با انواع تاسیسات ساختمانی آشنا شوید کیلیدمگ-رادیاتور پارس

موجود بودن این منبع جایگزینی برای اکسیژن است که در ساختمان برای شما کار را آسان و راحت می سازد و موجب خروج دی اکسید کربن تولید شده در محیط ساختمان می گردد. برای این که بتوانید یک تاسیسات الکتریکی استاندارد و مناسب در ساختمان مجله خبری تاسیسات ساختمانی خود داشته باشید، باید برخی کارها را انجام دهید. این فعالیت‌ها بیشتر به حوزه عملیاتی باز می‌گردند و مرحله طراحی و برنامه ریزی را پشت سر گذاشته‌اند. این موارد بعد از سفت کاری با لوله کشی و اتصالات ورود و خروج آغاز می شوند.

انواع تاسیسات مکانیکی

قبل از اجرای لوله کشی گاز باید نقشه لوله کشی گاز رسانی و تجهیزات آن تهیه گردد. از این رو در این مقاله ما سعی کردیم مهمترین تاسیسات ساختمانی را بازگو کرده و به بررسی آن بپردازیم . در این راستا تاسیسات ساختمانی آتش نشانی نیاز دارد یکی از عوامل مثلث آتش که شامل حرارت ، ماده سوختنی و اکسیژن می باشد را کنترل کند . به طور کلی تاسیسات ساختمانی به دو دسته ی کلی تاسیسات ساختمانی مکانیکی و تاسیسات ساختمانی الکتریکی تقسیم میشوند. در نتیجه باید به خوبی و با دقت طراحی شوند وگرنه کاربرد خود را از دست میدهند.

فارغ از وظایف و مسئولیت‌هایی که این شرکت‌ها بر عهده می‌گیرند، اهداف مشخصی هست که همواره روی آن‌ها تأکید می‌شود. بهینه‌سازی مالی عموماً جزو اهدافی است که مهندسان حوزۀ نگهداشت دنبال آن هستند. یکی از دلایل کمک‌گرفتن از سازمان‌های بیرونی این است که این سازمان‌ها اغلب می‌توانند هزینه‌ها را در نتیجۀ استفاده از «صرفه به مقیاس» کاهش دهد. در مناطق پرکاربرد مانند آشپزخانه یا اتاق استراحت و در سرویس‌ها بهداشتی به خطوط لوله‌کشی است.

شروع این سیستم از درب ورودی ساختمان است و به منظور وصل کردن شیلنگ و افزایش یا کاهش آب، انشعابات آب در کل طبقات نصب می گردد. برای گرم کردن محیط و آب استخر، دو مدل هیتر گازی و پمپ حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای افزایش دمای استخر از پمپ حرارتی به علت کارایی بیشتر آنها استفاده می گردد.

  • با توجه به نوع کاربری یک بخش سیستم روشنایی به دو روش کلی نورپردازی از سقف و دیوار انجام می گردد.
  • به منظور انتخاب بهترین حالت و نوع آسانسور برای ساختمان باید اندازه های عرض و عمق چاه، محل قرار گرفتن درب ها، طول تراول، عمق چاهک و ارتفاع طبقات در نقشه آسانسور مشخص شود.
  • این سیستم برای خارج کردن حرارت، کنترل رطوبت و افزایش کیفیت هوای داخل ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دیگ های فولادی با توجه به ظرفیت گرمایی مورد نظر به صورت مجموعه یک پارچه ساخته می شوند.
  • پیشنهاد میکنم در صورت ساختمان سازی با مهندسین متخصص مشورت کنید زیرا انتخاب تاسیسات ساختمانی مناسب برای ساختمان فاکتور های زیادی تاثیر گذار هستند .

این برنامه شامل همۀ وظایف نگهداشت پیشگیرانه است که برای سالم نگهداشتن تجهیزات ساختمان موردنیاز است. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث هوشمند سازی سیستم های تاسیساتی شده و کارکرد آن ها نیز افزایش یافته است. به همین علت این تاسیسات نسبت به تجهیزات قدیمی تر، بازدهی بالاتری داشته و میزان زیادی از مصرف انرژی را به حداقل خواهد رساند. همچنین فناوری های جدید، باعث تعمیر و نگهداری تجهیزات شده و کارکرد سیستم ها را نیز آسان تر می کند. در یک سازه، تاسیسات از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردارند؛ چرا که در صورت خرابی امکان دارد به سازه آسیب وارد کرده و درنتیجه عمر آن نیز کوتاه گردد. این تاسیسات امنیت ساکنین را فراهم کرده و عدم نصب آن موجب خسارت زیادی می گردد.

تاسیسات مکانیکی جکوزی وظیفه گردش آب، سرمایش و گرمایش آب را بر عهده دارد. طراحی سیستم لوله کشی گاز باید به شکلی باشد که فشار گاز درون لوله ها از خروجی کنتور تا قسمت خروجی هر شیر گاز به صورت ثابت باشد. به منظور فراهم کردن آب گرم مورد نیاز از تجهیزاتی مانند آبگرمکن های دیواری یا ایستاده، پکیج های دیواری یا زمینی و سیستم موتورخانه استفاده می شود. معمولا توجه کمی به نوع تاسیسات ساختمانی میشود ولی خیلی مهم است که تاسیسات ساختمانی با ساختمان مربوط و شرایط آن ارتباط خوبی داشته باشد.

تمامی فضاهای یک بیمارستان اعم از اتاقهای عمل، جراحی، ریکاوری، بخش های بستری، آزمایشگاهها و … دما و درصد رطوبت و نیاز هوای تازه در بعضی از فضاها دارای اهمیت زیادی است و در بعضی دیگر از فضاها دارای اهمیت خاصی نیست. برای آشنایی با نحوه طراحی و انتخاب سیستم های مناسب تهویه مطبوع در بیمارستان ابتدا بایستی با مبانی طرح آشنا شویم. اهمیت و حساسیت بحث تهویه مطبوع در بیمارستان سبب شده است که طراحی تاسیسات مکانیکی آن را از پیچیدگی خاصی برخوردار کند. سیستم‌های برق در تاسیسات الکتریکی باید توسط مهندس برق طراحی شود ولی دانستن اطلاعاتی مانند محل تجهیزات روشنایی، خروج و محل توزیع برق و کلیدها برای مهندسان طراح و معمار ضروری است تا بتوانند عملکرد آنها را کنترل کنند. تاسیسات الکتریکی مدار انشعابی دارد تا برق فضاهای داخلی ساختمان را تامین می‌کند.

سیستم کنترل مواد شیمیایی استخر

یکی از رایج ترین مدل های سیستم شبکه ای در ساختمان ها اینترنت مرکزی است. ما در مقاله ای با عنوان نصب و سیم کشی آنتن مرکزی تلویزیون نحوه اتصال و سیم بندی این وسیله را توضیح داده ایم، جهت مطالعه روی لینک مقاله بزنید. کابل ها وظیفه دارند تا سیگنال ها، امواج و جریان در سیستم آنتن مرکزی را هدایت کنند. کابل تلویزیون در شبکه اصلی توزیع باید امپدانس ورودی 75 اهم داشته باشد. پیش تقویت کننده روی آنتن اصلی نصب می شود و وظیفه دارد تا تمام سیگنال هایی که آنتن اصلی دریافت می کند را با تکنولوژی درون خود تقویت کند.