تاسیسات استخر تاسیسات استخر خانگی تاسیسات استخر و جکوزی اطلس موج-رادیاتور پارس

تاسیسات به اقداماتی زیرساختی که برای عملیاتی کردن قسمت های مختلف سازه گفته می شود. به طور کلی می توان گفت تاسیسات استخر به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شود که هر یک توسط مهندسین و کارشناسان زبده پیاده سازی خواهد شد. فلومتر در نظر گرفته شده در مسیر برگشت آب به استخر، بصورت غیر مستقیم، میزان فشار آب سیستم را نشان داده و در صورت وجود مشکل در مسیر، از جمله گرفتگی در مسیر و یا فیلتر، هشدار لازم را می دهد.

نکات مهم تاسیسات استخر و جکوزی

عمق کم جکوزی و قدرت مکش بالای دریچه‌ها می‌تواند به ایجاد جریان گردابی در جکوزی ختم شود. درپوش‌های ضد گرداب درواقع از بروز چنین مشکلی ممانعت به‌عمل می‌آورند. انتقال هوا از نازل به استخر به ایجاد تلاطم ملایمی در آب استخر می‌انجامد.

محوطه‌ی داخل استخر ورزشی الزاماً باید با سیستم گرمایشی مناسبی تجهیز شود. سیستم گرمایشی داخل استخر از جمله مهم‌ترین سیستم‌ها در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا است. پس از معرفی انواع استخرها، به‌طور مجزا به سیستم گرمایشی اشاره‌هایی خواهیم داشت. در عین حال، باید توجه داشت شرایط بهداشتی در استخر با جریان آب گذرا نسبت به دو حالت دیگر به‌مراتب بهتر است. سیستم تصفیه‌ی آب در این استخرها پیشرفته‌تر و در نتیجه استفاده از آن‌ها نسبت به انواع دیگر استخر کاربردی‌تر است. این سیستم می‌تواند به‌عنوان الگویی مورد توجه مهندسین تاسیسات قرار بگیرد تا در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا استفاده شود.

  • از دیگر ویژگی‌های استخرهای تفریحی آن است که باید عمق مشخصی داشته باشند.
  • از دیگر مزایای قابل ذکر لوله و اتصالات UPVC، تحمل فشار بالا و نیز تحمل دمای بالای آن ها (تا ۶۰ درجه سانتیگراد) است.
  • برای بررسیموتورخانه ی یک استخرلازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود.
  • معمولا برای محاسبه افت فشار در شبکه لوله کشی تاسیسات، از افت حدودی برابر با 2 الی 5 متر در 100 متر استفاده می کنند.
این شیوه برای خرید نیز در دسترس شما بوده و یکی از بهترین راه های خرید انواع محصولات با بالاترین کیفیت به شمار می رود که در سراسر کشور می توانید از آن استفاده کنید. در واقع باید بدانید که این تجهیزات در مدل های مختلفی تولید می شود و خریداران می توانند از آن استفاده داشته باشند. تاسیسات استخر با توجه به ویژگی های مختلفی که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید این قطعات اقدام کنید. این محصول با استفاده از آلیاژ نیکل، مس، آهن و منگنز تولید می شود و می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد که در بازار عرضه شده است و در میان مهم ترین تجهیزات مربوط به تاسیسات استخر به شمار می رود. با این وجود به طور کل باید بدانید که نظر دادن در خصوص نوع سیستم تاسیسات استخر باید توسط افراد کارشناس حرفه ای انتخاب شود.

در جت های جکوزی، به همراه آب خروجی، هوای با فشار بالا هم توسط یک دمنده به آب تزریق خواهد شد. این بخش هم در قسمت بخش آبنما و فواره، همراه با توضیحات بیشتر در یک مقاله جداگانه بررسی خواهد شد. برای انتخاب پمپ از نمودار های شرکت های پمپ سازی استفاده می شود که در آن به دو پارامتر دبی و هد پمپ نیاز است و از روی این دو پارامتر، به نمودار مراجعه کرده و ظرفیت و مدل پمپ مورد نظر را انتخاب می کنیم. دبی پمپ جکوزینیز از تقسیم حجم جکوزی بر مدت زمان یک گردش کامل آب بدست می­آید. بار گرمایی این استخرها بر اساس گردش مداوم و 24 ساعته آب و فرمول های زیر تعیین شده اند.

در برخی از استخرها، ممکن است نازلی برای قراردادن شلنگ جاروی استخر روی دیواره تعبیه شده باشد. در این استخر، نازل مخصوص این کار در نظر گرفته شده و با خطی جداگانه به پمپ تصفیه استخر متصل مجله خبری تاسیسات ساختمانی شده است. با توجه به شکل و اندازه استخر، دو اسکیمر روی دیواره های محیطی استخر نصب شده اند. اسکیمرها، وظیفه جمع کردن و خارج کردن آلودگی های موجود در سطح آب استخر را بر عهده دارند.

تعمیر و نگهداری موتورخانه

شاید بعلت طرح ترافیک و دوری راه به ما مراجعه نمی کنید اما اکنون در دسترس و در کنار شما هستیم. امروزه به خاطر گرایش بیشتر افراد به استفاده از لوله کشی استخر در بسیاری از خانه ها و برج های مسکونی، هتل ها و ویلاها وجود استخر از جمله معلومات ساختمان می باشد. به این ترتیب امروزه تاسیسات استخر به عنوان یکی از شاخه های تاسیسات ساختمانی تعریف شده است. توجه داشته باشید تاسیسات برقی شامل تمامی سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان از قبیل سیم کشی های برق و تلفن می باشد.

پمپ استفاده شده در مدار گردش آب این استخر، پمپ با دور متغیر دو اسب بخار برند Jandi است. این پمپ، امکان کار کردن در سرعت های بین 1725 و 3450 دور در دقیقه را داشته و به همین دلیل، اتلاف انرژی کمتری نسبت به پمپ های با دور ثابت دارد. آب استخر از نازل سمت چپ پمپ در عکس بالا وارد آن شده و از نازل تعبیه شده در بالای پمپ از آن خارج می شود. معمولا برای محاسبه افت فشار در شبکه لوله کشی تاسیسات، از افت حدودی برابر با 2 الی 5 متر در 100 متر استفاده می کنند.

۳. سیستم های گرمایشی یا هیترها