تاسیسات استخر تاسیسات استخر خانگی تاسیسات استخر و جکوزی اطلس موج-رادیاتور پارس

در عین حال باید توجه داشت که با وجود تأثیرات چشمگیر سونای خشک بر سلامتی افراد، این سونا می‌تواند اثرات مخربی برای کسانی که از بیماری‌های ریوی رنج می‌برند در پی داشته باشد. پایین بودن رطوبت نسبی و بالا بودن دما عواملی هستند که ریه را تحریک می‌کنند؛ درنتیجه اگر ریه ناسالم باشد، بیماری آن تشدید خواهد شد. بعد از دانستن این موضوع به انتخاب پمپ دست می زنیم و پس از انتخاب تعداد مورد نظر را در 2 ضرب می کنیم. در محاسبه بار مبدل نیز مورد نیاز است پس محاسبه ی آن بی فایده نخواهد بود. برای بدست آوردن حجم جکوزی ابتدا باید تعیین کرد که این جکوزی برای استفاده ی چند نفر می باشد. به ازای هر شخص که از جکوزی استفاده می کند باید مساحتی بالغ بر 2 متر مربع را در نظر گرفت و بعد از ضرب تعداد افراد در مساحت 2 متر مربع، مساحت جکوزی را تعیین کرد و با در نظر گرفتن شکل جکوزی، ابعاد آن را محاسبه می کنیم.

می توان به گردش آب، گرمایش و سرمایش آب، گرمایش و سرمایش هوا را نام برد. وقتی همه چیز کار می کند ، مجله خبری تاسیسات ساختمانی شما نیز به وظایف خود درست عمل خواهد کرد. اما اگر یک قسمت از سیستم گردش آب استخر خراب شود ، می تواند انواع مختلفی از جمله خرابی کامل سیستم یا اجزای آن را ایجاد کند. آبنما و فواره جزو تجهیزات اصلی در سیستم استخر هستند که با توجه به فضای استخر و مساحت آن می‌توان از تعداد متنوعی آبنما و فواره در آن بهره برد. آبنما و فواره علاوه بر این که بر جذابیت محیط استخر می‌افزایند باعث گردش آب استخر شده و برخی از انواع آبنماها مجهز به تجهیزاتی هستند که تصفیه آب را نیز انجام می‌دهند.

چاهک‌های فاضلاب‌بر در تاسیسات استخر

مقصود از سیرکوله کردن به گردش در آوردن و جابه‌کردن یک سیال در یک محیط بسته است. پمپ‌های سیرکولاتور زیرمجموعه‌ای از پمپ‌های سانتریفیوژ به‌شمار می‌روند. طراحی کاسه‌ی قالب استخر دومین مرحله از مراحل ساخت تاسیسات استخر به‌شمار می‌رود. از جمله طراحی‌های معروف برای کاسه‌ی قالب استخر می‌توان به طرح لوبیایی، طرح ۸ انگلیسی، طرح جزیره‌ای و… اشاره کرد. معمولاً بر دریچه‌های تخلیه درپوش‌های محدب ضد گرداب نیز تعبیه می‌شوند.

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشید، تخلیه هوا می باشد که باید با کیفیت بسیار زیادی می باشد و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. دریچه های مربوط به تخلیه هوا می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و شما باید این دریچه ها را برای تخلیه هوا در نزدیکی استخر مورد استفاده قرار دهید. در استخر با جریان آب در گردش که به عنوان آخرین دسته بندی از انواع تاسیسات استخر برای تصفیه آب به شمار می رود، جریان گردش به صورت سیرکولاتور انجام می شود و فیلتر زن ها را شامل می شود. پمپ یک استخر معمولی 500 تا 2000 وات برق مصرف می کند، پمپ استخرهای عمومی تر معمولا 24 ساعت شبانه روز و تمام فصول، پمپ استخرهای مسکونی 4 ساعت از روز در زمستان و 24 ساعت شبانه روز در تابستان کار می کنند. اما برای صرفه جویی در مصرف برق کاربران معمولا بین 6 تا 12 ساعت در تابستان پمپ را به همراه یک کنترل کننده (تایمر) الکتریکی روشن می کنند. اما در ایران این زمان در حدود 6 ساعت در نظر گرفته می شود که همان زمان مناسب برای فیلتراسیون آب است.

همان طور که از نامش پیداست، این قسمت از تاسیسات استخر، وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. فیلتر کارتریجی یا فیلتر میکرونی، یک صفحه استوانه‌ای شکل است که قادر است املاح موجود در آب استخر‌های شنا و استخر‌های آب درمانی را بدون نیاز به عملیات بکواش با سرعت بالایی حذف نموده و آبی شفاف و زلال و با دقتی بالا در اختیار کاربر قرار دهد. تمیز کردن این فیلترها بسیار آسان است و در زمان اندکی صورت می‌پذیرد. از ویژگی‌های متمایز کننده دیگر فیلتر کارتریجی، افت فشار کمتر در مقایسه با سایر فیلترها است. بطورکلی درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی و استخرهای مختلف ، چیزی بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است.

مکش‌ها ممکن است سیستم پمپاژ خاص خود را داشته باشند، اما در اکثر استخرها توسط پمپ اصلی هدایت می‌شوند. به‌منظور استفاده بهتر از خدمات استخر و مقابله با بیماری‌ها از روش‌های مختلف جهت ضدعفونی‌کردن و ازبین‌بردن میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا استفاده می‌شود. در کنار دیگر فرایندهای نگهداری استخر، فرایند تصفیه آب مانند رسوب‌گذاری و فیلتراسیون باعث ضدعفونی شدن آب خواهد شد. همچنین تجهیزاتی نظیر سختی گیر ، فیلتر شنی، دستگاه کلر زن ، پمپ ، مبدل حرارتی و … از موارد مورد نیاز می باشد.

این امر تأثیر به‌سزایی در پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی، که می‌تواند متوجه کودکان باشد، دارد. از مزیت های دیگ های فولادی نسبت به دیگ های چدنی توان تحمل فشار بالاتر نسبت به دیگ های چدنی تحمل فشار در تنش های حرارتی که در نهایت باعث تامین امنیت محیط موتورخانه میباشد که بسیار حائز اهمیت است. برای طراحی موتورخانه استخر عمومی شنا نیاز به مشخص کردن تک تک واحدهای استخر برای محاسبه دقیق وسایل و تجهیزات مورد نیاز موتورخانه استخر برای آسایش شنا گران در قسمت های مختلف استخر عمومی شنا بسیار ضروریست . لازم است بدانید که برای بررسی اجزای تشکیل دهنده ای استخر موضوع مهمی که باید توجه داشته باشید این است که آب موجود در استخر امکان بروز آلودگی های در اثر تعویض نکردن آب در استخر باقی بماند؛ به همین خاطر شدید در معرض آلودگی قرار خواهد گرفت. اضافه کردن مواد شیمیایی ضد عفونی کننده به صورت منظم به درون استخر باعث تمیزی و سالم نگه داشتن آب خواهد شد.

#3-2 سیستم گرمایشی (هیتر)

باید گفت که افت اصلی ایجاد شده در سیستم، توسط ادواتی همچون فیلتر های شنی، موگیر ها و مبدل های حرارتی به سیستم تحمیل می شوند. باید در نظر داشت که بویلر های چدنی و فایر تیوب توان ایجاد راندمانی بالاتر از 86 درصد را نخواهند داشت، پس باید دانست که این بویلر ها توانایی تامین حداکثر 86 درصد از توان اسمی خود را دارند. باید در هنگام انتخاب بویلر، ظرفیت حرارتی بدست آمده برای استخر را بر راندمان بویلر تقسیم کنیم تا ظرفیت اسمی بویلر بدست بیاید.

  • در ادامه، برخی از این استخرها را نیز بررسی می‌کنیم و بعد به برخی از مهم‌ترین تجهیزات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌پردازیم.
  • در تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا، اگر دریچه‌ی هوا در قسمت فوقانی جکوزی و سنا تعبیه شود کیفیت هوا بالا خواهد بود.
  • تاسیسات مکانیکی استخر شما از چندین قسمت مشخص تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا آب استخر شما را حرکت دهد.
  • توجه داشته باشید که ثابت بودن آب استخر به سرعت به یک خطر زیستی تبدیل خواهد شد و به احتمال زیاد پس از گذشت چند ماه به عنوان محل جهت تجربه گیاه سمی تبدیل می شود.
  • نواحی عمیق‌تر در استخرهای تفریحی برای تعبیه‌ی تخته‌شیرجه‌های کوتاه طراحی شده است.
نوع این تجهیزات به عوامل مختلفی از جمله موارد کاربرد استخر و فضای استخر بستگی دارد. به عنوان نمونه در استخرهای سرپوشیده ، علاوه بر آب ، باید برای محیط نیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی درنظر گرفته شود. محل قرارگیری سیستم های گرمایشی و سرمایشی محیط نیز در قسمتی از موتورخانه است.

در صورتی که می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تاسیسات استخر نیز مانند تاسیسات ساختمانی از بخش های مکانیکی و الکتریکی ترکیب شده است که زیرساخت های لازم را برای عملیاتی کردن استخر مهیا و آماده می کند. بهتر است بدانید استخرهای خانگی در این سال های اخیر با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و ساخت مجموعه های آبی در منازل بسیار پیشرفت کرده که جزء زیر مجموعه رشته مهندسی ساختمان می باشد.

آب فناور در شبکه های اجتماعی