تأسیسات ساختمانی آشنایی با تأسیسات اصلی برای تجهیز یک ساختمان-رادیاتور پارس

از این وسیله به منظور هدایت بهتر سیگنال ها و امواج دریافتی از آنتن و کاهش نویز در سیستم آنتن مرکزی استفاده می شود. اتصال دهنده های دیواری ترمینال در ابتدا و انتهای کابل های کواکسیال آنتن مرکزی تعبیه می گردند. سیستم هشدار این کنترل پنل می تواند به دو صورت متعارف یا آدرس پذیر باشد. از دریچه قطع و تنظیم به منظور تنظیم کنترل ارتفاع آبنما و قطع لوله مکش یا تنظیم لوله فشار در تاسیسات آبنما و فواره استفاده می شود. نصب لوله مکش به منظور خروج آب از حوضچه یا مخزن از مرکز آبنما توسط پمپ گریز انجام می گیرد.۲ متر بر ثانیه حداکثر سرعت جریان آب است.

سیستم‌های صوتی و تصویری ساختمان‌ها

تأسیسات به‌طور کلی دو بخش تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکتریکی تقسیم می‌شود. تاسیسات الکتریکی تحت نظارت عالیه و اجرای مهندسین برق انجام می‌گیرد. تأسیسات مکانیکی به گونه‌های مختلفی مانند گرمایی، سرمایی، تهویه، گازرسانی، بخار و غیره دسته‌بندی می‌شوند. یک مهندس تاسیسات کیفیت هوای فضای داخلی(IAQ – Internal Air Quality) یک اتاق یا یک مجتمع را با کنترل درجه حرارت، رطوبت و جریان هوا، بهینه می‌کند. سیستم‌های گرمایش و سرمایش هوای داخل اتاق را مطبوع می‌کنند و سیستم تهویه باعث در جریان بودن هوا و عدم ماندگاری بوها در فضای داخلی خانه یا هر فضای تهویه شونده دیگری می‌شوند. پکیجهای گرمایشی همان کار موتورخانه ها را انجام میدهند با این تفاوت که دیگر جزء قطعات مشاء تاسیسات ساختمان نیستند و داخل واحد نصب میشوند و از نظر ظاهری شباهت زیادی به آبگرمکن های دیواری دارند.

یکی از عواملی که می‌تواند باعث تخریب در ساختمان‌ها شود توجه نکردن به تاسیسات مربوط به آتش‌نشانی در داخل ساختمان‌ها است. در طراحی ساختمان‌ها باید ایمنی لازم در برابر آتش و به حداقل رساندن خطرات ناشی از گرما و دود در داخل ساختمان توجه کرد. همچنین لازم به ذکر است که گرما می‌تواند باعث اشتعال در ساختمان شود. از طرف دیگر و با توجه به کمبود منابع انرژی، هزینه های ساختمان سازی افزایش یافته است. رشد چشمگیر جمعیت، باعث شده تا نقش تاسیسات در ساختمان سازی روز به روز پر رنگ تر شده و راهکار ها و تمهیدات ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

  • در این شماره علاوه بر بخش‌های همیشگی نشریه نظیر اخبار، اجرای درست و نادرست،‌ خلاقیت در اجرای سوپرفیکس، یک تجربه و آشنایی با مقررات…
  • نوع تجهیزات گرمایشی در تاسیسات حرارتی و تهویه مطبوع برای کنترل فشار هوا و جریان هوای تازه در فضاهای داخلی ساختمان از کیفیت هوای داخلی تاثیر می‌گیرند.
  • لوله کشی های گرمایش و سرمایش و لوله کشی بخار در هر قسمت باید شیر جداکننده داشته باشد.

در دوره ای که به نام عصر دیجیتال شناخته می شود، استفاده از سیستم های شبکه ای از جمله اینترنت مرکزی در ساختمان ها یک نیاز است که باید رفع شود. به همین دلیل سیستم های شبکه ای تبدیل به عضو جدایی ناپذیر از تاسیسات الکتریکی ساختمان ها شده اند. هدف از راه اندازی سونا در کنار استخر داخل ساختمان دست یابی به آب درمانی است. به همین دلیل سونا را به دو بخش سونای خشک و سونای بخار تقسیم بندی کرده و برای هر کدام تجهیزات خاص خود را طراحی و نصب می کنند.

در تأسیسات آب و فاضلاب پیچیدگی های بسیار زیادی وجود دارد که هرکسی نمی تواند آن را در تأسیسات ساختمانی پیاده سازی کند. در تأسیسات آب و فاضلاب یک شبکه از لوله های مخالف یکدیگر وجود دارد که موازی یکدیگر عمل می کنند. همان طور که می دانید، سیستم آب رسانی رو به بالا است و سیستم فاضلاب به سمت پایین حرکت می کند. امروزه مجله خبری تاسیسات ساختمانی سیستم های گرمایشی و سرمایشی تبدیل به تجهیزات ثابت و بخشی از زندگی روزمره ما شده اند و در هر مکانی استفاده از آن ها ممکن است. وجود این تأسیسات در ساختمان ها بسیار مهم است و نقش بسیار پررنگی در انتخاب ساختمان توسط ساکنین دارد. تاسیسات آتش نشانی در یک ساختمان شامل دو بخش سیستم اعلام حریق و سیستم اطفای حریق است.

نمونه ویدیوها و مطالب رایگان در بخش اموزش انلاین ساختمان مدرن هم در این حوزه خالی از لطف نیست. در رابطه با شرایط فعلی و هزینه های موجود ما هم کاملا شما رو درک می کنیم و شرایط رو به شخصه لمس می کنیم. برای یادگیری صفر تا صد این حوزه به آموزش جامع ساختمان مدرن نماتک مراجعه کنید. برای این که بیشتر با نحوه کارکرد بانک خازنی و نحوه نصب آن آشنا شوید ویدیوی زیر را دنبال کنید. تابلو ATS تا زمانی که برق شهری متصل است مصرف کننده ها را از آن تغذیه می کند و به محض قطع برق شهری مصرف کننده ها را به دیزل ژنراتور وصل می کند. این سیستم شامل دیزل ژنراتور و تابلو ATS که مخفف Automatic Transfer Switch است.

4# توزیع نیروی برق اصلی ترین تاسیسات الکتریکی ساختمان

تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل تاسیسات بهداشتی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع، گازرسانی، آتش نشانی، سونا، استخر، جکوزی، آسانسور، پله برقی، آبنما و فواره می شود. متاسفانه بواسطه هزینه پایین انرژی در کشور، به این مهم آنگونه که شایسته است، پرداخته نمی‌شود. مهندسان دست اندرکار در ساختمان اعم از مهندسین معمار، عمران، مکانیک و برق به عنوان مهمترین عوامل تولید ساختمان، نقش بسیار پررنگی در کاهش مصرف انرژی در ساختمانها دارند. شکل زیر، سهم هر یک از بخش‌های مصرف کننده انرژی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و همچنین میزان مصرف الکتریسیته برای هر یک از انواع ساختمان را نشان می‌دهد. تاسیسات الکتریکی ساختمان به معنای طراحی و اجرای سیستم سیم کشی منازل مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی می باشد. سیم پیچی در مدار تاسیسات الکتریکی ساختمان بر پایه میزان جریانی که حمل می کند، انجام می شود.