با انواع تاسیسات ساختمانی آشنا شوید کیلیدمگ-رادیاتور پارس

آبنما و فواره تاسیسات مکانیکی دیگری در ساختمان هستند که می توانند جلوه بسیار زیبایی به فضا بدهند، به همین دلیل امروزه در اغلب خانه های ویلایی و حتی فضای بیرونی مجتمع های مسکونی اقدام به نصب و راه اندازی آبنما و فواره می شود. آب داخل جکوزی همانند استخر باید دائم در حال گردش باشد و به مسیر گردش آب در جکوزی سیستم لوله کشی این وسیله می گویند. در کنار مجله خبری تاسیسات ساختمانی گردش آب باید مسیری را برای خط تخلیه جکوزی در نظر گرفت، به همین دلیل معمولاً یک خط تخلیه اصلی در کنار چند دریچه تخلیه برای خروج آب جکوزی در نظر می گیرند. بخش های مشترک سیستم لوله کشی گاز ساختمان باید در فضای خارجی قرار بگیرد. لوله های هواکش فاضلابی را از ابتدای شبکه در طبقه همکف تا بالای پشت بام ادامه داده و حداقل تا یک متر آن را بالا می برند.

  • سیستم لوله کشی گاز باید به شکلی طراحی شود که فشار گاز داخل لوله ها از خروجی کنتور تا خروجی هر شیر گاز ثابت باشد.
  • بنابراین آشنایی اولیه شما با انواع تاسیسات ساختمان و تحقیق در مورد تاسیسات ساختمانی می تواند شما را به بهترین انتخاب برساند.
  • هر کدام از روش های لوله کشی آب ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارند و در نهایت باید با توجه به موقعیت ساختمان و صلاح دید مالک روش مد نظر انتخاب شود.
  • طراحی سیستم تهویه، طراحی سیستم فاضلاب، سیستم سرمایش و گرمایش، لوله کشی ساختمان، طراحی داکت ها و رایزرها و … می باشد.
  • سیستم های صوتی پیجینگ و اطلاع رسانی درساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • محل نصب تاسیسات سرمایشی معمولا در فضای خارجی خانه مانند پشت بام، موتورخانه یا زیرزمین می باشد.

عواملی همچون شرایط اقلیمی مکان ساختمان، چگونگی معماری ساختمان، نحوه ساخت و فیزیک ساختمان و قوانین ساختمان سازی در طراحی تاسیسات ساختمان موثر می باشد. در ساختمان های بزرگ امروزی استخر نیز یکی از تاسیسات ساختمانی محسوب میشود به طوری که از تنوع بالایی تیز برخوردار است. این تاسیسات ساختمانی دارای ۶ بخش زیر بوده و از مکانیزم پیچیده ای تشکیل شده است. انتقال گاز به ساختمان فرایندی حساس و مهم می باشد به طوری که در صورت اختلال ناچیز در آن احتمال عوارض شدید در ساختمان میباشد. از این رو سیستم های لوله کشی باید بر اساس استاندارد های شرکت ملی گاز ایران انجام گیرد.

سیستم روشنایی و ایمنی ساختمان

تاسیسات مکانیکی که به باور بسیاری از افراد اصلی‌ترین بخش تاسیسات ساختمانی است و قلب تپنده آن محسوب می‌شود. این نوع از تاسیسات ساختمانی به زندگی ساکنان به شدت گره خورده و وجود کوچک‌ترین خللی در آن می‌تواند منجر به بر هم خوردن روال زندگی افراد شود. هر کدام از این انواع تاسیسات ساختمانی خود اجزای مختلف زیادی را هم شامل می‌شوند که در ادامه به صورت کامل خدمتتان توضیح خواهیم داد.

سیستم اعلام سرقت

همچنین مهم است که مطمئن شوید دستگاه‌ها به‌طور منظم نگهداری می‌شوند تا هرگونه خطای احتمالی قبل از وقوع برطرف شود. بنابراین تعمیر و نگهداری تاسیسات مکانیکی نیز دارای اهمیت بسیاری است. فاضلاب و سیالات، سیستم آبرسانی، انتقال آب ، تصفیه آب، تولید انرژی از سیالات و… از جمله موارد تاسیسات ساختمانی مکانیکی صنعتی محسوب می شوند.

اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی :

همچنین بر اساس نوع حفاظت پریزها، دارای دو مدل اتصال به زمین و بدون اتصال به زمین می باشند. در این مدل برای روشنایی کلی محیط از منابع نوری متفاوت مانند لوسترهای سقفی و یا چراغ های دیواری استفاده می شود. به منظور روشنایی اتاق نشمین معمولا از این روش نورپردازی استفاده می شود. آب دریافتی از پمپ به وسیله توزیع کننده آب به چند جریان شاخه دار تقسیم می شود. توزیع کننده آب باید به میزانی بزرگ باشد که مقاومت اصطکاک آن کم شود و از تلاطم آب جلوگیری شود. به همین خاطر بر روی خروجی های توزیع کننده از شیرهای تنظیم کننده استفاده می گردد.