اجزای اصلی تأسیسات استخر-‏‎ ‎بخش اول- تصفیه آب استخر آب فناور-رادیاتور پارس

به این منظور از تجهیزاتی نظیر ترموستات و اکوستات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا استفاده می‌شود. مبدل‌های پوسته‌ لوله‌ای و مبدل‌های صفحه‌ای از جمله مبدل‌های حرارتی رایج به‌شمار می‌روند. از دیگر تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌توان به سیستم پمپاژ در آن اشاره کرد. سیستم پمپاژ درواقع عملکردی به‌مانند قلب در بدن انسان دارد و به همین خاطر است که از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک استخر ارزیابی می‌شود. پمپ آب را بین استخر و موتورخانه به جریان می‌اندازد و درواقع، اصلی‌ترین نقش را در جابه‌جایی آب در استخر ایفا می‌کند. استخرها پیشینه جالبی دارند و جالب است که اولین استخرهای جهان استخرهای عمومی بودند و به عنوان حمام از آنها استفاده می شده است ، استخرها جنبه های تفریحی و ورزشی فراوانی دارند.

آب یا بخار پس از تبادل حرارت با ديوار لوله‌هاى مسي، از كويل خارج مي‌گردد. تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله مسي و در نهايت گرم شدن آب سردی که آن را در خارج لوله احاطه كرده است مي‌شود. جنس منبع از ورق گالوانيزه مى‌باشد اما در صورت استفاده از ورق سياه (فشارهاى بالاتر) داخل منابع را با پوشش اپوكسى می‌پوشانند. ضخامت ورق فولادي بكار رفته در منابع نيز بر حسب فشار كاري دستگاه، دماي كاري و ضريب خورندگي آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه مي‌شود. اين مخازن در دو نوع عمودي و افقي بر حسب محل نصب آن‌ها بكار گرفته مي‌شود.

پکیج چیست؟ سود و زیان های پکیج برای ساختمان های مسکونی

، مهم‌ترين قسمت موتورخانه آن است، براى گرم نگه داشتن آب و محيط استخر، باید از يك منبع گرمايى مانند بويلر استفاده کرد. به وسیله یک پمپ شناور، آب استخر یا حوضچه جکوزی را به گردش در می آورند. هر سیستم گردش آب در یک استخر از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است. تاسیسات گازرسانی وظیفه انتقال گاز را برعهده دارند و از ایستگاه‌های تقلیل شروع شده، لوله‌کشی‌ها و شیرآلات گاز را در بر می‌گیرند و به سیستم‌های گرمایشی هدایت می‌شوند.

اما گاه برای بالاتر رفتن بهره‌وری در این استخرها، پرورش ماهی نیز در آن‌ها انجام می‌پذیرد. بهتر است که این وان به‌مثابه یک استخر خصوصی استفاده و بار استحمامی آن سبک باشد. در جواب به این سوال باید گفت که در هنگام خرید می توانید مشاوره های لازم را دریافت کنید و یا می توانید با گروه های مهندسی که در این زمینه فعال هستند از طریق سایت فروش اینترنتی قطعات ارتباط برقرار کرده و سفارش های لازم را انجام دهید. ما قصد داریم در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند در خرید یک محصول با کیفیت برای شما مفید واقع شود.

نحوه اجرای تاسیسات استخر

در سالن ورودى و رختكن يك استخر، بايد با تهويه مناسب و استفاده از سيستم‌هاى سرمايشى و گرمايشى، محيطى آرام براى شناگر ايجاد كرد. جكوزى در دماى مطلوب بين ۳۶ تا ۴۲ درجه كار می‌كند و آب درونش بايد تميز باشد. براى تامين اين شرايط نياز به تاسيساتى است مجله خبری تاسیسات ساختمانی كه در شكل زير، نماى شماتيك اين سيستم نشان داده می‌شود. جكوزى‌ها داراى سيستم‌هاى جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانى جكوزى تكميل گردد. در اين نما، سيستم سيركولاسيون لازم براى تامين شرايط مورد نياز آب نشان داده شده است.

  • در بالای مخزن فیلتر، آب کثیف از طریق لوله ورودی و در نهایت به فاضلاب سرازیر می‌شود.
  • اما در طول مدتی که آب به گردش در می آید مواد شیمیایی اضافه شده به صورت میکس باشند.
  • این ورودی ها عبارتند از کفشور استخر، کفشور جکوزی، دو اسکیمر و پورت مخصوص جاروی نظافت استخر.
  • براى تامين اين شرايط نياز به تاسيساتى است كه در شكل زير، نماى شماتيك اين سيستم نشان داده می‌شود.
این مخازن در دو نوع عمودی و افقی بر حسب محل نصب آنها بکار گرفته می‌شود. متداول­ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره این آب، استفاده ازمنابع کویل­دارمی‌باشد. برای حفظ گردش آب خوب ، به لوله کشی ، اسکیمر ، پمپ ، فیلتر و بازگشت برای تکمیل شدن پروسه خود احتیاج دارید.

اهمیت دریافت مشاوره خرید تاسیسات استخر

با این تعاریف، می توان دریافت که در شکل فوق، آب بصورت کامل از سمت دو اسکیمر و بخشی از آب تخلیه کف استخر، در حال ورود به پمپ هستند. همانطور که گفته شد، مسیرهای مکش آب از کفشور جکوزی و نازل جاروی استخر، توسط شیرها بسته شده است. زمانی که نیاز به استفاده از جاروی استخر و نازل مربوط به آن بود، شیرهای مربوط به ورودی آب از اسکیمرها را می بندیم تا مکش قوی تری برای جاروی استخر ایجاد شود. شیرهای تعبیه شده در مدار گردش آب استخر، هم می توانند از نوع “دستی” و هم از نوع “اتوماتیک” باشند.

اما در ادامه بیشتر در خصوص انواع استخرها و تاسیسات آن ها با شما صحبت خواهیم داشت که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. بخش تصفیه فیزیکی شامل تجهیزات مهمی مثل فیلترهای شنی و پمپ‌های تصفیه است که این پمپ ها وظیفه زباله گیری و پمپاژ آب را به عهده دارند. فیلترهای شنی نیز با عبور دادن آب از یک مخزن که حاوی سیلیسیم می باشد. آب را از هرگونه آلودگی فیزیکی کوچک پاک کرده و کاملا شفاف خواهد کرد. تصفیه شیمیایی آب استخر توسط مواد شیمیایی مثل کلر و برم انجام می شود. متداول­ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره این آب، استفاده از منابع کویل­دار می‌باشد.

تاسیسات استخر در مدل های مختلفی تولید می شود و برای پیاده سازی، نیاز به یک مرحله طراحی حرفه ای دارد تا در نهایت بتواند عملکرد را برای شما بهبود بخشد. همچنین باید توجه داشته باشید که تاسیسات استخر مورد استفاده شما می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به استفاده از این تاسیسات اقدام نمود. در واقع می توان گفت که این آب کش ها در نقاط با عمق بالاتر استخر مورد استفاده قرار می گیرد و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. باید بدانید که این تجهیزات می تواند از مکش دست و پا یا موی شناگران جلوگیری کند و همچنین باید بدانید که این سیستم به صورت کاملا امن طراحی شده است و می تواند تمامی آلودگی ها را کاهش دهد و در نهایت می تواند برای شما کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.