تأسیسات استخر و جکوزی لوازم استخر تاسیسات سونا تاسیسات استخری تاسیسات جکوزی-رادیاتور پارس

با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. البته ملاحظات دیگری چون سیستم های الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترهاو شیمی آب نیز وجود دارند. متداول ترين روش براي توليد آب گرم بهداشتي مصرفي و ذخيره اين آب در تصویر استخر و جکوزی، استفاده از منابع كويل‌دار مي‌باشد. در اين نوع منابع، آب گرم يا بخار تهيه شده توسط بويلر، داخل يك كويل حرارتي به گردش در می‌آید. معمولا کویل از چند شاخه لوله رفت و برگشتي كه از جنس مس است، تشکیل می‌شود. آب یا بخار پس از تبادل حرارت با ديوار لوله‌هاى مسي، از كويل خارج مي‌گردد.

پمپ استخر و جکوزی اسپا ESPA مدل SILEN S2 100 24

بسیاری معتقد اند که تنها استخرهای سرپوشیده نیاز به سیستم روشنایی دارند در حالی که اینطور نیست. نور مورد نیاز برای استخرها روباز، در طول روز توسط خورشید تامین می شود، اما در طول شب برای افزایش امنیت شناگران و زیبایی استخر، نیازمند استفاده از سیستم روشنایی می باشند. در نگهداری استخر همیشه باید دمای آب استخر ایده آل و شناگر را آزار ندهد. دمای استاندارد آب استخر باید بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی گراد و جکوزی بین ۳۷ تا ۴۱ سانتیگراد باشد. با توجه به سلیقه شناگر دمای آب باید بین میزان تعیین شده باشد که شناور احساس سرما از پایین بودن دما و یا خفگی و بی حسی از دمای بالای آب نداشته باشد. حوضچه و استخر جکوزی که با ایجاد دمای نسبتا بالا در ابعاد استاندارد و خانگی ساخته می شود و شامل تجهیزات مورد نیاز جهت گرمایش، تصفیه می باشد.

گرمایش محیط و آب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که توسط هیترها انجام می شود. این آب باید به صورت روزانه در یک سیستم هوشمند تصفیه شود و بین تاسیسات و استخر در حال چرخش باشد. بی تردید شنا و آب تنی یکی از لذت بخش ترین و مفید ترین تفریحات برای تمامی سنین و در تمام ایام مخصوصا در فصل تابستان می باشد. خروجی‌های اصلی معمولا در کف استخر تعبیه شده و مانند اسکیمرها برای تخلیه آب از داخل استخر به کار می‌روند. این خروجی‌ها مکش آب را بهبود بخشیده و آب را از کف استخر تخلیه می‌نمایند؛ این درحالی است که اسکیمرها آب را از سطح استخر خارج می‌کنند. هنگام بررسی اجزای تشکیل دهنده یک استخر، اولین موضوعی که باید بدان توجه کرد آن است که آب موجود در استخر ممکن است روزها یا ماه‌ها بدون تعویض در استخر باقی بماند.

به دلیل موارد ذکر شده از این نوع گرم‌کن‌ها بیشتر در استخرهای خانگی استفاده می‌شود. در تصویر پیوست شده زیر یک سیستم گردش آب را مشاهده میکنید که از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است. و برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب نیز از سیستم گرمایشی شامل هیتر استفاده میکنیم.

  • درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی و استخرهای مختلف، بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد.
  • نکته‌ای که ضرورت عبور از فیلتر را دوچندان می‌کند، این است که مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده مانند کلر، برم یا مواد شیمیایی دیگر به تنهایی نمی‌توانند از شر همه آلاینده‌های آب خلاص شوند.
  • به‌منظور استفاده بهتر از خدمات استخر و مقابله با بیماری‌ها از روش‌های مختلف جهت ضدعفونی‌کردن و ازبین‌بردن میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا استفاده می‌شود.
  • سیستم روشنایی یا شامل تمامی چراغ ها و لامپ ها داخل و اطراف استخر است که قابلیت رنگ نور در آن ها نیز وجود دارد.

آب بهداشتی مناسبی که برای دست شویی و دوش ها مورد نیاز است باید در درجه حرارت مناسب در اختیار شناگران قرار گیرد که برای تامین این آب باید از تاسیساتی همچون نمای شماتیک زیر استفاده کرد. در این نما نحوه سیرکولاسیون آب و تجهیزات مورد استفاده برای گرمایش این آب نشان داده شده است. این انرژی توسط الکتریسیته تامین می گردد و وظیفه فراهم نمودن برق پمپ ها ، آبنما ها ، سیستم تصفیه استخر ، گرم کن و… تماما با آن است. پس در نظر داشته باشید که بدون تاسیسات الکتریکی استخر شما قلبی بدون تپش خواهید داشت.

استفاده از روش اینترنتی را می توان یکی از بهترین گزینه ها دانست چرا که به شما امکان خرید از معتبر ترین برندها را می دهد و همچنین فروش تاسیسات استخر در این روش به صورت یکجا در دسترس شما می باشد. از جمله کارهایی که در نگهداری تاسیسات استخر باید انجام گیرند عبارتند از بکواش کردن فیلتر جهت رفع آلودگی، تعویض سالانه سیلیس ها و… . این دریچه ها می توانند کیفیت هوا را بالا ببرند و همچنین باید بدانید که در طراحی اصولی یک استخر، حتما باید از دریچه های تخلیه هوا استفاده کنید. در واقع این کار باعث می شود تا افراد همواره سالم باشند و آلاینده ها اجازه ورود به محیط را نخواهند داشت. در واقع می توان گفت که این مسئله باعث می شود تا شناگران هیچ گاه دچار حادثه نشوند.

مجری تاسیسات موتورخانه

با توجه به اینکه ساخت استخر بسیار رواج پیدا کرده است، آشنایی با تاسیسات اصلی استخر می تواند در پیدا کردن مشکلات رایج استخرها کمک کننده باشد. با توجه به اینکه عملکرد بهتر استخرها به درست کار کردن تجهیزات استخر بستگی دارد، به همین دلیل تجهیزات استخر جزء بخش های مهم می باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع تاسیسات اصلی استخرها آشنا کنیم. هرچه پمپ استخر شما بزرگتر باشد هزینه های پمپاژ و نگهداری آن بیشتر خواهد بود.

#2-2 آبنماها و فواره ها

سلام، دلیل آن این است که در هر کاربری با توجه به نوع دانه بندی که بهره بردار در فیلتر قرار می دهد، افت نیز تغییر میکند. البته شرکت های معتبر براساس پیش نیازی که برای نوع دانه بندی ارائه می دهند، مقدار افت را نیز حدودی اعلام می کنند. در نهایت مقدار مجله خبری تاسیسات ساختمانی واقعی آب جبرانی مورد نیاز برابر است با حاصل جمع نرخ آب سرریز شده به واسطه ورود و خروج شناگران و نرخ تبخیر از سطح آب. به منظور تعیین دبی آب جبرانی و با توجه به متوسط وزن هر شناگر (68 کیلوگرم) با ورود هر نفر به استخر حدود lit68 آب جابه جا می شود.

گرمکن‌های برقی با برق کار می‌کنند و برای تولید گرما از جریان الکتریکی استفاده می‌نمایند. اما نه تنها هزینه برق مصرفی سالانه گرم‌کن برقی بالایی دارند بلکه مصرف انرژی بالایی نیز داشته و به نسبت مصرف برق، بازدهی کمی دارند. هم‌چنین به سیم پیچی‌های حساس و مدارهای جریان با آمپر بالا نیازمند هستند.