انواع تاسیسات ساختمانی؛تاسیسات لازم برای ساختمان گروه صنعتی الو آهن-رادیاتور پارس

از فیلتر مکش برای جلوگیری از ورود آلودگی و ذرات معلق به پمپ استفاده شده که بر روی شلنگ مکش قرار دارد. همچنین به منظور جلوگیری از تجمع آلودگی در حوضچه از تعدادی فیلتر مکش که به صورت موازی قرار می گیرند، استفاده می شود. تمامی قسمت های مختلف بیمارستان مانند اتاق عمل بیماران، فیزیوتراپی، کلینیک، اورژانس، آزمایشگاه و … باید دارای یک تهویه به صورت مجزا باشند. بله مهندسین ما درالو آهن اجرای صفر تا صد پروژه شما رو هم انجام میدن. تیم فروش سعی دارن در جشنواره ها و مناسبت های مختلف تخفیف هایی رو روی آموزش ها قرار بدن که عزیزان علاقه مند بتونن به حوزه اموزشی مورد نیازشون بپردازند. اما مساله ای که هست، کاهش هزینه های بسته های آموزشی از یک حدی پایین تر امکان پذیر نیست و اون هم دلیلش هزینه های جاری مجموعه برای تولید و پشتیبانی از آموزش هاست که ما هم با امید و آرزوی کاهش چشمگیر این هزینه ها مشغول هستیم.

حتما از تاسیسات استخر، دستگاه های اندازه گیری ترکیبات شیمیایی آب، مخزن اسید، پمپ تزریق و دستگاه کلرزنی در استخرهای عمومی استفاده شود. در این نوع از تهویه از هر دو نوع قبلی استفاده شده و هوای داخل ساختمان مطلوب میشود. برخی ساختمان ها به غیراز تأسیسات اصلی دارای تأسیسات جانبی رفاهی مثل سونا، جکوزی یا سایر موارد مشابه هستند. وجود چنین تأسیساتی سازه شما را به یک سازه برند و لوکس تبدیل می کند و ارزش آن را چند برابر خواهد کرد.

جالب است بدانید که سیستم های هوشمند، دارای عملکرد متفاوتی بوده و با تغییرات آب و هوایی خود را تطبیق می دهند. هزینه ی راه اندازی تاسیسات هوشمند مورد استفاده در ساختمان ها کمی بالا بوده، اما در طولانی مدت به صرفه تمام خواهد شد و هزینه های جانبی و تعمیرات آن را به کمترین حالت ممکن می رساند. بکارگیری سیستم‌های نوین در اجرای بست و تکیه‌گاه تاسیساتی، با هدف افزایش سرعت و دقت در اجرا یکی از این موارد می‌باشد.

هدف عموماً ارائۀ خدمات به‌صرفه و نگهداشت پیشگیرانۀ دائمی به‌منظور تأمین آسایش و امنیت کارکنان، بازدیدکنندگان و ساکنان ساختمان است. نگهداشت ساختمان و خدمات مهندسی عموماً نگهداشت تأسیسات حرارتی و برودتی ، لوله‌کشی‌ها، اتصالات برقی و تعمیرات عمومی را در بر می‌گیرد. تکنسین‌های حوزۀ نگهداری ممکن است آموزش‌دیده و دارای گواهینامه‌های مختلف باشند. بسیاری از آن‌ها با کارآموزی شروع می‌کنند و به‌دنبال فرصت‌های لازم برای رشد تدریجی و تبدیل‌ شدن به رهبران صنعت نگهداشت هستند. سیستم های امنیتی ساختمان که شامل دوربین مدار بسته، آیفون تصویری، درب اتوماتیک، سیستم اعلام سرقت و خانه هوشمند است نیز زیر مجموعه تاسیسات الکتریکی ساختمان می باشند. تاسیسات مکانیکی وظیفه سرمایش و گرمایش، تهویه هوا، پمپاژ آب به طبقات بالای ساختمان، تامین آب سرد و گرم و … را بر عهده دارند.

سیستم های هشدار دهنده و تشخصیص حریق در ساختمان

کل چراغ هایی که در داخل و اطراف استخر نصب می شوند و با قابلیت تغییر رنگ نور نه تنها فضا را زیباتر می کنند بلکه روشنایی مکان را نیز تامین می کنند. طراحی لوله کشی گاز را باید به نحوی انجام داد که دستگاه های گازسوز حداقل یک متر از پنجره و پرده نصب شوند. اگر سرمایش ساختمان مبتنی بر تهویه باشد، کنترل حرارت و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان با حداقل انرژی و حتی در ساختمان های انرژی صفر، بدون صرف انرژی انجام می شود. در غیر این صورت تاسیسات عمر کوتاهی خواهند داشت و سریعاً به بازسازی و تعمیرات تاسیسات ساختمان نیاز پیدا خواهند کرد. حتی ممکن است طراحی غیراصولی تاسیسات به ایجاد خطرات جانی برای ساکنین نیز ختم شود. کلیدی ترین اصلی که باید در زمان مهیا کردن تاسیسات در ساختمان در نظر داشته باشید، طراحی صحیح این سیستم به صورت اصولی و صحیح است.

  • یک مهندس تاسیسات کیفیت هوای فضای داخلی(IAQ – Internal Air Quality) یک اتاق یا یک مجتمع را با کنترل درجه حرارت، رطوبت و جریان هوا، بهینه می‌کند.
  • شیوه روشنایی بخش های مختلف ساختمان با توجه به نوع کاربری آن به دو صورت کلی نورپردازی از سقف و نورپردازی از دیوار انجام می شوند.
  • همچنین لازم به ذکر است که گرما می‌تواند باعث اشتعال در ساختمان شود.
  • به همین علت این تاسیسات نسبت به تجهیزات قدیمی تر، بازدهی بالاتری داشته و میزان زیادی از مصرف انرژی را به حداقل خواهد رساند.
  • آشنایی با تأسیسات ساختمانی پایه و اساس اولیه شروع کار یک بنا می باشد.
روی برج ها، دکل های انتقال و ساختمان بهترین مکان برای تعبیه صاعقه گیرها می باشند. این وسیله با ایجاد یک مسیر امن برای تخلیه ولتاژ مجله خبری تاسیسات ساختمانی و جریان اضافی به زمین عمل می کند. صاعقه گیرها دارای انواع مختلفی مانند صاعقه گیر شاخکی، چند شکافه، سوپاپی و گلوله ای می باشد.

سیستم‌های آتش نشانی