تاسیسات استخراستخر، جکوزی، سونا شرکت تاسیسات مکانیکی جمشیدی-رادیاتور پارس

مبدل حرارتی دو ورودی و دو خروجی دارد که از تجهیزاتی مانند ترموستات ، مبدل‌های پوسته‌ لوله‌ای و مبدل‌های صفحه‌ای مبدل‌های هستند که بسیار مورد استفاده اند . آب در استخر باید یک چرخه‌ی تصفیه را داشته باشد حرکت آب به‌ وسیله پمپاژ انجام میشود آب نیز باید با عبور از چند آبکش آلودگی‌هایش را پاک شود . در ابتدا کار برای ساخت در مرحله اول باید محل ایجاد استخر زمین شناسایی و خاک‌بردای شود و سپس توسط مهندسین بازرسی شود . برای بیرون آمدن و یا وارد شدن از استخر از این نردبان استفاده می‌شود جنس نردبان‌ها معمولا از استیل یا پلاستیک هستند تعداد پله‌ها بستگی به مقدار عمق استخر دارد .

تولید این تجهیزات در شرکت های معتبر انجام می شود و خریداران می توانند با خیال راحت از این وسایل استفاده داشته باشند. تاسیسات استخر در مدل های مختلفی و تحت برندهای گوناگونی تولید می شود و پارامترهای بسیار زیادی بر قیمت تاسیسات استخر دارای تاثیر می باشد که از جمله آن ها می توان به متریال مورد استفاده در تولید اشاره داشت. در صورتی که می خواهید بیشتر با قطعات مربوط به تاسیسات استخر آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. یکی از مهم ترین سیستم هایی که در تاسیسات استخر مورد استفاده می باشد و در واقع نقشی مانند قلب انسان را می تواند ایفا کند، سیستم پمپاژ در تاسیسات استخر به شمار می رود که در یک استخر مورد استفاده می باشد و می تواند نقش جابجایی آب را در استخر به سادگی انجام دهد.

پمپ های تصفیه آب وظیفه زباله گیری و پمپاژ آب در سیستم تصفیه را برعهده دارند. فیلترهای شنی نیز با عبور دادن آب از یک مخزن حاوی سیلیس ، آب را از هرگونه آلودگی های فیزیکی کوچک پاک نموده و آن را کاملا شفاف می نمایند. تصفیه شیمیایی آب استخر نیز به وسیله مواد شیمیایی مختلف از جمله کلر و برم صورت می گیرد. استخرها از نظر کاربری اقسام مختلفی دارند؛ شما می توانید برای شنا و سرگرمی یا کشاورزی و پرورش ماهی و غیره اقدام به ساخت استخر کنید. اما مسئله ای که در طول عمر استخرها تاثیر دارد، مراقبت از استخر و استفاده از تجهیزات مناسب آن است. در حالت کلی، تجهیزات و تاسیسات اصلی استخرها به دو بخش تجهیزات اصلی و جانبی تقسیم بندی می شوند.

بنابراین از مهم ترین و روتین ترین وظایف پیمانکار نگهداری استخر اندازه گیری میزان کلر و مقدار پی اچ آب استخر و جکوزی میباشد. در کنار این خدمات گاهی تنها یک یا چند قطعه از تاسیسات استخر به مشکل برخورد می کنند که در این صورت باید در صورت ساده بودن مراحل تعویض، بر اساس اطلاعاتی که ارائه می شود خودتان نسبت به تعویض این قطعات اقدام کنید و یا از افراد حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. در واقع می توان گفت که عملکرد صحیح سری تجهیزات مربوط به استخر دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بسیار زیادی پیاده سازی شود تا در نهایت بتواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. در تولید تاسیسات استخر از بهترین مواد اولیه استفاده می شود و در نهایت می توان گفت که این تاسیسات می توانند عملکرد بسیار مناسبی را برای شما داشته باشند.

تاسیسات و تجهیزات استخر از جمله کالاهای تاسیسات ساختمانی هستند که کیفیت نقش تعیین کننده ای در انتخاب آن ها دارد. خرابی در این دسته تجهیزات منجر به هزینه های بسیار زیاد و صرف انرژی و وقت بسیار خواهد شد. درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی ۲۵ الی ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. این غلاف‌ها بهتر است که حداقل 2 برابر قطر لوله‌های تصفیه کف استخر باشند ،چرا که در بسیاری از موارد که طول استخر تا تصفیه خانه زیاد است و نیاز به آن است که دو لوله به هم متصل کنند نیازمند استفاده از اتصالاتی مانند بوشن هستیم . انواع استخرها، برخی از تجهیزاتی که نام برده شد را به شکلی متفاوت به کار می‌گیرند.

  • شما می تواند با به کار بردن یک پمپ استخر کوچک، با راندمان بالا و کمترین فعالیت آن در عین ذخیره ی انرژی دمای استخر را در یک درجه ی مطلوب حفظ کنید.
  • مقادیر فشار اشباع در دمای نقطه شبنم محیط و فشار بخار اشباع در دمای سطح آب از جداول ترمودینامیک استخراج شده است.
  • فیلترهای دیاتومه گران‌ترین و البته موثرترین فیلتر بین فیلترهای استخر هستند و می‌توانند ذراتی به کوچکی 5 میکرون را نیز جذب نمایند.

به طور میانگین این کار تا ۶۰% هزینه های قبوض برق آن هارا کاهش داده است. به این صورت که با توجه به نیاز استخر مقدار قرص کلر را درون آن قرار میدهیم و روی آب شناور میکنیم. شما می توانید تمامی تجهیزات جانبی استخر و همچنین پیاده سازی پروژه های استخر خود را به صنایع دما بخار مشهد بسپارید.

پمپ استخر و جکوزی اسپا ESPA مدل SILEN S2 200 31

با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین شیوه برای پیاده سازی تاسیسات استخر را برای شما بازگو کنیم. در واقع پیاده سازی تجهیزات و لوازم استخر باید به صورت حرفه ای و با دقت بسیار زیادی انجام شود تا در نهایت بتوانید عملکرد بسیار مناسب و مطمئنی را داشته باشید. یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشید، تخلیه هوا می باشد که باید با کیفیت بسیار زیادی می باشد و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.

به تمامی تجهیزاتی که به عملکرد بهتر استخرها کمک می کنند تا مانع از بروز گندزدگی در استخرها شوند، تاسیسات استخر می گویند. در صورتی که تاسیسات استخر به درستی نصب شده باشند، می تواند کارایی بهتری داشته باشد. وظیفه کلرزن‌های نمکی تولید کلر است، این نوع دستگاه کلرزن استخر از منبع تغذیه و سلول نمکی تشکیل شده است که به آب استخر اضافه می‌شود. آب از درون سلول نمکی عبور کرده و باعث ایجاد الکترولیز می‌شود و نمک و آب را تبدیل به هیدروژن و اسید هیپوکلروس می‌کند، این اسید جایگزین ضدعفونی‌کننده کلر است. همچنین تجهیزاتی نظیر سختی گیر ، فیلتر شنی، دستگاه کلر زن ، پمپ ، مبدل حرارتی و … از موارد مورد نیاز می باشد. در ادامه بیشتر در زمینه اهمیت استفاده از کاتالوگ تاسیسات استخر با شما صحبت خواهیم داشت و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

بنابراین هدف اصلی سیستم تاسیسات استخر، گردش مداوم مواد شیمیایی ضدعفونی کننده در سراسر استخر و همچنین گردش مواد شیمیایی مورد نیاز برای حفظ تعادل شیمیایی آب است. اگر شما هم در بخش استخر سازی فعالیت می کنید، این نکته را می دانید که مراحل نصب این تجهیزات استخری متفاوت است و تاسیسات استخری از بخش های مختلفی تشکیل شده است در ادامه به مراحل نصب قسمت های مختلف تاسیسات استخری می پردازیم. سیستم ایمنی استخر از دیگر تجهیزات تاسیسات استخر می باشد که همان طور که از نام آن نیز پیداست به حفظ ایمنی شما در هنگام شنا کردن کمک می کند.

تجهیزات تهویه مطبوع استخر

کلر یک ماده‌ ضدعفونی کننده است که برای تصفیه آب استخر در مجله خبری تاسیسات ساختمانی و جکوزی استفاده می‌شود. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که این ماده موجب آلرژی، آسم و گاهی سرطان می‌شود، بنابراین فقط باید مقدار معینی از کلر را به آب اضافه کنید. به این صورت که می‌توانید مقدار کلر افزوده شده را بسنجید و همچنین این دستگاه از انباشته شدن کلر اضافی در استخر جلوگیری می‌کند. این بخش کلیه اجزا از لوله کشی استخر گرفته تا طراحی سیستم تصفیه آب و هیتر (گرم کردن آب) را شامل می شود. تاسیسات مکانیکی استخر شما از چندین قسمت مشخص تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا آب استخر شما را حرکت دهد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد نگهداری از استخر از اهمیت زیادی برخوردار است و قدم اول این است که تاسیسات استخر را چک کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید، استخرهای روباز نیاز به سیستم تهویه و تنظیم سرما و گرمای محیط ندارند و فقط تعادل دمای آب آن‌ها باید کنترل شود.

۱ – تاسیسات ابنیه  :