تأسیسات استخر و قسمت‌های اصلی آن ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان-رادیاتور پارس

کاربری تاثیر مستقیمی بر طراحی تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا دارد. استخرها را بر حسب کاربری به استخرهای اقیانوسی، عمومی، تمرینی، درمانی، طبیعی و… تقسیم‌ می‌کنند. استخر سازه‌ای مصنوعی است که آب را همانند مخزنی سرباز برای مصارف گوناگون در خود نگه می‌دارد. در این یادداشت پس از معرفی کلی استخرها از نقطه‌نظرهای گوناگون و شرح جزئیات مختلف مربوط به آن‌ها، به تاسیسات استخر، تاسیسات سونا و تاسیسات جکوزی می‌پردازیم. یکی از مهم ترین پارامترهایی که در تاسیسات استخر باید به آن توجه داشته باشیم، سیستم آب گذر می باشد.

محاسبه دبی عبوری از پمپ

واحد گرمایش استخر و تاسیسات استخر ، همانطور که از نامش پیداست ، قسمتی است که وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در این بخش ، مبدل های حرارتی هستند که کار آن ها رساندن دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما درصورت وجود ، می باشد. یکی از این سیستم های گرمایشی پمپ حرارتی است و دیگری یک نوع هیتر گازی است. از آنجا که پمپ های حرارتی کارایی بهتری دارند و در مجموع عملکرد بهتری دارند برای افزایش دمای کلی استخر بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

مکش‌ها می‌تواند سیستم پمپاژ خاص خود را داشته باشند، اما در اکثراً پمپ اصلی این وظیفه را هم انجام می‌دهد. برای جلوگیری از وارد شدن موها به داخل زهکش از روکش‌هایی استفاده می‌کنند. نکته مهم آنکه در تأسیسات استخر گفت به دلیل استفاده از کلر و اسید در آب استخر، حتی‌الامکان از به‌کاربردن تجهیزات مجله خبری تاسیسات ساختمانی فلزی خودداری شود. این قسمت شامل لوله‌ها و اتصالات است که وظیفه آن جمع‌آوری، حمل‌ونقل و عبور دادن آب از بخش‌هایی مانند تصفیه‌خانه و موتورخانه است. به وسیله سیستم لوله‌کشی، آب از استخر به سمت موتورخانه هدایت‌شده و پس از عبور از قسمت‌های مختلف موتورخانه مجدد به استخر بازگردانده می‌شود.

استخرهای چندمنظوره

تولید این تجهیزات در شرکت های معتبر انجام می شود و خریداران می توانند با خیال راحت از این وسایل استفاده داشته باشند. تاسیسات استخر چیست؟ به تمامی تجهیزاتی که در استخر می تواند به جریان آب کمک کند و همچنین از بروز گند زدگی در آب جلوگیری کند را تاسیسات استخر می گویند. در صورتی تاسیسات به درستی نصب شده باشد، استخر می تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد. تاسیسات استخر در مدل های مختلفی و تحت برندهای گوناگونی تولید می شود و پارامترهای بسیار زیادی بر قیمت تاسیسات استخر دارای تاثیر می باشد که از جمله آن ها می توان به متریال مورد استفاده در تولید اشاره داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که استفاده از شیوه اینترنتی می تواند یکی از بهترین شیوه های خرید این محصول به شمار رود که در دسترس شماست. در واقع امکان دریافت یکجای مشاوره خرید و فروش تاسیسات استخر باعث شده است تا بسیاری از کسانی که تمایل به دریافت خدماتی با بهترین کیفیت را داشته باشند از این خدمات استفاده کنند.

در ادامه شما را بیشتر با ویژگی ها و قطعات مختلف تاسیسات استخر آشنا خواهیم نمود و اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در این مقاله همچنین بهترین شیوه خرید این تجهیزات با قیمت مناسب را نیز بررسی خواهیم کرد که البته تمامی این مسائل می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. نکته مهمی که اینجا وجود دارد و در شکل نیز مشخص شده است، وجود یک شیر یکطرفه پیش از دستگاه تزریق کلر است. زمانی که پمپ خاموش شود، یک فشار معکوس در خط ایجاد می گردد که باعث کشیده شدن آب حاوی کلر به سمت تجهیزات قبلی می شود. از آنجائیکه کلر باعث صدمه دیدگی این تجهیزات از جمله فیلتر و هیتر می شود، این شیر یکطرفه را در این نقطه قرار می دهند تا از برگشت آب جلوگیری کند. در مثال ارائه شده، استخر و جکوزی به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شده اند که نرخ تعویض آب آنها مشابه است.

مزایای استفاده از کلرزن استخر در نگهداری تاسیسات استخر

در واقع می توان گفت که اگر دریچه های هوا به خوبی پیاده سازی نشود، در نهایت می تواند گزینه ای مناسب برای شما به شمار رود. به طور کلی می توان گفت که تجهیزات و لوازم استخر باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شده و خریداری شوند تا در نهایت بتوانند عملکرد کاملی را از خود نشان دهند. با توجه به تمامی مباحث بیان شده در این قسمت از مقاله باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید.

  • بعضی از پمپ ها در استخر 2 نوع موتور با سرعت های مختلف دارند تا بتواند توان مصرفی را هنگامی که استخر در بار ماکزیمم نیست، کاهش دهد.
  • در این نوع کلرزن حدود ۳ عدد قرص لازم است، این نوع کلرزن در آب شناور بوده و با عبور آب از کلرزن قرص‌ها کم‌کم در آب حل شده و در استخر پراکنده می‌شوند.
  • این مکنده‌ها شبیه به جاروبرقی عمل نموده با این تفاوت که به جای هوا، آب را مکش می‌کنند.
  • سرویس و نگهداری استخر و همچنین نگهداری از تاسیسات استخر علاوه بر اهمیت و ضرورتی که دارد امری بسیار دشوار و طاقت فرساست.
  • یکی از مهم ترین کارهای مربوط به گندزدایی آب استخر را می توان کلر و اسید دانست.
  • هرچند پمپ‌های خطی کاربرد بیشتری در تاسیسات جکوزی دارند، اما گاه از پمپ‌های دوسرعتی نیز در تاسیسات جکوزی استفاده می‌شود.