تاسیسات استخر + راهنمایی برای خرید و همه چیز در مورد تاسیسات استخر-رادیاتور پارس

یکی از پرکاربردترین دستگاهها در تاسیسات،پمپ­ها هستند که وظیفه جابجایی و انتقال آب را بر عهده دارند. پمپ­های سانتریفوژیا همان گریز از مرکز در دو نوع یک طبقه و چند طبقه در بازار وجود دارد. پمپ­های مورد استفاده در استخرها از نوع سانتریفوژ یک طبقه بوده و ظرفیت آن باید به گونه ای باشد که حداقل 3 بار در شبانه روز آب کل استخر را سیرکوله (گردش برای فیلتراسیون) کند.

اگر بالای علامت “T” شکل روی شیرها، در جلوی یک مسیر لوله قرار گرفته باشد، نشاندهنده این است که شیر در وضعیتی قرار گرفته است که مسیر عبور آب در آن لوله را مسدود کرده است. مثلاً در شکل فوق، مسیرهای ورودی آب از نازل جاروی استخر و تخلیه جکوزی بسته هستند. اما اگر بالای علامت “T” شکل روی شیرها، در امتداد مسیر لوله قرار گرفته باشد، نشاندهنده این است که شیر در وضعیتی قرار گرفته که اجازه عبور آب در آن مسیر را می دهد. زاویه دار بودن علامت زرد “T” شکل روی شیرهم نشان دهنده این است که شیر مربوطه، اجازه عبور تنها بخشی از آب را از خود می دهد.

خدمات تاسیسات استخر و سونا

تاسیسات مجموعه ای از اقدامات زیر ساختی برای عملیاتی نمودن قسمت های مختلف یک سازه می باشد. تاسیسات استخر به دو بخش کلی مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شود که هر یک توسط مهندسین مربوطه هر رشته پیاده سازی می شوند. بخش مکانیکی خود از زیر مجموعه های زیادی همچون بخش های گرمایی و سرمایی ، بهداشتی (آب و فاضلاب) ، تهویه مطبوع و… تشکیل می شود.

وظیفه مبدل‌ها رساندن دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما در صورت وجود است. به طور کلی می‌توان گفت برای تاسیسات استخر خانگی و استخرهای مختلف در حدود بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. همان‌طور که گفته شد، از جمله مهم‌ترین دلایل استفاده از جکوزی گرمای آن و نقش چشمگیر گرما در افزایش شدت تعریق بدن است. دیگ‌ها، گرمکن‌ها و مبدل‌های حرارتی از جمله تجهیزات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌شمار می‌روند که برای گرم کردن آب آن استفاده می‌شوند. استخر با جریان آب در گردش آخرین نوع از دسته‌بندی انواع استخرها بر حسب چگونگی تصفیه‌ی آب به‌شمار می‌رود. امروزه این سیستم تصفیه‌ی آب نسبت به دو حالت دیگر از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

  • برای مثال در زمانی که 100 شناگر همزمان در آب شنا کنند عددی بالغ بر کیلوکالری انرژی به آب و محیط اضافه می گردد که نمی توان از آن به عنوان یک انرژی همیشگی بهره جست.
  • برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد.
  • دلیل چنین تفاوتی آن است که تکیه بر خواص درمانی در استخرهای هوایی به‌مراتب از استخرهای گردابی بیشتر است.
  • در صورتی که از تجهیزات استاندارد و مناسب استفاده کنید، در نهایت می توانید عملکرد بسیار مناسبی را انتظار داشته باشید که برای شما کاملا مناسب خواهد بود.
  • هر سیستم گردش آب در یک استخر از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است.
این اقتصادی ترین حالت پمپ بوده و غوطه وری دائمی پره های پمپ را اطمینان می دهد. علی رغم آنکه پمپ های متناوب (سیلندر- پیستونی) قادرند دبی و هد مورد نیاز را تامین نمایند، نمی باید در چنین تاسیساتی مورد استفاده قرار گیرند. این پمپ ها به آب در جریان به سوی فیلتر، یک حرکت ضربانی می دهند که با آرامش مورد لزوم برای یک فیلتراسیون ایده آل مغایرت دارد. ،حجم استخر (دبی فیلتراسیون که بنابر کاربری استخر از 4 تا 8 ساعت یک بار کل استخر فیلتر می شود بدست می آید) و دمای ورودی مبدل، می توان دمای خروجی از مبدل و مدل آن را تعیین کرد. با تخمین تعداد شناگران حاضر در استخر و دانستن این موضوع که این تنها دو سوم افراد حاضر در محیط استخر هستند و یک سوم بقیه در کناره های استخر، دوش ها، سونا، رختکن و …

این چاهک‌های به‌خصوص برای استخرهایی که در زیر زمین قرار می‌گیرند، استفاده می‌شوند. هدف از ایجاد این چاهک‌ها جلوگیری از به‌وجود آمدن فشار معکوس در حین پسشویی در فیلتر است. به‌طور کلی اصول برای ساخت تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا مراحل مختلفی پیش‌بینی می‌شود.

منظور از نرخ تعویض آب زمان تامین آب استخر توسط پمپ از طریق فیلتراسیون است. از معروف‌ترین پمپ‌ها می‌توان به پمپ‌های گریز از مرکز اشاره کرد که خود یک‌طبقه یا چندطبقه هستند. مقصود از آرماتور ملیگردهای به‌هم‌تنیده‌شده‌ای است که به‌مانند ستون فقرات انسان نقشی کلیدی را در حفظ انسجام سازه حفظ می‌کنند. معمولاً در ساخت تاسیسات استخرهای شنا از سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.

نحوه اندازه گیری کلر و پی اچ (PH) در نگهداری استخر

گرمایش، تصفیه و پمپاژ به طور کلی از تجهیزات و تاسیسات استخر به شمار می رود که باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرد. در طراحی سیستم تصفیه‌ی آب به‌منظور به‌کارگیری تجهیزات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا توجه به پارامترهای مختلفی ضروری است. از جمله این پارامترها می‌توان به میزان گردش آب، زمان لازم برای جابه‌جایی کامل آب استخر، حداکثر ظرفیت تعداد شناگرها، بیشترین مقدار دما، میزان آب تازه اضافه‌شده و سرباز یا سرپوشیده بودن استخر اشاره کرد. از دیگر بخش‌های مربوط به تاسیسات جکوزی، می‌توان به پمپ گردش آب در آن اشاره کرد.

همچنین آشنایی با برندهای مختلف را می توان از دیگر ویژگی های مهمی دانست که در مجله خبری تاسیسات ساختمانی در دسترس شما قرار می گیرد و در نهایت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار رود. انواع مختلفی از فیلترهای شنی در بازار عرضه می شود که از جمله مهم ترین آن ها را می توان فیلترهای شنی تحت فشار دانست که بیشتر در بازار عرضه می شود و می تواند برای فیلتراسیون آب مورد استفاده قرار گرفته و تصفیه آب را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. بهتر است بدانید این شاخه از تاسیسات استخری مربوط به سیالات یعنی مایعات و گازها می باشد. در واقع می توان گفت تمامی عملیات و امور تاسیساتی که بر روی سیالات انجام می شود به تاسیسات مکانیکی مربوط است.