تأسیسات ساختمانی آشنایی با تأسیسات اصلی برای تجهیز یک ساختمان-رادیاتور پارس

برای تامین آب گرم مصرفی در ساختمان ها از تجهیزاتی همچون آبگرمکن های دیواری و یا ایستاده، پکیج های دیواری و یا زمینی و سیستم موتورخانه استفاده می شود. به همین دلیل مبحث طراحی تاسیسات ساختمان نه تنها یکی از پیچیده ترین اقدامات، بلکه یکی از مهمترین مباحث بوده که کوچک ترین خطا در آن می تواند طراحی کل بنا را تحت الشعاع قرار داده و هزینه های سنگینی برای مالک ساختمان ایجاد کند. به عنوان مثال اگر طراحی الکتریکی ساختمان بر روی نقشه پیاده سازی شوند، سیم کشی های برق و روشنایی در قسمت ورودی ساختمان و حتی چراغ های دیواری برای نورپردازی داخلی و خارجی بنا کاملاً قابل دید هستند. تاسیسات مکانیکی مهم‌‌ترین بخش تاسیسات ساختمانی است و ساکنین به طور روزمره با آن سر و کار دارند. برخی تاسیسات مکانیکی را قلب ساختمان می‌دانند که هر گونه اختلال در آن عواقب جدی را به همراه دارد.

مقالات صنعت ساختمان

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند. از سیستم پیجینگ برای فراخونی و یچج افراد در ادارات، شرکت ها و مکان های عمومی استفاده می شود که شامل آمپلی فایر، میکروفن و بلندگو است. این وسیله مسیر امواج آنتن را یک سویه می کند و دارای یک یا دو پورت خروجی است. با کمک تقویت کننده یا آپلی فایر سیگنال های VHF و UHF در آنتن اصلی به قدری تقویت می شوند که امکان پخش بیشتر کانال ها با کیفیت فوق العاده وجود دارد.

این دال بتنی در بالاترین قسمت چاه و مکانی که موتور بر روی آن قرار می گیرد نصب می شود. انتخاب موتور باید با در نظر گرفتن عواملی همچون ظرفیت، نوع کاربری، تعداد ایستگاه ها و حجم مسافران صورت بگیرد. به منظور دستیابی به بهترین حالت از نظر ظرفیت، سرعت و تعداد آسانسور باید ترافیک آسانسور بررسی شود. اطلاعاتی مانند قابلیت مجله خبری تاسیسات ساختمانی جابجایی، سرعت، زمان سفر، تعداد، نوع آسانسور و زمان انتظار برای این وسیله با بررسی ترافیک مشخص می شود. باید یک پمپ رزرو برای پمپ های گرمایش و سرمایش، پمپ آب گرم، پمپ سوخت و … وجود داشته باشد. به همین علت از کربن دی اکسید می توان به عنوان خاموش کننده انواع آتش سوزی و همچنین آتش سوزی های الکتریکی استفاده نمود.

هدف از اجرای و به کارگیری سیستم های گرمایشی و سرمایشی در تاسیسات مکانیکی ایجاد محیطی با دمای مطلوب و از همه مهم تر کیفیت هوای قابل پذیرش است. اجرای تاسیسات مکانیکی می تواند موجب ایجاد چالش های پیچیده از نظر هماهنگی و جزئیات شود در این راستا بایستی مطابق با اهداف و معیارهای مختلفی اقدام به طراحی و نصب و راه اندازی و بهره برداری و تعمیر و نگهداری آن ها نمود. انجام این کار رابطه ی مستقیمی با سیستم های گرمایشی و تهویه ی مطبوع دارد. تاسیسات الکتریکی در تاسیسات ساختمانی شامل سیستم روشنایی، اطفاء حریق، آنتن مرکزی و… است. تاسیسات الکتریکی برق لازم برای روشنایی، گرما و سایر تجهیزات و لوازم برقی تاسیسات ساختمانی و خانه را تامین می‌کند.

ابزارهایی مانند کلید های هوشمند، صفحه لمسی، تلفن همراه و تبلت که به منظور ارتباط با خانه هوشمند استفاده می شوند، رابط های کاربری نام دارند. امکان تجهیز ساختمان به دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز وجود دارد. سیستم های شبکه به معنای تجهیزات و زیر ساخت های مورد نیاز برای اتصال یک یا چند کامپیوتر به شبکه جهانی اینترنت می باشد. امکان ایجاد شبکه تلویزیونی برای هر واحد ساختمانی به صورت جداگانه وجود دارد. درون جعبه ترمینال اصلی و فرعی، پست های پیچی و ترمینال های کروز قرار دارد.

برای شروع هر ساخت و سازی می بایست با انواع تأسیسات ساختمانی آشنا بود. آشنایی با تأسیسات ساختمانی پایه و اساس اولیه شروع کار یک بنا می باشد. پس بهتر است برای رسیدن به بهترین انتخاب با انواع تأسیسات آشنایی داشته و در مورد آنها اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید. همان طور که ملاحظه کردید، تاسیسات ساختمانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با رفاه و آسایش ساکنان در ارتباطاتند و به نوعی با زندگی مردم عجین شده‌اند. توجه داشته باشید که نصب استاندارد و اصولی تاسیسات ساختمان نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است که باید رعایت شود. ما در این مقاله تلاش کردیم به صورت رایگان اطلاعاتی را در مورد انواع تاسیسات ساختمان در اختیار شما قرار دهیم.

تهویه مطبوع یکی از فناوری های کلیدی در زمینه سرمایش گرمایش و تامین نیروی ساختمان ها می باشد، چرا که این سیستم، امکانات قابل توجهی برای تبدیل گرما… همانطور که گفته شد، تاسیسات مانند نمای بیرونی و طراحی داخلی یک بنا دارای اهمیت بالایی بوده و حتی باید توجه بیشتری به آن داشت. اگر بتوان میزان اهمیت و ارزش تاسیسات در ساختمان را در جمله ای کوتاه خلاصه کرد، می توان گفت که تاسیسات به نوعی قلب تپنده ی یک ساختمان خواهد بود. از مهم ترین بخش ها در حوزه ی ساختمانی، تاسیسات بوده که نقش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز ایفا می کند. به طور کلی تاسیسات باعث ایجاد کردن شرایط مناسب جهت سکونت اشاره کرده و در حقیقت بخشی بسیار ضروری و حیاتی در ساختمان بوده که همیشه مورد توجه افراد قرار می گیرد.

  • این سیستم ها به صورت گرمایش مرکزی مانند موتورخانه و پکیج یا سیستم گرمایش تبریدی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مصالح سبك مصالحی هستند كه در مقايسه با ساير مصالح مشابه وزن كمتري داشته و با به&zw…
  • پس بهتر است برای رسیدن به بهترین انتخاب با انواع تأسیسات آشنایی داشته و در مورد آنها اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید.
  • مهندسان دست اندرکار در ساختمان اعم از مهندسین معمار، عمران، مکانیک و برق به عنوان مهمترین عوامل تولید ساختمان، نقش بسیار پررنگی در کاهش مصرف انرژی در ساختمانها دارند.
  • در این سیستم فقط یک آنتن تحت عنوان آنتن مرکزی در پشت بام ساختمان تعبیه می شود.

بیاد داشته باشید که در هنگام بروز مشکل در طول کار، فرصتی برای تصمیم گیری ضعیف وجود ندارد. پس در هنگام نصب سیستم ها از پیمانکار، مهندس ناظر و یا سرپرست کارگاه که در محل حضور دارند، مشورت بگیرید. از بین همه اعضای تیم، داشتن مدیر پروژه در محل کار بسیار مقرون به صرفه است.

برخی تاسیسات بهداشتی ساختمان را با لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب می شناسند، چرا که مهمترین نقش این بخش تامین آب مصرفی و دفع آب های خاکستری فاضلاب است. با این حال بهتر است تاسیسات بهداشتی را به چهار بخش لوله کشی آب مصرفی، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی هواکش و لوله کشی آب باران تقسیم بندی کرد. مهره کلیدی دیگر که در تاسیسات مکانیکی ساختمان جایگاه ویژه ای دارد، تاسیسات بهداشتی است که خود مجموعه ای از سیستم های لوله کشی و لوازم بهداشتی به منظور توزیع آب بهداشتی، جمع آوری و دفع فاضلاب، هواکش فاضلاب و دفع آب باران است. دستگاه هایی که با سوخت مایع و یا گاز کار می کنند با توجه به سوختی که استفاده می کنند باید در ارتفاع محل نصب مناسب از سطح دریا, طراحی و ساخته شوند. لوله کشی و کانال کشی و از همه مهم تر نصب و اجرای دستگاه های تاسیسات مکانیکی باید به گونه ای انجام شود تا هیچ گونه آسیبی به اجزای ساختمان از لحاظ ایستایی و از نظر جدارهای مناطق آتش نرسیده و موجب کاهش مقاومت این اجزا نشود. سیستم تهویه در اجرای تاسیسات مکانیکی را می توان به سه روش طبیعی و مکانیکی و یا مخلوط انجام داد.

نقش معماری در نمای ساختمان

همان‌طور که گفته شد، نقشۀ کلی تعمیرات عموماً بر اساس مختصات فیزیکی ساختمان تدوین داده می‌شود. بیایید با هم نگاهی به انواع دارایی‌های تجاری بیندازیم که هر کدام سیستم‌ها و نیازمندی‌های خاص خودشان را دارند. تاسیسات نقش تاثیر گذاری را در صنعت ساختمان سازی ایفا می کند، اما این در حالی است که این مهم، در حوزه ساخت وساز کشور سال هاست که مغفول مانده، از این رو… تنها در شرایطی که تاسیسات یک بنا عمری طولانی داشته باشند، برای ساکنین راحتی و آسایش ایجاد خواهد شد.