال اطلاعات، ارسال و دریافت ایمیل، دسترسی به سیستم مکالمه تلفن ثابت و لینک شدن به شبکه های کامپیوتری می شود. سیم کشی تلفن به منظور دسترسی به امکانات ارتباطات داخلی اعم از تلفن، باید بسیار دقیق انجام گردد. در تاسیسات آبنما و فوار استفاده از نازل ها در هنگام طراحی موجب ایجاد زیبایی بصری آب می شوند. این نازل ها بر اساس مقدار فشار و تقاضای آب در ابتدای اجرای سیستم لوله کشی و انتخاب پمپ مکش طراحی می گردند. عملکرد این سیستم مانند یک ردیف پله متحرک است و به منظور جابجایی افراد بین طبقات مختلف استفاده می شود. سیستم گاز رسانی ساختمان وظیفه حمل و نقل گاز شهری و توزیع آن در ساختمان را بر عهده دارد.

  • لوله های گاز برای مکان های مختلف متفاوت بوده و با توجه به تجاری و یا مسکونی بودن آن لوله کشی می شود.
  • به علاوه دو سنسور در لوله ی رفت و برگشت آب هر واحد نصب شده و دمای ورودی و خروجی آب اندازه گیری می شود.
  • برای اینکه پمپ گریز از مرکز آبنما بتواند آب را از حوضچه یا مخزن بیرون بکشد لازم است تا لوله مکش نصب شود.
  • به منظور کم نشدن فشار، قطر لوله ها با مصرف هر قسمت باید تناسب داشته باشد.
تاسیسات سرمایشی با خنک نمودن آب یا سیال در قسمت خارجی ساختمان و فرستادن آن به تمامی قسمت های داخل ساختمان موجب خنک شدن محیط می گردد. این سیستم برای خارج کردن حرارت، کنترل رطوبت و افزایش کیفیت هوای داخل ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تاسیسات ساختمانی در صورت بالا بودن کیفیت و کارایی مناسب، نیاز به باسازی دوباره ندارند. به همین دلیل در هنگام طراحی و تاسیسات باید زمان و هزینه مناسب در نظر گرفت تا از پرداخت هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری شود. سیستم گازرسانی در ساختمان نقش بسیار زیادی در رفاه افرادی دارد که در یک ساختمان زندگی می کنند، دارد و باید بهترین تأسیسات برای این سیستم استفاده شود. لوله کشی گاز ساختمان باید طبق استاندارد شرکت ملی گاز ایران انجام شود تا همه اصول و قوانین کار رعایت شده و نتیجه خوبی داشته باشد.