تأسیسات استخر و جکوزی لوازم استخر تاسیسات سونا تاسیسات استخری تاسیسات جکوزی-رادیاتور پارس

لاذم به ذکر است این شاخه از تأسیسات به عنوان یک رشته تحصیلی کامل در مدارس و دانشگاه ها تدریس می گردد. امروزه قیمت لوله استخری با توجه به سایز و شرکت تولیدی آن می تواند بسیار متفاوت باشد. بخش روشنایی در استخر ها از این جهت بسیار مهم است که وظیفه، افزایش ضریب ایمنی و امنیت شناگران را بر عهده دارد و باید به طور دقیق بررسی شود. از لامپ های روشنایی در فضاهای مختلف استخر ها از قبیل کف، دیواره ها، سکوها، آب نماها و فضای داخلی جکوزی، استفاده میشود.

انواع دستگاه کلرزن استخر جهت نگهداری تاسیسات استخر

در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. تاسیسات استخر در چه مدل هایی عرضه می شود؟ بر اساس نوع استخر، انواع مدل های تاسیسات در بازار عرضه می شود که می تواند عملکرد مناسب و مطمئنی را برای شما داشته باشد. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما داشته باشید و مدل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

آبنما یکی تاسیسات زینتی استخر

برخی از پزشکان، فواید بسیار زیادی را برای استفاده از حوضچه های آب سرد بر می شمرند. برای عملکرد صحیح حوضچه های آب سرد، می توان راه های مختلفی را انتخاب نمود. در بعضی از استخر ها از سیستم های سرمایش مانند چیلر کمک می گیرند تا درجه حرارت این حوضچه را پایین نگاه دارند. برای عملکرد بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند.

، مهم‌ترين قسمت موتورخانه آن است، براى گرم نگه داشتن آب و محيط استخر، باید از يك منبع گرمايى مانند بويلر استفاده کرد. نفیسه سجادی هستم، کارشناسی برق الکترونیک خوندم اما علاقه شدید به مطالعه و نویسندگی من رو به سمت تولید محتوای آموزشی کشید. به عنوان یک محتوانویس، مهم‌ترین دغدغه‌ام رضایت شما عزیزان و کیفیت کار هست و توجهم روی نتیجه‌ی مطلوب مقالات متمرکز هست. به وسیله یک پمپ شناور، آب استخر یا حوضچه جکوزی را به گردش در می آورند. تاسیسات گازرسانی وظیفه انتقال گاز را برعهده دارند و از ایستگاه‌های تقلیل شروع شده، لوله‌کشی‌ها و شیرآلات گاز را در بر می‌گیرند و به سیستم‌های گرمایشی هدایت می‌شوند.

  • بدون هیچ مشکلی و به سهولت مدیریت تمام اجزا و تجهیزات را در دست گرفته و کنترل می کند.
  • تعداد چراغ ها و لامپ های مورد استفاده بستگی به نظر کارفرما دارد و نمی توان تعداد معینی را مشخص کرد.
  • براى بهره بردارى مناسب از سوناى بخار، بايد رطوبت نسبى تا ۹۹ درصد را براى آن فراهم كرد.
فرض کنید می‌خواهیم استخری طراحی کنیم که دارای آبنما بوده و آب به صورت روزانه در حال چرخش بین سیستم تصفیه می‌باشد. با توجه به نیازهای اصلی همه استخرها در ادامه به معرفی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین تجهیزات و تاسیسات استخری می‌پردازیم. واحد تصفیه نیز یکی از مهم ترین بخش های موتورخانه استخر است که خود به دو قسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تقسیم می گردد. بخش تصفیه فیزیکی شامل تجهیزات مهمی از جمله فیلترهای شنی و پمپ های تصفیه می باشد.

تجهیزات تهویه مطبوع استخر

نکته قابل توجه در مورد سیستم هیدرولیک تاسیسات استخر و جکوزی این است که جنس لوله و اتصالات مورد استفاده می بایست از UPVC یا همان PVC سخت شده باشد. چرا که این متریال تمامی استانداردهای آبرسانی را دارا بوده و به لحاظ بهداشتی برای انتقال آب شرب کاملاً مناسب می باشد. از دیگر مزایای قابل ذکر لوله و اتصالات UPVC، تحمل فشار بالا و نیز تحمل دمای بالای آن ها (تا ۶۰ درجه سانتیگراد) است. البته در گذشته در سیستم لوله کشی استخرها از متریال های دیگر هم استفاده می شد اما امروزه پیشنهاد تمامی استانداردهای اروپایی و آمریکایی ، استفاده از سیستم لوله کشی UPVC است. از دیگر تجهیزاتی که در یک استخر مورد استفاده است را می توان تجهیزات تصفیه آب دانست که برای گندزدایی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از تاسیسات پراهمیت استخر، سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌باشد چراکه ایجاد حرارت و دمای متعادل در فضای استخر، حس خوشایندی برای شناگران به همراه داشته و از ایجاد احساس سرما یا گرمای بیش از حد در آنها جلوگیری می‌نماید. استفاده از پمپ‌های حرارتی برای افزایش دمای کلی استخرها، عملکرد بهتری به همراه دارد و از هیترها برای افزایش دمای آب در کوتاه‌مدت مناسب می‌باشد. واحد گرمایش استخر و مجله خبری تاسیسات ساختمانی ، همانطور که از نامش پیداست ، قسمتی است که وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در این بخش ، مبدل های حرارتی هستند که کار آن ها رساندن دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما درصورت وجود ، می باشد. قبل از هرچیزی باید بگوییم تأسیسات استخر شامل تأسیسات ابنیه تاسیسات استخر خانگی و تاسیسات استخر شنا هم می شود.