تاسیسات استخر خانگی + بخش های مختلف تاسیسات استخر خانگی-رادیاتور پارس

در طراحی یک سالن سرپوشیده، حتماً باید تجهیزات لازم برای کنترل رطوبت پیش‌بینی شود. اقتصادی بودن فرآیند کنترل رطوبت و نگهداری آسان تجهیزات به‌کار رفته در تاسیسات استخر از جمله مواردی هستند که حتماً باید پیش از طراحی سالن و تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا مدنظر قرار بگیرند. با توجه به آن‌چه گفته شد، آزمایش کیفیت آب به‌منظور تاسیس استخر با جریان آب گذرا ضروری است. در صورت آلوده بودن آب، باید برای جلوگیری از اشاعه‌ی آلودگی با استفاده از انواع مختلف مواد ضدعفونی‌کننده آن را میکروب‌زدایی کرد. به همین منظور است که در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌کارگیری سیستم تصفیه‌ی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

  • توجه داشته باشید تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات استخر خانگی می توان به خاطر استفاده از کلر و اسید را به سر حد امکان باید از استفاده تجهیزات فلزی دوری کرده و به جای آن از متریال های غیر فلزی استفاده نمایید.
  • بهتر است که این وان به‌مثابه یک استخر خصوصی استفاده و بار استحمامی آن سبک باشد.
  • برای بدست آوردن این حرارت می توان از جدول (اتلافات حرارتی از سطح استخر) استفاده کرد و با ضرب عدد بدست آمده در 2 (به دلیل تلاطم بالاتر جکوزی نسبت به آب استخر) و ضرب این عدد در مساحت جکوزی، حرارت اتلافی از سطح جکوزی را بدست می آوریم.
  • براى عملكرد صحيح حوضچه‌هاى آب سرد، مى‌توان راه‌هاى مختلفى را در تاسیسات استخر و جکوزی انتخاب نمود.
  • انواع استخرها، برخی از تجهیزاتی که نام برده شد را به شکلی متفاوت به کار می‌گیرند.

باید دانست شیرآلات، اتصالات و ادوات به کار برده شده در مسیر لوله کشی نیز بار اضافه را برای افت فشار در سیستم لوله کشی بر مسیر اعمال می کنند که برای محاسبه ی آن ها به زمان زیادی نیاز است. اما در مجموع توسط یک روش تجربی می توان با ضرب متراژ بدست آمده برای لوله در ضریب 1.5، افت فشار لوله کشی را برآورد کرد. استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است. در استخر های سرباز مجله خبری تاسیسات ساختمانی نیاز به سرمایش وگرمایشمحیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است. این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش وگرمایشمناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد. پمپ‌های حرارتی که در مجموع عملکرد بهتری دارند، بیشتر در استخر مورد استفاده هستند درحالی‌که گرم‌کن‌های گازی برای افزایش دمای آب موجود در جکوزی استفاده می‌شوند.

برای تامین این شرایط نیاز به تاسیساتی است که در زیر نمای شماتیک این سیستم نشان داده می شود. جکوزی ها دارای سیستم های جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانی جکوزی تکمیل گردد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد. این انرژی توسط الکتریسیته تامین می گردد و وظیفه فراهم نمودن برق پمپ ها ، آبنما ها ، سیستم تصفیه استخر ، گرم کن و… تماما با آن است. پس در نظر داشته باشید که بدون تاسیسات الکتریکی استخر شما قلبی بدون تپش خواهید داشت. به طور کلی می توان گفت تاسیسات استخر مجموعه اقدامات لازم جهت عملیاتی کردن آن از قبیل لوله کشی ، موتورخانه ، تصفیه خانه ، برق کشی ، چراغ ها و… می باشد ، بدون همه این ها شما تنها یک سازه بدون روح و قلبی بدون تپش خواهید داشت.

به دست آوردن ظرفیت حرارتی بویلر آبگرم

امروزه انجام امور نگهداری استخر به‌تنهایی نتیجه‌بخش نیست و نیازمند افراد با تجربه و متخصص در آن زمینه است. به‌منظور استفاده از خدمات استخر خانگی، عمومی و یا ساختمانی، لازم است اشخاصی جهت انجام امور مربوط به نگهداری تاسیسات استخر و تمیزی آب حضور داشته باشند، تا کلیه کارها بی‌دردسر و منظم پیش برود. کلینیک انرژی ساختمان یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه تجربه بالایی دارد و از کارشناسان خبره‌ای برخوردار است که می‌توانند شما را راهنمایی کنند. از دیگر تفاوت‌های استخرهای گردابی با هوایی می‌توان به پرهزینه‌تر بودن ساخت تأسیسات استخر هوایی نسبت به تاسیسات جکوزی اشاره کرد؛ چرا که در شرایط یکسان باید از پمپ بزرگتری در استخر هوایی نسبت به تجهیزات جکوزی استفاده شود.

هیتر سونای بخار

استفاده از آب به‌منظور پیشگیری از بیماری‌ها، درمان آن‌ها و نیز بهبود کلی سلامتی بدن افراد سابقه‌ای طولانی دارد. استفاده از یخ، آب گرم و آب سرد از جمله روش‌های متداول در آب‌درمانی هستند. استخرهای درمانی عمدتاً به دسته‌های استخرهای آب گرم، استخرهای آب گرم طبیعی، استخرهای آب سرد و تاسیسات سونای خشک و تاسیسات سونای بخار تقسیم می‌شوند.

انواع فیلتر استخر و جکوزی چیست؟