انواع تاسیسات ساختمانی تاسیسات 24 ساعته-رادیاتور پارس

برای آشنایی و آموزش اجرای تاسیسات ساختمانی ابتدا باید شاخه خود را انتخاب کنید زیرا نمی توان به یکباره در تمام موارد به اطلاعات لازم دست پیدا کنید. در گام اول از علاقمندیتان شروع کنید و ببینید به کدام یک از موارد لوله کش ، برق کار و مکانیک HVAC علاقه مند هستید. یکی از تخصص های لازم در مورد تاسیسات ساختمان، اجرای تاسیسات مکانیکی است. در بخش بعدی به صورت مفصل تری در مورد این موضوع، اطلاعات کسب خواهید کرد. بحث امنیت برای افراد ساکن در ساختمان آنقدر اهمیت دارد که تاسیسات آتش نشانی به عنوان یک عضو مهم از تاسیسات مکانیکی ساختمان برای این منظور طراحی و اجرا می شود. این سیستم از آتش سوزی جلوگیری کرده و در صورت ایجاد آتش به صورت فوری عکس العمل نشان می دهد.

دستگاه تولید کننده گرما با انتقال گرما به هوا باعث گرمتر شدن خانه می شود. در ساختمان های مرتفع و صنعتی نصب سیستم های ایمنی مانند صاعقه گیر به دلیل جلوگیری از آسیب به انسان ها و ساختمان بسیار ضروری می باشد. به منظور ارتباط راحت بخش های مختلف خانه هوشمند از راه ارتباطی مجله خبری تاسیسات ساختمانی مشخصی به نام پروتکل های ارتباطی استفاده می شود. درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی مانند درب های پارکینگی، درب های شیشه ای، درب های زیر سقفی، درب های رول گیتر، درب های صنعتی و درب های بالا رونده سریع بوده که با در نظر گرفتن نوع کاربری درب مورد نظر انتخاب می شود.

تأسیسات گازرسانی

بنابراین وجود هر گونه مانع در قسمت خروجی لوله هواکش می تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم تخلیه فاضلاب شده و گازهای سمی انباشته شده در شبکه فاضلاب را به داخل ساختمان بازگرداند. معمولاً از لوله های UPVC مقاوم در برابر اشعه خورشید به عنوان لوله هواکش استفاده می شود. هر کدام از روش های لوله کشی آب ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارند و در نهایت باید با توجه به موقعیت ساختمان و صلاح دید مالک روش مد نظر انتخاب شود. تاسیسات الکتریکی ساختمان یکی از مهمترین و واضح ترین تاسیسات یک ساختمان هستند که در صورت نبود و یا خرابی در این سیستم زندگی بشر مورد اخلال قرار میگیرد. ولی با توجه به کاربری سازه می تواند شامل سیستم های حمل و نقل مثل آسانسور و یا پله برقی و عناصر زیرساخت و … مرتبط باشند. شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات نگهداری و تعمیرات یا مهندسی ساختمان می‌توانند انواع خدمات مهندسی را ارائه دهند، اما توجه به این نکته ضروی است که تأمین‌کنندۀ این خدمات لازم است مشخصاً نیازهای مشتری را برطرف کند.

خدمات تاسیسات 24 ساعته

سیستم خودکار کنترل مواد شیمیایی بخش مهمی برای سلامت آب استخر می باشد. این سیستم به شکل اتوماتیک غلظت، سطح کلر و PH آب استخر را اندازه می گیرد. فن ها به صورت مکانیکی میتوانند انتقال هوا را انجام داده و اساس کار تهویه مکانیکی باشد‌. به صورت ساده در صورت استفاده نکردن از بانک خازنی در ساختمان های بزرگ شما باید پول بیشتری بابت دریافت توان الکتریکی (برق) از شبکه پرداخت کنید. هر دو تجهیز برای زمانی که برق شهری قطع می شود به کار می روند و برق مورد نیاز ساختمان را تولید می کنند.

بررسی اولیه ساختمان برای طراحی سیستم های برودتی – قسمت اول

در این مرحله مکان قرار گرفتن درب ها، نحوه نصب ریل و وزنه کابین، نوع درب آسانسور و عرض درب ها نیز طراحی می گردد. به منظور کم نشدن فشار، قطر لوله ها با مصرف هر قسمت باید تناسب داشته باشد. می توان از اتاقک سیمانی مجهز به عایق هایی از جنس چوب ترموود که فضای اتاقک را زیبا و به صرفه می کند، استفاده نمود. دمای مبرد توسط فن کم شده و همچنین نیروی مکانیکی مورد نیاز برای تنظیم و گردش هوا در سیستم را فراهم می کند. مطمئن باشید مدیریت مجموعه کمترین میزان هزینه ممکنه برای آموزش های جامع رو در نظر دارن و این قیمت گذاری براساس پایه ای ترین هزینه هاست، چون همونطور که عرض کردید هدف مجموعه افزایش سطح دانش در صنعت هست.

اگر تأسیسات ساختمان طبق اصول و استانداردها طراحی شوند، از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری می کند. تأسیسات ساختمانی از نیازهای اساسی یک ساختمان می باشد که نقش پررنگی در ساخت ساختمان دارد. تأسیسات ساختمانی اجزای مهم از هر ساختمان را تشکیل می دهد که این اجزا مربوط به شرایط حرارتی، دیداری، شنیداری و بهداشتی و غیره که برای راحتی و آرامش ساکنان ساختمان لازم و ضروری می باشد را فراهم می کنند.

ساکنین ساختمان های مسکونی همه روزه با تاسیسات مکانیکی از جمله آسانسور تماس های مستقیمی دارند. بسیاری از ساختمان‌های تجاری امروز دارای سیستم‌های حفاظت حریق چندوجهی هستند. مهندسان ساختمان یا شرکت‌های نگهداری مسئول انجام آزمایش‌های زمان‌بندی‌شده، نظارت و تعویض و نگهداری قطعات این تأسیسات هستند. سیستم‌های حفاظت در مقابل حریق عموماً شامل هشدارهای صوتی مانند زنگ یا روشنایی قابل‌مشاهده هستند.

  • محل نصب این چراغ ها معمولا در مسیرهای خروجی، مکان های تغییر ارتفاع، اتاق های کنترل، راه پله ها، تقاطع ها، مکان های پر خطر، راه پله فرار و مکان های بدون پنجره قرار دارد.
  • برای نورپردازی قسمت خاصی از فضای داخلی ساختمان از نورپردازی تاکیدی استفاده نمود.
  • از تاسیسات ساختمانی آتش نشانی برای خاموش کردن آتش، کنترل آتش، حفاظت از سلامت افراد و جلوگیری از آسیب دیدن اموال ساختمان استفاده میشود.
  • در ادامه انواع مختلف تاسیسات ساختمان و نحوه عملکردشان را بررسی خواهیم کرد و عکس هایی از آن ها را نیز نمایش می دهیم.