تاسیسات استخر تاسیسات استخر خانگی تاسیسات استخر و جکوزی اطلس موج-رادیاتور پارس

البته قابل ذکر است که سیستم روشنایی استخر نیز شامل این قسمت می شود. هر کدام از این قطعات در بازار در برندها و جنس‌های متنوعی وجود دارند که توجه به کیفیت آن‌ها می‌تواند در طول عمر و بازدهی آن‌ها بسیار موثر واقع شود. لازم به ذکر است تاسیسات آبرسانی از کنتور آغاز شده و منابع ذخیره آب، پمپ‌های آبرسانی و لوله‌های آب را شامل می‌شود. در سیستم هیدرولیک لوله و اتصالات PVC سخت که با نام UPVC معرفی می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها از متریال مناسبی ساخته شده‌اند که دارای استانداردهای آبرسانی می‌باشند و از نظر بهداشتی نیز برای انتقال آب مناسب هستند.

اگر استخرها به درستی مورد بهره‌برداری و راهبری قرار نگیرند، بستر مناسبی برای انتقال بیماری‌ها و رشد باکتری‌ها فراهم شده و درنتیجه به تهدیدی برای سلامتی افراد تبدیل می‌شوند. بنابراین از مهم ترین و روتین ترین وظایف پیمانکار نگهداری استخر اندازه گیری میزان کلر و مقدار پی اچ آب استخر و جکوزی میباشد. کنترل رطوبت در فضای استخرهای سرپوشیده ضروری است؛ این مسئله مخصوصاً در تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا نیز حائز اهمیت است؛ چرا که آب آن‌ها گرم است. گرم کردن آب در استخر می‌تواند به تبخیر روزانه‌ی حجم درخورد توجهی از آب منجر گردد؛ این آب به هوای درون سالن اضافه می‌شود. در این مقاله با شما در خصوص انواع تاسیسات استخر صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که می خواهید نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید و یا می خواهید لیست قیمت و کاتالوگ تاسیسات استخر را دریافت کنید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

تاسيسات سالن استخر یکی از مراحل تاسیسات استخر و جکوزی

اسکیمرها که بخشی از طراحی تأسیسات استخر هستند، آب را به همان روش تخلیه اصلی، بیرون می‌کشند، اما آن‌ها فقط از بالای استخر مکیده می‌شوند. هر بقایایی که شناور باشند نظیر، برگ، مو و سایر چیزها از طریق این زهکشی‌ها از استخر خارج می‌شوند. ما قبلاً دیده‌ایم که آب یک استخر، برای از بین بردن کثیفی و زباله‌ها باید از طریق یک سیستم فیلترداری عبور کند. در حین کار، آب از طریق دو یا چند زهکش اصلی در کف استخر به سیستم تصفیه منتقل می‌شود و در چندین کف آبروها در بالای استخر تخلیه می‌شود. وظیفه کلرزن‌های نمکی تولید کلر است، این نوع دستگاه کلرزن استخر از منبع تغذیه و سلول نمکی تشکیل شده است که به آب استخر اضافه می‌شود.

  • استخرهای خصوصی همان‌طور که از اسمش پیداست، درست برخلاف استخرهای عمومی تنها برای استفاده‌ی گروه محدودی از افراد ساخته می‌شود.
  • در ادامه توضیحات به بررسی کلیه تاسیسات استخر شامل تجهیزات هیتر های برقی سونا خشک , سونا بخار , پمپ استخری , فیلتر شنی , کلرزن ها , روشنایی , تجهیزات نظافت و جکوزی خواهیم پرداخت.
  • با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است.
  • آب در کف استخر نسبت به سایر نقاط فشار بالاتری دارد؛ پس هوا در صورتی به داخل استخر وارد می‌شود که وزن ناشی از آب توسط نیروی پمپ خنثی شود.
  • باید در هنگام انتخاب بویلر، ظرفیت حرارتی بدست آمده برای استخر را بر راندمان بویلر تقسیم کنیم تا ظرفیت اسمی بویلر بدست بیاید.
  • استخرها بر حسب موقعیت نسبت به زمین و جایگاه استقرار به سه دسته‌ی استخرهای روی زمین، بالای زمین و درون زمین تقسیم می‌شوند.

نوع دستی همان‌طور که از نام آن مشخص است، شامل دستگیره‌ای است که با دست عمل باز و‌بسته‌شده مسیر لوله را انجام می‌دهد. شیرهای اتوماتیک به پنل متصل هستند و فرمان باز و‌بسته‌شدن را از پنل دریافت می‌کنند. تأسیسات استخر بر اساس امکاناتی که دارد متفاوت است و محدود به چند آیتم ثابت نمی‌شود.

به دلیل حساسیت در ایزولاسیون و آب بندی بدنه، به دقت زیاد نیاز دارد. لذا اجرای هر مرحله از طراحی و اجرای استخر مستلزم زمان لازم و دقت در انتخاب متریال درجه یک می‌باشد که در این متن مراحل اجراء با توجه به جزئیات بصورت کامل لحاظ شده است. اصولا طراحی و معماری استخرهای عمومی‌و خانگی یا اجرای استخر با توجه به تعداد نفرات و نحوه سرویس دهی و یا به سلیقه طراح و خواسته‌ی کارفرما ساخته و به بهره‌ برداری می‌رسند . برای بهره برداری مناسب از سونای بخار، باید رطوبت نسبی تا 99 درصد را برای آن فراهم کرد. برای ایجاد این شرایط لازم است تا با استفاده از تاسیسات باید این محیط را برای استفاده مهیا کرد. با گذشت زمان، گرد و غبارهای جمع آوری شده در ماسه‌ها، جریان آب را کُند می‌کنند.

از طرف دیگر هیترهای گازی نیز به منظور افزایش دمای آب موجود در جکوزی آن هم در یک بازه زمانی کوتاه مورد استفاده قرار میگیرند. در خصوص هیترهای گازی باید به این نکته توجه کرد که وظیفه تنظیم میزان گاز وارد شده به هیتر مستقیما برعهده یک رگولاتور است. در ادامه با پاسخ به سؤال چگونه آب استخر رو تمیز نگه داریم، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سؤال باید گفت، سرویس و نگهداری استخر و همچنین نگهداری مجله خبری تاسیسات ساختمانی، جدا از اهمیتی که دارد امری بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است. امروزه طراحی اصولی تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید فرش فانتزی با معرفی بهترین برندها در ایران

در واقع می توان گفت که این مسئله باعث می شود تا شناگران هیچ گاه دچار حادثه نشوند. یکی از مهم ترین شیوه های راه اندازی تصفیه خانه برای تاسیسات استخر را می توان استفاده از خزینه دانست. این تاسیسات پس از این که خاک برداری و حفر گودال بر روی زمین انجام شد باید پیاده سازی شود و نسبتا دارای عمق کمی می باشد و برای شیرجه زدن مناسب نیستند. همچنین باید توجه داشته باشید که این استخرها بیشتر برای حرکات نمایشی و یا غواصی ساخته می شوند. در واقع تصفیه آب باعث می شود تا دچار بیماری های پوستی نشویم و یکی از مهم ترین بخش هایی است که در یک استخر وجود دارد.

ایده اصلی این است که آب را در یک چرخه مداوم، از طریق سیستم‌های تصفیه و روش‌های شیمیایی پمپ شده و دوباره به استخر برگردانده می‌شود. به این ترتیب، سیستم پمپاژ، آب را در استخر، نسبتاً عاری از هرگونه کثیفی، زباله و باکتری نگه می‌دارد. برخی از استخرها همچنین بخاری را در مخلوط می‌دمند تا آب در دمای معینی نگهداری شود.

براى ايجاد اين شرايط لازم است با استفاده از تاسيسات نشان داده شده در شكل زير، اين محيط را براى استفاده مهيا كرد. برای طراحی تاسیسات این دو قسمت مشابه کتاب های طراحی تهویه مطبوع همچون کتاب کریر عمل می کنیم. در جکوزی نیز از همین سیستم برای به گردش در آوردن آب استفاده می شود. بیایید با هم مشخصات یک استخر معمولی به همراه جکوزی را مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل مشتریان زیادی به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح به سمت تفریحات آبی کشیده می شوند.

تأمین گرمای آب در تاسیسات جکوزی

به‌طور کلی، سیستم پمپاژ از بخش‌های مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا است. پمپ گردش آب در تاسیسات جکوزی باید آن قابلیت را داشته باشد که بر افت فشارهایی که در مسیر آب ایجاد می‌شود غلبه کند. همچنین تأمین دبی آب مدنظر دیگر قابلیتی است که یک پمپ در تاسیسات جکوزی باید توان اجرای آن را داشته باشد.