تاسیسات استخر خانگی + بخش های مختلف تاسیسات استخر خانگی-رادیاتور پارس

استخر، امکان ورود آب با درجه حرارت بالا به استخر یا جکوزی وجود دارد که برای سوزاندن پوست شناگرانی که در کنار ورودی های آب قرار دارند خطر ساز خواهد بود. بار گرمایی استخر در حالت بیشینه از جمع 5 حرارت داده شده بدست می­آید. سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون، سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند. این سیستم فقط وظیفه گردش آب را در مدار ندارد، بلکه آب را در مسیر گردش در مدار تصفیه هم می‌کند. تاسیسات استخر شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخرها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند .

نام جکوزی درواقع برآمده از شرکتی آمریکایی است که برای نخستین‌بار این نوع استخر را به تولید انبوه رساند. تاسیسات جکوزی باید به‌نحوی طراحی شود که اهداف درمانی مدنظر محقق شوند. در استخرهای روی زمین کاسه‌ی استخر، که از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در تاسیسات استخر است، پس از خاک‌برداری و حفر گودال روی زمین قرار می‌گیرد. عمق استخرهای روی زمین معمولاً اندک و ظرفیت آن‌ها به‌نسبت متوسط است. عمق کم این استخرها شیرجه‌ زدن در آن‌ها را ناممکن می‌کند؛ اما نمایش زیر آب به‌منظور اهداف گوناگون آموزشی یا غواصی در این استخرها امکان‌پذیر است. امروزه استفاده از تاسیسات استخر با رشد بسیار زیادی همراه بوده است و می توان گفت که این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی در کارکرد یک استخر برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به استفاده از این تاسیسات اقدام شود.

شناخت کامل از تاسیسات استخر این امکان را فراهم می‌آورد تا در صورت بروز مشکل در هر بخش بتوان بدون نگرانی مشکل را شناسایی و رفع نمود. که در نقاط مختلف استخر تعبیه میشود تا تمام چربی ها و ذرات معلق در آب استخر را جذب و از بروز مشکل در سیستم تجهیزات استخر جلوگیری نماید.در زمان سرویس تاسیسات استخر به این نکته حتما توجه شود. تعمیرات تاسیسات استخر – پمپ آب قطعه ای مکانیکی است که در حین کار برای افزایش فشار آب و فرستادن آن به نقاط مورد نظر بکار گرفته میشود.

جارو زدن آب یک عملیات فیزیکی است که شما به وسیله یک پمپ مکنده هر گونه ذرات و آشغال های کف استخر را جمع می کند. جارو زدن میتواند به دو روش دستی یا اتوماتیک به وسیله یک شخص یا جاروی رباتیک انجام شود. میزان کلر استاندارد آب استخر باید بین ۱ تا ۲ ppm و پی اچ بین ۷.۲ تا ۷.۸ باشد. ساختمان کوره بایستی طوری طراحی شود که بیشترین میزان بازدهی را داشته باشد ، همچنین مشعل صنعتی به کار رفته استاندارد باشد. فیلتر دیاتمیک از استوانه‌ها متعددی از جنس مونل (آلیاژی متشکل نیکل، مس، آهن و منگز)، اکسید آلومینیوم و برخی مواد خنثی دیگر است. این مواد به هم بافته شده‌اند و روی آن‌ها پوشش خاک سیلیسی فیلتر به‌عنوان ماده‌ی صافی قرار می‌گیرد.

در واقع، باز و بسته بودن این شیر، بیانگر در مدار قرار گرفتن و یا bypass شدن هیتر است. علامت زرد رنگ نشان داده شده روی شیر، نشان می دهد که در این حالت، آب وارد هیتر خواهد شد. بخش گرمایش استخر که هیتر، بخش مهمی از آن است، در یک مقاله جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این فلومترها در مدلهای مختلف بسته به سایز لوله وجود داشته و قابل تهیه هستند. فلومتر این استخر، برای لوله با سایز ½ 2 اینچ در نظر گرفته شده که در شکل فوق، دبی 135 گالن بر دقیقه را نشان می دهد. برتری منابع کویل دار نسبت به دیگر دستگاههای تولید کننده آبگرم بهداشتی نظیر منابع دو جداره این است که فقط از یک بدنه استفاده شده و پس از بروز اشکالاتی مانند ترکیدگی و یا رسوب گرفتگی کاملا قابل تعمیر می‌باشند. ضمنا بخاطر وجود منبع اصلیانتقال حرارت (کویل) در داخل منبع، افت حرارتی آن بسیار کم می‌باشد. محاسبه حرارت مورد نیاز برای پیش گرمایش جکوزی مانند روشی است که برای آب استخر در نظر گرفتیم با این تفاوت که مدت زمان پیش گرمایش آب جکوزی را 1 تا 2 ساعت در نظر می گیریم. اما چون ممکن است در یک زمان مشخص (برای مثال هنگام تعویض سانس استخر) تعداد شناگران بسیار کم باشند نمی توان از این انرژی اضافه شده به استخر استفاده کرد و در این صورت آن را به عنوان یک ضریب اطمینان در طراحی استخر در نظر می گیریم.

سرویس و نگهداری تاسیسات استخر مشعل و فیلتر

چطور می توانیم نسبت به خرید تاسیسات استخر اقدام کنیم؟ به طور کلی می توان گفت که استفاده از روش اینترنتی برای خرید این تجهیزات اقدام کرده و شما می توانید با خیال راحت نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید. این روش در کاهش هزینه های شما تاثیرگذار بوده و باعث می شود تا بتوانید محصولاتی در انواع مختلف را در دسترس داشته باشید. بسته به نوع استخر و محل اجرای کار باید از تاسیسات مورد نیاز استفاده نمود.

خروجی‌های اصلی معمولا در کف استخر تعبیه شده و مانند اسکیمرها برای تخلیه آب از داخل استخر به کار می‌روند. این خروجی‌ها مکش آب را بهبود بخشیده و آب را از کف استخر تخلیه می‌نمایند؛ این درحالی است که اسکیمرها آب را از سطح استخر خارج می‌کنند. این فرآیند، با استفاده از یک سیستم گردش و فیلتراسیون خودکار 3 بخشی که از تجهیزات مختلف تشکیل شده انجام می‌گیرد. این فرایند شامل سیستم مکش، سیستم فیلتراسیون و سیستم جریان برگشتی است که در ذیل توضیح داده خواهد شد.

  • بنابراین از مهم ترین و روتین ترین وظایف پیمانکار نگهداری استخر اندازه گیری میزان کلر و مقدار پی اچ آب استخر و جکوزی میباشد.
  • بهتر است بدانید این شاخه از تاسیسات استخری مربوط به سیالات یعنی مایعات و گازها می باشد.
  • نام جکوزی درواقع برآمده از شرکتی آمریکایی است که برای نخستین‌بار این نوع استخر را به تولید انبوه رساند.
  • هر گونه ناترازی پمپ با قرار دادن فاصله پرکن یا گوه در زیر پمپ یا موتور، اصلاح می شود.
  • این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش وگرمایش مناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد.

ویکی‌ساختمون، رسانه آنلاین تخصصی، متعلق به مجموعه کارگشا است که با ارائه اطلاعات و محتوای باکیفیت سعی در افزایش دانش و آگهی مخاطبان علاقه‌مند دارد. وجود ادبیات و مفاهیم محاوره‌ای مورد استفاده در صنعت ساختمان که برای متخصصین تازه‌وارد قابل‌فهم نیست، ما را بر آن داشت تا با راه‌اندازی ویکی‌ساختمون پلی باشیم برای انتقال دانش بین متخصصین باتجربه با متخصصین تازه‌وارد و دانشجویان. مجله خبری تاسیسات ساختمانی این کلر زن ها با یک مخزن پلاستیکی و یک پمپ تزریق کلر، کلر را به صورت مایع به آب تزریق می کند. در صورتی که نیاز به راهنمایی برای خرید یا راه اندازی تاسیسات خود دارید سوالات خود را از ما بپرسید. دیگ بخار تولید شده در صنایع دما بخار مشهد دارای استاندارد ملی و تحت نظارت شرکت بازرسی ISQI می باشد. در تصویر روبرو می توانید شمایی از پیاده سازی جکوزی را مشاهده بفرمایید.

ساختمان آنلاین