تأسیسات استخر و قسمت‌های اصلی آن ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان-رادیاتور پارس

تاسیسات استخر در مدل های مختلفی تولید می شود و برای پیاده سازی، نیاز به یک مرحله طراحی حرفه ای دارد تا در نهایت بتواند عملکرد را برای شما بهبود بخشد. همچنین باید توجه داشته باشید که تاسیسات استخر مورد استفاده شما می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به استفاده از این تاسیسات اقدام نمود. در واقع می توان گفت که این آب کش ها در نقاط با عمق بالاتر استخر مورد استفاده قرار می گیرد و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. باید بدانید که این تجهیزات می تواند از مکش دست و پا یا موی شناگران جلوگیری کند و همچنین باید بدانید که این سیستم به صورت کاملا امن طراحی شده است و می تواند تمامی آلودگی ها را کاهش دهد و در نهایت می تواند برای شما کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.

، مهم‌ترين قسمت موتورخانه آن است، براى گرم نگه داشتن آب و محيط استخر، باید از يك منبع گرمايى مانند بويلر استفاده کرد. به وسیله یک پمپ شناور، آب استخر یا حوضچه جکوزی را به گردش در می آورند. هر سیستم گردش آب در یک مجله خبری تاسیسات ساختمانی استخر از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است. تاسیسات گازرسانی وظیفه انتقال گاز را برعهده دارند و از ایستگاه‌های تقلیل شروع شده، لوله‌کشی‌ها و شیرآلات گاز را در بر می‌گیرند و به سیستم‌های گرمایشی هدایت می‌شوند.

این مخازن در دو نوع عمودی و افقی بر حسب محل نصب آنها بکار گرفته می‌شود. متداول­ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره این آب، استفاده ازمنابع کویل­دارمی‌باشد. برای حفظ گردش آب خوب ، به لوله کشی ، اسکیمر ، پمپ ، فیلتر و بازگشت برای تکمیل شدن پروسه خود احتیاج دارید.

آب یا بخار پس از تبادل حرارت با ديوار لوله‌هاى مسي، از كويل خارج مي‌گردد. تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله مسي و در نهايت گرم شدن آب سردی که آن را در خارج لوله احاطه كرده است مي‌شود. جنس منبع از ورق گالوانيزه مى‌باشد اما در صورت استفاده از ورق سياه (فشارهاى بالاتر) داخل منابع را با پوشش اپوكسى می‌پوشانند. ضخامت ورق فولادي بكار رفته در منابع نيز بر حسب فشار كاري دستگاه، دماي كاري و ضريب خورندگي آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه مي‌شود. اين مخازن در دو نوع عمودي و افقي بر حسب محل نصب آن‌ها بكار گرفته مي‌شود.

به این منظور از تجهیزاتی نظیر ترموستات و اکوستات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا استفاده می‌شود. مبدل‌های پوسته‌ لوله‌ای و مبدل‌های صفحه‌ای از جمله مبدل‌های حرارتی رایج به‌شمار می‌روند. از دیگر تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌توان به سیستم پمپاژ در آن اشاره کرد. سیستم پمپاژ درواقع عملکردی به‌مانند قلب در بدن انسان دارد و به همین خاطر است که از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک استخر ارزیابی می‌شود. پمپ آب را بین استخر و موتورخانه به جریان می‌اندازد و درواقع، اصلی‌ترین نقش را در جابه‌جایی آب در استخر ایفا می‌کند. استخرها پیشینه جالبی دارند و جالب است که اولین استخرهای جهان استخرهای عمومی بودند و به عنوان حمام از آنها استفاده می شده است ، استخرها جنبه های تفریحی و ورزشی فراوانی دارند.

شوفاژ چیست و چگونه کار می‌کند؟ انواع رادیاتور از برقی تا قرنیزی

دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما درصورت وجود ، می باشد. تأسیسات ساختمانی تعریف شده و مراجع و منابع مختلفی برای آموزش و تدریس این نوع از تأسیسات گردآوری و تهیه شده اند. و سونا جکوزی آماده عقد قرارداد در تمام زمینه ها با شما عزیزان میباشد. به این منظور این شرکت از تعدادی از خشک کن‌های شیشه‌ها که همانند دستگاه هواساز کوچک بوده ،هوای استخر را گرفته و پس از عملیات خشک کردن مجددا توسط کانال کشی به روی سطح شیشه به حرکت در می‌آورد . © 2022 هر گونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب ویکی ساختمون بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است.

سرویس تاسیسات استخر اسکیمر و ترموستات

به منظور گرمایش و تصفیه جکوزی باید از تجهیرات با کیفیت مناسب خریداری کنید. حال پس از بررسی اجمالی بخش های مختلف استخر و تاسیسات مورد استفاده برای آن ها، به محاسبات سیستم های تاسیساتی برای استخر شنا می پردازیم. برای استفاده از سونای خشک نیاز به نصب تاسیسات در موتورخانه نمی باشد و در این قسمت به بررسی آن نمی­پردازیم. تاسیسات مربوط به کارهای ساختمانی مثل بتن‌ریزی، آرماتوربندی ، دیوارچینی، نازک کاری، نما سازی و تمامی امور مربوط به حوزه عمران و معماری ساختمان است. قلب سیستم پمپ استخر شماست ، که تنها بخشی از سیستم است که به طور فعال آب را حرکت می دهد.

  • در این یادداشت پس از معرفی کلی استخرها از نقطه‌نظرهای گوناگون و شرح جزئیات مختلف مربوط به آن‌ها، به تاسیسات استخر، تاسیسات سونا و تاسیسات جکوزی می‌پردازیم.
  • در واقع می توان گفت کلیه عملیات و امور تأسیساتی که بر روی سیالات انجام می گیرد ، مربوط به تأسیسات مکانیکی می باشد ، که از جمله آن ها می توان گردش آب ، گرمایش و سرمایش آب و گرمایش و سرمایش هوا را نام برد.
  • فیلترهای شنی با عبور دادن آب از یک مخزن حاوی سیلیس آلودگی‌های فیزیکی کوچک را از آب‌گرفته و آب را زلال می‌کنند.
  • در ادامه شما را بیشتر با ویژگی ها و قطعات مختلف تاسیسات استخر آشنا خواهیم نمود و اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.
  • از دیگر تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌توان به سیستم پمپاژ در آن اشاره کرد.