تاسیسات استخر خانگی + بخش های مختلف تاسیسات استخر خانگی-رادیاتور پارس

بدین ترتیب امروزه تأسیسات استخری نیز به عنوان یکی از شاخه های تأسیسات ساختمانی تعریف شده و مراجع و منابع مختلفی برای آموزش و تدریس این نوع از تأسیسات گردآوری و تهیه شده اند. استخر ها به دو صورت سرباز و سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند.در صورت سرپوشیده بودن استخر های شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد که در این کتابچه به بررسی این مسائل نمی پردازیم و تنها به نوع سیستم تامین کننده این حرارت و رطوبت اشاره خواهد شد. مقاومت فیلترهای شنی، از دو فیلتر گفته شده بیشتر است، بعد از فیلترهای شنی، فیلترهای دیاتومه بیشترین مقاومت را در مدار تصفیه آب استخر ایجاد می‌کنند و در رتبه آخر، فیلترهای کارتریجی قرار دارند. همچنین در این مرحله سیستم تصفیه‌ی آب نیز باید با توجه به محلی که استخر در آن ساخته می‌شود، مشخص شود.

او دریچه را در فیلتر تنظیم می‌کند تا لوله از پمپ به لوله خروجی وصل شود و لوله زهکشی را به لوله ورودی وصل کند. با این کار، آب پمپ از طریق ماسه فشار می‌آورد و خاک و سایر زباله‌ها را از بین می‌برد. در بالای مخزن فیلتر، آب کثیف از طریق لوله ورودی و در نهایت به فاضلاب سرازیر می‌شود. تنها راهی که سیستم لوله کشی می‌تواند از این نوع مکش استفاده کند، وجود یک راه زیرگذر باز است.

تعمیر و نگهداری کاسه استخر

سیستم روشنایی استخر بر روی دیوارها و کف، سکوهای مخصوص نشستن افراد، فواره‌ها و آبنماها و داخل جکوزی تعبیه می‌شود. این سیستم علاوه بر تامین نور و روشنایی استخر نقش زیادی در زیبایی محیط استخر ایفا می‌کند. بسیاری از کافرمایان از چراغ‌های رنگی استفاده می‌کنند تا علاوه بر تامین روشنایی مناسب فضا، جلوه زیبا و جذابی به فضای استخر ببخشند. همچنین برای کنترل بهتر روشنایی عموما از پنل‌های مرکزی مجزا برای لامپ‌ها استفاده می‌نمایند.

فیلترهای دیاتومه گران‌ترین و البته موثرترین فیلتر بین فیلترهای استخر هستند و می‌توانند ذراتی به کوچکی 5 میکرون را نیز جذب نمایند. درون مخزن فیلتر دیاتومه پره‌هایی قرار دارد که با پودر زمین دیاتومه (D.E) پوشیده شده‌اند. این پودر در واقع از خرد شدن فسیل باقی مانده مجله خبری تاسیسات ساختمانی از گیاهان دریایی میکروسکوپی با پوسته سیلیسی به دست می‌آید که یک صافی ایده‌آل و خنثی از لحاظ شیمیایی است. و برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب نیز از سیستم گرمایشی شامل هیتر استفاده میکنیم. خود موتورخانه نیز شامل سه واحد کلی گرمایش ، تصفیه و پمپاژ آب می باشد.

استخر، جکوزی و سونا

افت فشار به صورت متر یا واحدی از طول بیان می شود که می توان از روی این هد پمپ را بدست آورد. تا اینجا بخشی از تلفات را بدست آوردیم، حال در ادامه باید بدانیم چه مقدار انرژی حرارتی برای بالا بردن این حجم آب استخر تا دمای مورد نظر (در زمان راه اندازی) نیاز است. با داشتن حجم استخر (گالن) و اختلاف دما آب ورودی با آب استخر (فارنهایت) و مدت زمان لازم جهت پیش راه اندازی (ساعت)، این انرژی قابل محاسبه است. جکوزی در دمای مطلوب بین 36 تا 42 درجه کار می کند و باید آبی تمیز داشته باشد.

این کاتالوگ در نهایت در دسترس شماست تا بتوانید انتخاب خود را از میان انواع تجهیزات مربوط به تاسیسات استخر داشته باشید. این مسئله در واقع باعث شده است تا بسیاری از صاحبان استخر ها به دنبال خرید بهترین تاسیسات و تجهیزات مورد نظر خود به صورت اینترنتی باشند که این شیوه در سراسر کشور در دسترس شما قرار گرفته و شما می توانید از این شیوه استفاده داشته باشید. یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشید، روش خرید این تجهیزات است.

کلرزن خطی استخر

استفاده از فیلتر دیاتمیک را می توان یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای استخر ها دانست که در بازار عرضه می شود و از جمله مهم ترین قطعات مورد استفاده در تاسیسات استخر و سونا شناخته می شود. خاک سیلیسی را می توان به عنوان ماده فیلتراسیون در این محصول دانست که با توجه به بسیار ریز بودن قطعات آن می تواند ماده صاف را تصفیه کرده و یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی شما می باشد. نمونه دیگر تاسیسات استخر را می توان تجهیزاتی دانست که برای استخرهای بالای زمین مورد استفاده می شود و در این دسته از استخر ها به دلیل این که فوندانسیون استفاده می شود، استخر نسبت به سطح زمین بالاتر می باشد.

رطوبت و درجه حرارت سالن حتما باید در محدوده خاصی باشد که براى تامين اين درجه حرارت بايد از وسايل سرمايشى و گرمايشى استفاده کنید. برای اینکه موتورخانه يك استخر را بررسی کنید، باید قسمت‌هاى مختلف استخر را تک تک بررسى کنید تا بتوانید همه تجهيزاتی که برای آسایش شناگران لازم است را مشخص کنید. و موتورخانه يكپارچه است تا بتواند محيطي مناسب را براى شناگران تامين كند. براى برآورد اين نياز، تاسيسات را در فضايى به نام موتورخانه استخر تعبيه مى‌كنند. برای تامین گرمای مورد نیاز استخر از یک یا چند دستگاهبویلردر کنار یکدیگر استفاده می کنیم.

  • اگر به‌جای رودخانه یا نهر، برای استخر با جریان آب گذرا، آب از چاه یا لوله‌کشی شهری تأمین گردد، اندازه‌گیری میزان آب مصرفی الزامی است.
  • در جواب به این سوال باید گفت که در هنگام خرید می توانید مشاوره های لازم را دریافت کنید و یا می توانید با گروه های مهندسی که در این زمینه فعال هستند از طریق سایت فروش اینترنتی قطعات ارتباط برقرار کرده و سفارش های لازم را انجام دهید.
  • سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون، سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.
  • فیلترهای دیاتومه گران‌ترین و البته موثرترین فیلتر بین فیلترهای استخر هستند و می‌توانند ذراتی به کوچکی 5 میکرون را نیز جذب نمایند.
  • توجه داشته باشید استخر خانگی تجهیزات و دستگاه های مختلفی می باشد که باید سعی کنید از تجهیزات با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید.