تاسیسات استخر تاسیسات استخرچیست تاسیسات استخر چگونه است-رادیاتور پارس

تلاطم ملایم در استخرهای هوایی، می‌تواند چه در تأمین آرامش روحی و ارتقای سلامت روانی فرد حاضر در استخر و چه در بهبود سلامت پوست و تسکین آلام در نقاط مختلف بدن او حائز اهمیت باشد. آموزش شنا به خردسالان با توجه به اهمیت چشمگیر این رشته چه به‌عنوان یک سرگرمی و چه به‌عنوان یک ورزش از جمله برنامه‌هایی است که در کشورهای مختلف دنیا پیاده می‌شود. معمولاً در این استخرها دو خط شنا در طول استخر تعبیه می‌شود و انواع علائم راهنما نیز در این دو خط قرار می‌گیرد. دمای مطلوب برای آب جکوزی طبق استاندارد بین36 الی 42 درجه سانتیگراد میباشد آب جکوزی توسط تجهیزات مناسب و با فشار از طریق پمپ و ورود به رینگ جکوزی از طریق سرجت ها با بدن شناگر برخورد کرده و جکوزی بصورت آب درمانی عمل مینماید. در ادامه بیشتر در زمینه اهمیت استفاده از کاتالوگ مجله خبری تاسیسات ساختمانی با شما صحبت خواهیم داشت و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. دریافت مشاوره خرید تاسیسات استخر به صورت تلفنی امکان پذیر است و شما در این رابطه می توانید با کارشناسان فروش تاسیسات استخر به صورت اینترنتی در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

آلاینده‌هایی که غلظت بالایی دارند حتماً باید پیش از انتشار در فضای استخر از آن خارج شوند. در صورتی که تخلیه‌ی هوای استخر استاندارد نباشد، می‌تواند برای شناگران مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد و خطرهای گوناگونی را متوجه سلامتی آنان سازد. نکته‌ی دیگری که استخرهای گردابی و هوایی را از یکدیگر متمایز می‌کند، آن است که از استخرهای هوایی صرفاً در مراکز آب‌درمانی استفاده می‌شود و معمولاً خبری از این استخرها در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیست. در حالی که جکوزی علاوه بر مراکز آب‌درمانی، در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیز تعبیه می‌شود. دلیل چنین تفاوتی آن است که تکیه بر خواص درمانی در استخرهای هوایی به‌مراتب از استخرهای گردابی بیشتر است. استخرها بر حسب موقعیت نسبت به زمین و جایگاه استقرار به سه دسته‌ی استخرهای روی زمین، بالای زمین و درون زمین تقسیم می‌شوند.

تاسيسات سوناى خشك

ما در استخر مورد بررسی و مد نظر خودمان از یک آبنما و ۶ فواره استفاده کرده ایم که ۲ عدد از آن ها در کف استخر تعبیه شده اند و ۴ تای دیگر در اطراف استخر هستند که آب را از خارج به داخل استخر میریزند. هر کدام از موارد ذکر شده به تنهایی و به صورت جداگانه تجهیزاتی دارند که آب آن ها را تصفیه میکنند. در تعمیرات تاسیسات استخر توجه به تصفیه کننده های استخر مهم است زیرا بی توجهی به این امر میتواند در دراز مدت باعث آسیبهای جدی و پرهزینه به تجهیزات استخر بشود. امروزه با گسترش روز افزون تكنولوژيهاي تاسيساتي و فني در ساخت واجراي استخرهای آبي ، شاهد ورود تجهیزات و تاسیسات استخر منحصر به فردی می باشیم که کلیه خواسته های شناگران در خود جای داده است. اکثر استخرهای شنا همچنین دارای دو حفره مکش هستند، که فقط در تمیز کردن استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مکش‌ها چیزی شبیه به جاروبرقی معمولی عمل می‌کنند، با فرق اینکه آن‌ها به جای هوا آب می‌کشند.

خرید و انتخاب این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی همراه باشد تا در نهایت بتواند عملکرد مطمئنی را برای شما به ارمغان بیاورد. در نگهداری از تاسیسات همواره از تجهیزات امروزی و با کیفیت استفاده کنید‌. خوب است پمپ های گرمایشی همواره روشن بوده تا فیلترها بتوانند پیوسته آب را تصفیه کنند و حائز اهمیت است که هواگیری پمپ ها پیش از استفاده امری ضروری است. همانطور که در مطالب فوق اشاره شد نگهداری استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه قدم اول چک کردن تاسیسات استخر و اطمینان از سالم بودن آنهاست، استخر های روباز نیاز به سیستم تهویه و تنظیم سرما و گرمای محیط نداشته و تنها تعادل دمای آب آنها می بایست کنترل شود.

  • به طور کلی تاسیسات استخر بر اساس نوع امکانات مورد درخواست بسیار متنوع است و تنها محدود به چند وسیله اندک و ثابت نمی‌شود.
  • در این استخر، نازل مخصوص این کار در نظر گرفته شده و با خطی جداگانه به پمپ تصفیه استخر متصل شده است.
  • در واقع این کار باعث می شود تا افراد همواره سالم باشند و آلاینده ها اجازه ورود به محیط را نخواهند داشت.
شما می تواند با به کار بردن یک پمپ استخر کوچک، با راندمان بالا و کمترین فعالیت آن در عین ذخیره ی انرژی دمای استخر را در یک درجه ی مطلوب حفظ کنید. فیلتر های تصفیه آب پس از مدتی کارکرد راندمان مناسب خود را به دلیل تصفیه فیزیکی و شیمیایی آب از دست میدهد. عمل شست و شو یا همان بکواش تمیز کردن فیلتر و شست و شوی شن ها و سیلیس های درون فیلتر است. در این مخازن نوعی شن مخصوص مربعی‌شکل وجود دارد که می‌تواند در زدودن آلودگی از آب نقش موثری داشته باشد. در صورت استفاده از فیلتر شنی، نیروی جاذبه‌ی آب آن را به پایین هدایت کرده و هم‌زمان دانه‌های شن آب را از آلودگی تصفیه می‌کنند.

برای مقابله با این مشکلات از فیلتر ها و مواد شیمیایی استفاده می شود. انواع استخرها، برخی از تجهیزاتی که نام برده شد را به شکلی متفاوت به کار می‌گیرند. نوع نصب و راه‌اندازی وسایل و تجهیزات بر اساس انواع استخرها متفاوت است. اساساً نوع کاربری استخر تعیین کننده نوع تجهیزات و معماری سیستم است.

ساخت و نگهداری استخرها کار بسیار دشواری بشمار می رود چرا که آب در حالت عادی درون استخر دارای باکتری های بیشماری است. استخرها با تجهیزات گسترده ای ساخته می شوندتا از گندیدگی آب جلوگیری کند و مانع از وجود باکتری در آب شود. تجهیزات و تاسیسات استخر نیاز جدی به سرویس و تعمیرات دارند که این کار به عهده موسسات و شرکت های خدمات تجهیزات و تاسیسات استخر و سونا می باشد. خدمات تجهیزات و تاسیسات استخر دارای خدمات فروانی در خصوص نصب و راه اندازی و تعمیر تجهیزات و تاسیسات استخر می باشد که این سرویس ها جهت سلامت آب استخر و تجهیزات انجام می شود . استخرها از تاسیسات و سیستم های مختلفی تشکلیل می شوند که هر یک از این سیستم ها از ضرورت های یک استخر محسوب می شود و در تامین سلامتی مصرف کننده نقش اساسی را ایفا می کنند ، این تاسیسات را می توان به 5 بخش اصلی تقسیم کرد. فیلتر دیاتمیک از جمله فیلترهایی است که می‌تواند به‌منظور تصفیه‌ی آب در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌کار گرفته شود.

در صورت استفاده نکردن از این جدول نیز می توان از طریق ضرب طول در عرض استخر و ارتفاع میانگین هر قسمت از استخر، حجم آن را بدست آورد. با دانستن این موضوع و اینکه استخرهای خانگی ممکن است تنها در انتهای هفته فعال شوند، زمان راه اندازی در این استخرها بسیار کمتر از استخرهای عمومی است. برای مثال در زمانی که 100 شناگر همزمان در آب شنا کنند عددی بالغ بر کیلوکالری انرژی به آب و محیط اضافه می گردد که نمی توان از آن به عنوان یک انرژی همیشگی بهره جست. براى بهره بردارى مناسب از سوناى بخار، بايد رطوبت نسبى تا ۹۹ درصد را براى آن فراهم كرد.

واحد گرمایش استخرها در تاسیسات استخر و جکوزی

تطبیق تجهیزات به‌کارگرفته‌شده با مقتضیات جریان و فیلتراسیون تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لذا سازندگان استخر، جکوزی و سونا باید به‌خوبی با تجهیزات، شیمی آب، سیستم پمپاژ، سیستم الکتریکی، سیستم فیلتراسیون و… آشنا باشند تا بتواند تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا را به بهترین نحو پیاده نمایند. کنترل دمای آب خروجی از مبدل حرارتی و جلوگیری از افزایش یکباره‌ی آن نیز ضروری است.

همه چیز درباره درب داخلی ساختمان