انواع تاسیسات استخر تاسیسات کام-رادیاتور پارس

باید دانست شیرآلات، اتصالات و ادوات به کار برده شده در مسیر لوله کشی نیز بار اضافه را برای افت فشار در سیستم لوله کشی بر مسیر اعمال می کنند که برای محاسبه ی آن ها به زمان زیادی نیاز است. اما در مجموع توسط یک روش تجربی می توان با ضرب متراژ بدست آمده برای لوله در ضریب 1.5، افت فشار لوله کشی را برآورد کرد. استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است. در استخر های سرباز نیاز به سرمایش وگرمایشمحیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است. این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش وگرمایشمناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد. پمپ‌های حرارتی که در مجموع عملکرد بهتری دارند، بیشتر در استخر مورد استفاده هستند درحالی‌که گرم‌کن‌های گازی برای افزایش دمای آب موجود در جکوزی استفاده می‌شوند.

مثلاً استخرهایی موقتی را که درون زمین ساخته می‌شوند می‌توان با توجه به سردی هوا در زمستان جمع و مجدداً در تابستان احداث نمود. استخرهای درون زمین دسته‌ی دیگری از استخرها هستند که کاسه‌ی آن‌ها به‌تمامی در زمین قرار می‌گیرد. امکان افزایش ظرفیت و عمق در استخرهای درون زمین باعث می‌شود تا این استخرها برای برگزاری ورزش‌های آبی مختلف و مسابقات حرفه‌ای مناسب باشد. معمولا دمای مناسب برای آسایش شناگران در استخرهای عمومی شنا بین 26 الی 27 درجه سانتیگراد و دمای فوق برای استخرهای خانگی نیز به همین منوال میباشد.

این استخر به طور معمول چیزی در حدود 30 هزار گالن آب گنجایش خواهد داشت. باید به این نکته توجه کرد که وظیفه تنظیم میزان گاز وارد شده به هیتر مستقیما برعهده یک رگولاتور است.

برای تامین این شرایط نیاز به تاسیساتی است که در زیر نمای شماتیک این سیستم نشان داده می شود. جکوزی ها دارای سیستم های جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانی جکوزی تکمیل گردد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد. این انرژی توسط الکتریسیته تامین می گردد و وظیفه فراهم نمودن برق پمپ ها ، آبنما ها ، سیستم تصفیه استخر ، گرم کن و… تماما با آن است. پس در نظر داشته باشید که بدون تاسیسات الکتریکی استخر شما قلبی بدون تپش خواهید داشت. به طور کلی می توان گفت مجله خبری تاسیسات ساختمانی مجموعه اقدامات لازم جهت عملیاتی کردن آن از قبیل لوله کشی ، موتورخانه ، تصفیه خانه ، برق کشی ، چراغ ها و… می باشد ، بدون همه این ها شما تنها یک سازه بدون روح و قلبی بدون تپش خواهید داشت.

با کمک دکمه ها و دسترسی های تعبیه شده در تاسیسات قابل کنترل، تمام موارد ذکر شده مدیریت و بررسی می شوند. بدون هیچ مشکلی و به سهولت مدیریت تمام اجزا و تجهیزات را در دست گرفته و کنترل می کند. حتی الامکان باید از بکار بردن تجهیزات فلزی دوری نموده و به جای آن از متریال های غیرفلزی استفاده کرد که خوشبختانه امروزه تمامی آن ها قابل دسترس می باشند. در زمستان و تابستان در کنار شما هموطنان عزیز میباشد و هدف از راه اندازی این گروه گرد آوری تکنسین های به نام تاسیسات و ارائه خدمات با کیفیت به شما عزیزان میباشد.جهت ثبت درخواست میتوانید با ما در تماس باشید. ـ افزایش قطر یا کاهش طول لوله ها، یا تعویض لوله های خمیده ی ۹۰ درجه ای تیز با ۴۵ درجه ای یا لوله های منعطف.

تاسیسات استخر شنا

در طراحی یک سالن سرپوشیده، حتماً باید تجهیزات لازم برای کنترل رطوبت پیش‌بینی شود. اقتصادی بودن فرآیند کنترل رطوبت و نگهداری آسان تجهیزات به‌کار رفته در تاسیسات استخر از جمله مواردی هستند که حتماً باید پیش از طراحی سالن و تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا مدنظر قرار بگیرند. با توجه به آن‌چه گفته شد، آزمایش کیفیت آب به‌منظور تاسیس استخر با جریان آب گذرا ضروری است. در صورت آلوده بودن آب، باید برای جلوگیری از اشاعه‌ی آلودگی با استفاده از انواع مختلف مواد ضدعفونی‌کننده آن را میکروب‌زدایی کرد. به همین منظور است که در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌کارگیری سیستم تصفیه‌ی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

  • در جت های جکوزی، به همراه آب خروجی، هوای با فشار بالا هم توسط یک دمنده به آب تزریق خواهد شد.
  • باید دقت داشته باشید که تاسیسات مورد استفاده در استخر و جکوزی با تاسیساتی که در یک ساختمان مورد استفاده است تفاوت هایی را دارا می باشد.
  • برای انتخاب صحیح سایز پمپ می توانید از چارت طراحی ارائه دهنده کمک بگیرید.
  • بعد از سفت شدن دوغاب، پیچ های فونداسیون محکم شده و تراز بودن پمپ مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

امروزه انجام امور نگهداری استخر به‌تنهایی نتیجه‌بخش نیست و نیازمند افراد با تجربه و متخصص در آن زمینه است. به‌منظور استفاده از خدمات استخر خانگی، عمومی و یا ساختمانی، لازم است اشخاصی جهت انجام امور مربوط به نگهداری تاسیسات استخر و تمیزی آب حضور داشته باشند، تا کلیه کارها بی‌دردسر و منظم پیش برود. کلینیک انرژی ساختمان یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه تجربه بالایی دارد و از کارشناسان خبره‌ای برخوردار است که می‌توانند شما را راهنمایی کنند. از دیگر تفاوت‌های استخرهای گردابی با هوایی می‌توان به پرهزینه‌تر بودن ساخت تأسیسات استخر هوایی نسبت به تاسیسات جکوزی اشاره کرد؛ چرا که در شرایط یکسان باید از پمپ بزرگتری در استخر هوایی نسبت به تجهیزات جکوزی استفاده شود.

لوله و اتصالات چسبی UPVC – انواع و کاربردها

استفاده از آب به‌منظور پیشگیری از بیماری‌ها، درمان آن‌ها و نیز بهبود کلی سلامتی بدن افراد سابقه‌ای طولانی دارد. استفاده از یخ، آب گرم و آب سرد از جمله روش‌های متداول در آب‌درمانی هستند. استخرهای درمانی عمدتاً به دسته‌های استخرهای آب گرم، استخرهای آب گرم طبیعی، استخرهای آب سرد و تاسیسات سونای خشک و تاسیسات سونای بخار تقسیم می‌شوند.

شما با یک تماس میتواند در زمینه تعمیرات استخر خانگی و عقد قرارداد تعمیر و نگهداری استخر خانگی از خدمات ما برخوردار گردید. تعمیرات تاسیسات استخر – همانطور که میدانید برای راه اندازی استخرهای خانگی و مجتمع های ورزشی و عمومی نیاز به تاسیسات خاصی است. به راحتی بر پمپ‌ها و فیلترها سوار بوده و یا بتوان راحتر و سریع‌ تر آب کف استخر و جکوزی را تخلیه نمود . این غلاف‌ها بهتر است که حداقل 2 برابر قطر لوله‌های تصفیه کف استخر باشند ،چرا که در بسیاری از موارد که طول استخر تا تصفیه خانه زیاد است و نیاز به آن است که دو لوله به هم متصل کنند نیازمند استفاده از اتصالاتی مانند بوشن هستیم . تاسیسات استخر های شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند .

دایو استخر