انواع تاسیسات ساختمانی تاسیسات 24 ساعته-رادیاتور پارس

ساکنین ساختمان های مسکونی همه روزه با تاسیسات مکانیکی از جمله آسانسور تماس های مستقیمی دارند. بسیاری از ساختمان‌های تجاری امروز دارای سیستم‌های حفاظت حریق چندوجهی هستند. مهندسان ساختمان یا شرکت‌های مجله خبری تاسیسات ساختمانی نگهداری مسئول انجام آزمایش‌های زمان‌بندی‌شده، نظارت و تعویض و نگهداری قطعات این تأسیسات هستند. سیستم‌های حفاظت در مقابل حریق عموماً شامل هشدارهای صوتی مانند زنگ یا روشنایی قابل‌مشاهده هستند.

این درب ها علاوه بر تامین امنیت ساختمان، موجب سهولت در رفت و آمد نیز می گردد. در کنار درب های اتوماتیک استفاده از دزدگیر و دوربین مدار بسته موجب افزایش امنیت ساختمان می شود. وظیفه هدایت سیگنال ها، امواج و جریان در سیستم آنتن مرکزی بر عهده کابل های اتصال می باشد. در شبکه اصلی توزیع، کابل تلویزیون باید دارای امپدانس ورودی ۷۵ اهم باشد. در این کنترل پنل می توان برای سیستم اعلام حریق ساختمان از ترکیب کنترل پنل های دیگر استفاده نمود.

سبک سازی سازه ساختمان

تاسیسات ساختمانی به دو دسته کلی تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شوند. بعضی نیز تاسیسات ساختمان را به سه دسته تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی و سیستم تهویه مطبوع تقسیم می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم تاسیسات ساختمانی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های هر ساختمان است. تاسیسات ساختمانی شرایط مطلوب و مناسب برای زندگی و کار در ساختمان فراهم می‌کند. تاسیسات ساختمان باید به صورت اصولی و بر اساس نقشه‌های معماری و مهندسی طراحی و اجرا شود.

لوله کشی باید به صورت استاندارد صورت بگیرد تا ظرفیت دستگاه کاهش پیدا نکند. کانال های هوای تهویه باید توسط عایق با روکش ضد قطره عایق کاری شوند. با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته تا متخصصان توصیه شده فوری کار از پروژه شما بازدید نموده و بعد از مشورت با آنها اقدام به شروع عملیات ساختمانی کنید.

نکات مهم و اصلی قابل توجه مهندسان و طراحان دراجرای تأسیسات ساختمانی

کارکنان، ساکنان و بازدیدکنندگان از ساختمان برای راحتی بیشتر و استفاده از هوای مناسب به تأسیسات سرمایشی و گرمایشی نیاز دارند. نشانه‌های بالقوۀ مشکل از جمله گرمایش و سرمایش نامناسب و خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده نیازمند تعمیرات اضافی هستند. تأسیسات سرمایشی و گرمایشی عموماً شامل فیلترهایی هستند که باید در فاصله‌های زمانی مناسب بازدید و در صورت لزوم تعویض شوند.

تاسیسات آتش نشانی ساختمان

هوشمند کردن سیستم های تأسیساتی در زمینه های مختلفی مثل سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم های بهداشتی و غیره اتفاق افتاده است و باعث افزایش بازده و کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها شده است. تاسیسات برقی ساختمان تامین کننده برق لازم برای روشنایی، گرما، سایر تجهیزات داخلی ساختمان و لوازم برقی میباشد. تاسیسات برقی مدار انشعابی ای را شامل میشود که در فضاهای داخلی ساختمان برق را توزیع می کند. تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل مجموعه ای از سازه ها و تجهیزات است که سیستم های داخلی ساختمان را به منظور بهبود آسایش برای زندگی و کار ساکنین فراهم می کند. تاسیسات بهداشتی از مهم‌ترین بخش‌های تاسیسات ساختمانی مکانیکی است و در واقع همان سیستم آب و فاضلاب است. برای جا‌به‌جایی آب در ساختمان دو سیستم در تاسیسات بهداشتی وجود دارد که به صورت موازی و هماهنگ عمل می‌کنند.

  • باید توجه داشت که برخی از تاسیسات ساختمان قابل مشاهده نبوده و در معرض دید نخواهد بود.
  • این فعالیت‌ها بیشتر به حوزه عملیاتی باز می‌گردند و مرحله طراحی و برنامه ریزی را پشت سر گذاشته‌اند.
  • تاسیسات نقش تاثیر گذاری را در صنعت ساختمان سازی ایفا می کند، اما این در حالی است که این مهم، در حوزه ساخت وساز کشور سال هاست که مغفول مانده، از این رو…
  • نیروهای نگهداری همچنین مسئول نظارت و آزمایش کلیۀ چراغ‌های داخلی و خارجی و چراغ‌های علائم خروج هستند.
  • بخش مهم آبنما و فواره حوضچه است که می تواند از جنس پلاستیک، فولاد و یا بتن ساخته شود.