اجزای اصلی تأسیسات استخر-‏‎ ‎بخش اول- تصفیه آب استخر آب فناور-رادیاتور پارس

دمای استاندارد آب استخر باید بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی گراد و جکوزی بین ۳۷ تا ۴۱ سانتیگراد باشد. با توجه به سلیقه شناگر دمای آب باید بین میزان تعیین شده باشد که شناور احساس سرما از پایین بودن دما و یا خفگی و بی حسی از دمای بالای آب نداشته باشد. استخر مخصوص شنا که در ابعاد استاندارد و ابعاد خانگی ساخته می شود و شامل تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه، گرمایش و ضدعفونی کننده می باشد.

به دست آوردن ظرفیت حرارتی بویلر آبگرم

مهمترین بخشموتورخانه استخرسیستم گرمایشی آن می باشد، برای گرمایش آب و محیط استخر نیاز به یک منبع گرمایی مانند بویلر داریم. برای اطلاع از ظرفیت بویلر و مشعل باید کلیه تلفات حرارتی استخر که شامل موارد زیر است را درنظر گرفت. بهتر است بدانید واحد تصفیه از جمله مهم ترین بخش‌های موتورخانه استخر می باشد که به دو قسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تقسیم خواهد شد.

تاسیسات برقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که شما باید آن را به افراد ماهر و مجرب بسپارید تا با کیفیت و کارایی بالا انجام دهد. در صورتی که این تاسیسات طبق استانداردها و اصول خاصی انجام شود باعث می شود طول عمر فضای مورد نظر افزایش پیدا کند. دفتر فنی، مهندسی استخرینو فعالیت خود را از سال 1392 با توجه به هوشمندسازی استخرها و بهینه سازی مصرف آنها شروع کرده است. تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های مجله خبری تاسیسات ساختمانی لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد . کفشور نواری شکل نشان داده شده در شکل بالا، مربوط به تخلیه آب جکوزی است استفاده از این نوع کفشور برای تخلیه آب جکوزی، روش جدیدی است که از مشکلات ناشی از ایجاد گردابه در کفشورهای گرد کوچک جلوگیری می کند. برای دور های پایین نیز از هر دو مدل می توان استفاده کرد و بنا بر راندمان و میزان مصرف برق انتخاب صورت می گیرد.

فیلتر شنی، می‌تواند ذرات معلق 20 میکرون یا بزرگ‌تر از 20 میکرون را از آب جدا کند. به همین دلیل استفاده از این فیلتر برای استخرهای بزرگ به صرفه خواهد بود. اما نکته مهم در انتخاب فیلتر شنی به عنوان فیلتر استخر، انتخاب ضدعفونی‌کننده به عنوان مکمل تصفیه آب است؛ چون فیلترهای شنی توانایی جداسازی ذرات زیر 20 میکرون را ندارند و ذرات کوچک‌تر از 20 میکرون همچنان در آب باقی می‌مانند. تخلیه‌ی هوا در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌واسطه‌ی دریچه‌های تخلیه‌ی هوا اتفاق می‌افتد. دریچه‌های تخلیه‌ی هوا از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌شمار می‌روند. این دریچه‌ها‌ باید تا آن‌جا که ممکن است در نزدیکی استخرها تعبیه شوند.

و حتما برای تصب و راه اندازی تاسیسات استخر سونا و جکوزی و تعمیر استخر خانگی باید از یک متخصص با تجربه جهت اجرا دعوت به عمل آید تا این تاسیسات و استخر طبق استانداردهای روز اجرا شود. سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون،سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند. دریچه‌های ورودی در استخر، آب را از طریق سیستم فیلتر عبور می‌دهند و به بیرون باز می‌گردانند. این سیستم مکش بالایی را شامل می‌شود، اما اگر استخر ساخته شده و به درستی کار کند، عملاً خطری برای مکش یک انسان در مقابل یکی از زهکشی‌ها وجود ندارد. زهکشی‌های اصلی معمولاً در پایین‌ترین نقطه استخر قرار دارند، بنابراین کل سطح استخر به سمت آن‌ها می‌چرخد. بیشتر خاک و زباله‌هایی که وارد آب استخر می‌شوند، از طریق این زهکش‌ها از استخر خارج می‌شوند.

در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما داشته باشید و مدل مورد نیاز خود را خریداری کنید. در واقع پیاده سازی تاسیسات نیز از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با افراد مطمئن این کار به صورت مهندسی شده و طراحی شده انجام شود تا در نهایت قطعات مربوط به تاسیسات استخر بتواند کارایی لازم را برای شما به ارمغان بیاورد. با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین شیوه برای پیاده سازی تاسیسات استخر را برای شما بازگو کنیم. در واقع پیاده سازی تجهیزات و لوازم استخر باید به صورت حرفه ای و با دقت بسیار زیادی انجام شود تا در نهایت بتوانید عملکرد بسیار مناسب و مطمئنی را داشته باشید. استفاده از شیوه اینترنتی دریافت لیست قیمت می تواند حق انتخاب شما را بیشتر کرده و در نهایت به نفع شما می باشد تا بتوانید محصولی را با بهترین قیمت و بیشترین کاربرد خریداری و استفاده کنید.

  • زمانی که پمپ خاموش شود، یک فشار معکوس در خط ایجاد می گردد که باعث کشیده شدن آب حاوی کلر به سمت تجهیزات قبلی می شود.
  • ضخامت ورق فولادي بكار رفته در منابع نيز بر حسب فشار كاري دستگاه، دماي كاري و ضريب خورندگي آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه مي‌شود.
  • در شکل بالا، وضعیت باز و بسته بودن شیرها به وسیله علامت های “T” شکل زرد رنگ روی شیرها نشان داده شده است.
  • متداول­ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره این آب، استفاده از منابع کویل­دار می‌باشد.
  • هر کدام از موارد ذکر شده به تنهایی و به صورت جداگانه تجهیزاتی دارند که آب رآن ها را تصفیه میکنند.

بطور کلی لوازم و وسایل مورد نیاز برای موتورخانه استخر معمولی به صورت زیر میباشد. در واقع می توان گفت که مخازن شنی می توانند آلودگی ها را با گذر آب دریافت کنند و در واقع نیروی جاذبه در کنار حجم بالای شن به تصفیه کردن آب کمک شایانی می کند. این شکل، وضعیت کلی شیرآلات بخش دهش آب در حالتی که جکوزی خاموش است، را نشان می دهد. علامت “T” شکل زرد رنگ نشان داده شده روی شیرها، نشاندهنده وضعیت آنهاست. مسیر برگشت آب به جت های جکوزی مسدود بوده و آب برگشتی به سمت نازلهای استخر و همینطور نازل کف جکوزی هدایت می شود.

معمولاً انواع تجهیزات سرگرم‌کننده نیز در کنار تاسیسات استخرهای تفریحی وجود دارد، که از آن جمله می‌توان به موج‌افکن‌های مکانیکی، وسایل غواصی، انواع و اقسام سرسره و… اشاره کرد. استخرهای مورد استفاده در مسابقات بین‌المللی باید استانداردهایی داشته باشند؛ فدراسیون شنا این استانداردها را تعیین می‌کند. طول استخرها و حداقل عمق آن‌ها دو پارامتر مهمی به‌شمار می‌روند که توسط فدراسیون مشخص می‌شوند و باید در طراحی تاسیسات استخر لحاظ شوند. تاسیسات استخر بر چه اساسی باید خریداری شود؟ به طور کلی نوع و مدل یک استخر تاثیر مستقیم بر نوع تاسیسات مناسب برای آن داشته و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید آن اقدام کنید تا در نهایت عملکرد مناسبی را برای شما داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که تاسیسات استخر در مدل های متنوعی تولید می شود و هر مدل می تواند کارایی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود و در دسترس شما می باشد. استفاده از شیوه اینترنتی باعث می شود تا از کارایی محصولات خریداری شده اطمینان داشته باشید و بتوانید این محصول را با خیال راحت خریداری کنید.

هر آنچه که باید درباره فیلتر استخر بدانید

این فضاها می‌توانند تجربه منحصر به فردی را برای ساکنین فراهم آورند. اما از آنجا که نگهداری و راهبری استخر و مجموعه ورزشی ساختمان‌ها علاوه بر آسایش با سلامت افراد نیز ارتباط زیادی دارد، لازم است که در حفظ کیفیت آن تلاش و دقت لازم صورت پذیرد. ممکن است سیستم گرمایش تنها برای استخر به کار برده شود و یا اینکه از یک دیگ آب گرم فولادی برای گرمایش استخر و همچنین ساختمان نیز استفاده گردد. از دیگر ويژگی‌های اصولی تاسیسات استخر آموزشی حاشیه‌ای است که در کنار آن ساخته می‌شود. خردسالان می‌توانند در حاشیه‌ی استخر با اجرای حرکات ورزشی تعیین‌شده از طرف مربی آمادگی جسمانی خود را برای فراگیری شنا بهبود ببخشند. از دیگر دلایل ساخت حاشیه کمک به اشراف مربیان بر شنای خردسالان و رصد حرکات آنان در داخل آب است.

نحوه کارکرد تاسیسات و تجهیزات استخر، سونا و جکوزی تهران و شهرستان