انواع تاسیسات ساختمان-رادیاتور پارس

و دمای داخلی را نیز می توان با استفاده از سیستم های گرمایشی با خنک کاری تنظیم نمود. تاسیسات ساختمانی به معنای کلیه خدمات جانبی برای تأمین تأسیسات و تجهیزات برای تأسیسات است که توسط پیمانکار تحت قرارداد ارائه می شود. این سیستم علاوه بر گردش آب در مدار، تصفیه این آب را نیز انجام می دهد. تجهیزات سیستم گردش آب شامل پمپ، انواع شیر آلات، یک فیلتر بزرگ به منظور تصفیه آب و لوله کشی بین سیستم گردش آب و استخر و جکوزی می باشد. لوله های مورد استفاده برای انتقال آب گرم تولید شده و تجهیزات حرارتی شامل لوله های PEX، لوله های CPVC و لوله های مسی می شوند.

  • این بخش با توجه به فصول مختلف سال، هوای معتدل و با کیفیت را برای محیط خانه تولید می کند.
  • مهمترین بخش در زمان راه اندازی استخر، سونا و جکوزی طراحی و نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تجهیزات است، به طوری که تاسیسات را سنگ زیربنای استخر، سونا و جکوزی می دانند.
  • در مرحله ی بعد بقیهروشنایی های داخلی، روشنایی های خارجیو اتصالات آنها را برقرار کنید.
  • سیستم گرمایشی در یک ساختمان می تواند به صورت گرمایش مرکزی همچون موتورخانه و پکیج و یا سیستم گرمایش تبریدی باشد.
این تابلوها جانشین ساده برای جعبه تقسیم های پراکنده در ساختمان های قدیمی هستند. این سیستم به وسیله کنترلر مرکزی و آشکارسازهای دود و حرارت در همان لحظات ابتدایی وقوع آتش، حریق را تشخیص می دهد. برای آشنایی با این روش و نحوه اجرای سیستم گرمایش کف حتما مقاله مربوط به این موضوع را بخوانید. سیستم های که سرمایش و گرمایش یک ساختمان را تامین می کنند در بالا به آن ها اشاره شد. در ادامه انواع مختلف تاسیسات ساختمان و نحوه عملکردشان را بررسی خواهیم کرد و عکس هایی از آن ها را نیز نمایش می دهیم. تاسیسات ساختمان شرایط مطلوبی را برای سکونت در یک ساختمان ایجاد می کند.

در این مجموعه قوانین که در 22 بخش نوشته شده، هر بخش مرتبط با یکی از قسمت های ساختمان است. در داخل یک ساختمان فضاهایی وجود دارد که همه ساکنین یک آپارتمان به صورت مشترک از آن استفاده می کنند. هم جان افراد و طول عمر تجهیزات وابسته به انجام درست این بخش در ساختمان است.

تاسیسات الکتریکی ساختمان

یک شبکه از تاسیسات بهداشتی آب آشامیدنی را تامین می‌کند و شبکه دیگر تاسیسات بهداشتی مواد ضایعات در لوله‌ها یا همان فاضلاب را خارج می‌کند. در این مرحله، ضمن برگزاری نشست ها، جلسات و صحبت با کارفرما و مشاور، نیازها و توقعات آن ها را در مورد تاسیسات ساختمان شنیده و بررسی می نماید. در این جلسات فضای کافی برای موتورخانه، محل عبور رایزرها و داکت ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

این سیستم وظیفه دارد که آب یا سیال سرد شده را در نقطه ای خارج از ساختمان تولید کرده و سپس آن را به قسمت های مختلف داخل ساختمان بفرستد. همچنین از این سیستم به منظور خارج کردن حرارت، کنترل رطوبت و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان استفاده می شود. اطفا حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش، بوسیله خاموش کردن و کنترل آتش‌ انجام می‌گیرد.

اجزای سیستم استخر ساختمان

زیر آنها خط بکشید یا با یک ماژیک آنها را برجسته کرده و بعد بررسی کنید. لازم به ذکر است که اگر نمودار های موجود نادرست تفسیر شود کل کار شما زیر سوال می رود. اما اگر در جزئیات یا نمودار مشکلی وجود ندارد با داشتن نقشه موفقیت خود را تضمین می کنید. یک فیوز یا برق شکن نیز در تابلو توزیع برق قرار دارد که در صورت بالا بودن جریان در سیم پیچی مدار را قطع می کند. با اینکه سیستم های برق ساختمان توسط مهندسین برق طراحی میشود داشتن اطلاعات در مورد محل تجهیزات روشنایی، خروجی و محل توزیع برق و کلید ها برای کنترل عملکرد آنها برای مهندسان طراح و معمار ضروریست.

تهویه مطبوع ساختمان و 6 نکته برای کاهش مصرف انرژی

برج های خنک کننده به خاطر حجیم بودن و پاشیدن آب به محیط اطراف اغلب در پشت بام ساختمان نصب می شوند. چیلرهای تراکمی براساس نوع کندانسور به نوع چیلر تراکمی هواخنک و چیلر تراکمی آب خنک تقسیم می شوند. حال این مایع سرد در قسمت اواپراتور چیلر در مجاورت آب قرار می گیرد و با تبادل حرارت باعث خنک شدن آب می شود. کارکرد چیلر به این صورت است که گرما را از آب گرفته و باعث خنک شدن آن می شود.

بهترین و امن ترین سیستم های اعلام و اطفا حریق با کمک تجهیزات آبپاشی خودکار است که برای مقابله سریع با آتش طراحی شده اند. این سیستم اینطور برنامه ریزی شده که مجله خبری تاسیسات ساختمانی هر زمان آتش و یا دود را تشخیص دهد به صورت خودکار سیستم آبپاش آن فعال می شود. برای این منظور پمپ ها و تانکرهایی به صورت جداگانه بر روی این سیستم نصب شده اند.