تاسیسات استخر + راهنمایی برای خرید و همه چیز در مورد تاسیسات استخر-رادیاتور پارس

طریقه محاسبه اتلاف حرارتی از فرمول بالا به صورت کامل در مثال 1 ذکر شده است. یکمثال طراحی موتور خانه استخرکامل حل شده با توجه به فصول آموزش داده شده. براى استفاده از سوناى خشك، نيازی به نصب تاسيسات در موتورخانه نمى‌باشد، بنابراین در اين قسمت به بررسى آن نمی‌پردازيم.

  • آب این استخر نیز به صورت روزانه در یک سیستم هوشمند گردش و تصفیه بین تاسیسات و استخر در حال چرخش است.
  • در این مقاله با شما در خصوص انواع تاسیسات استخر صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.
  • مثلاً با تعبیه‌ی تمهیداتی در مقاطع استخرهای مسابقه‌ای یا تمرینی شنا می‌توان آن‌ها را برای برگزاری بقیه‌ی ورزش‌های آبی نیز مهیا کرد.
  • حال 150 متر، متراژ تصحیحی را در 2 الی 5 درصد مد نظر ضرب می کنیم که با در نظر گرفتن 3 درصد این عدد برابر با 4.5 متر می باشد.

این سیستم شامل پمپ فیلتر سیستم گرمایش ها و در برخی مواقع تصفیه کننده آب شور می باشد. فیلتر برگشتی نیز آب تصفیه شده سیستم فیلتراسیون را به استخر برگردانده و شامل خطوط لوله برگشتی و جنس های برگشتی خواهد بود. اما بهترین شیوه برای پیاده سازی تاسیسات استخر چیست؟ این سوالی است که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت و باید بدانید که این مرحله دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. تمامی قطعات مربوط به تجهیزات تاسیسات استخر می توانند عملکرد خوبی را در شرایط خاصی داشته باشند.

پمپ استفاده شده در مدار گردش آب این استخر، پمپ با دور متغیر دو اسب بخار برند Jandi است. این پمپ، امکان کار کردن در سرعت های بین 1725 و 3450 دور در دقیقه را داشته و به همین دلیل، اتلاف انرژی کمتری نسبت به پمپ های با دور ثابت دارد. مجله خبری تاسیسات ساختمانی آب استخر از نازل سمت چپ پمپ در عکس بالا وارد آن شده و از نازل تعبیه شده در بالای پمپ از آن خارج می شود. معمولا برای محاسبه افت فشار در شبکه لوله کشی تاسیسات، از افت حدودی برابر با 2 الی 5 متر در 100 متر استفاده می کنند.

و غیره میشود که انجام تعمیر تاسیسات استخر باید بوسیله افراد متخصص انجام گیرد تا دچار مشکلات بعدی و هزینه های اضافه نشود. بکار رفته در منابع نیز بر حسب فشار کاری دستگاه، دمای کاری و ضریب خورندگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می‌شود. استخر پُر از آب تصفیه شده می‌تواند مکانی مناسب برای میکروارگانیسم‌های حامل بیماری از یک فرد به فرد دیگر باشد. آب از سبد صافی عبور می‌کند تا هرگونه ضایعات بزرگ‌تری مانند شاخه‌ها و برگ‌ها را به خود جذب کند. علاوه بر ورودی اصلی، سیستم اسکیمر، دارای یک خط اکولایزر ثانویه است، که به تخلیه سطح رویی می‌پردازد.

عمق کم جکوزی و قدرت مکش بالای دریچه‌ها می‌تواند به ایجاد جریان گردابی در جکوزی ختم شود. درپوش‌های ضد گرداب درواقع از بروز چنین مشکلی ممانعت به‌عمل می‌آورند. انتقال هوا از نازل به استخر به ایجاد تلاطم ملایمی در آب استخر می‌انجامد.

هیتر سونای بخار

تاسیسات به اقداماتی زیرساختی که برای عملیاتی کردن قسمت های مختلف سازه گفته می شود. به طور کلی می توان گفت تاسیسات استخر به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شود که هر یک توسط مهندسین و کارشناسان زبده پیاده سازی خواهد شد. فلومتر در نظر گرفته شده در مسیر برگشت آب به استخر، بصورت غیر مستقیم، میزان فشار آب سیستم را نشان داده و در صورت وجود مشکل در مسیر، از جمله گرفتگی در مسیر و یا فیلتر، هشدار لازم را می دهد.

محوطه‌ی داخل استخر ورزشی الزاماً باید با سیستم گرمایشی مناسبی تجهیز شود. سیستم گرمایشی داخل استخر از جمله مهم‌ترین سیستم‌ها در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا است. پس از معرفی انواع استخرها، به‌طور مجزا به سیستم گرمایشی اشاره‌هایی خواهیم داشت. در عین حال، باید توجه داشت شرایط بهداشتی در استخر با جریان آب گذرا نسبت به دو حالت دیگر به‌مراتب بهتر است. سیستم تصفیه‌ی آب در این استخرها پیشرفته‌تر و در نتیجه استفاده از آن‌ها نسبت به انواع دیگر استخر کاربردی‌تر است. این سیستم می‌تواند به‌عنوان الگویی مورد توجه مهندسین تاسیسات قرار بگیرد تا در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا استفاده شود.

در جت های جکوزی، به همراه آب خروجی، هوای با فشار بالا هم توسط یک دمنده به آب تزریق خواهد شد. این بخش هم در قسمت بخش آبنما و فواره، همراه با توضیحات بیشتر در یک مقاله جداگانه بررسی خواهد شد. برای انتخاب پمپ از نمودار های شرکت های پمپ سازی استفاده می شود که در آن به دو پارامتر دبی و هد پمپ نیاز است و از روی این دو پارامتر، به نمودار مراجعه کرده و ظرفیت و مدل پمپ مورد نظر را انتخاب می کنیم. دبی پمپ جکوزینیز از تقسیم حجم جکوزی بر مدت زمان یک گردش کامل آب بدست می­آید. بار گرمایی این استخرها بر اساس گردش مداوم و 24 ساعته آب و فرمول های زیر تعیین شده اند.

اهمیت دریافت کاتالوگ تاسیسات استخر در خرید آگاهانه

در برخی از استخرها، ممکن است نازلی برای قراردادن شلنگ جاروی استخر روی دیواره تعبیه شده باشد. در این استخر، نازل مخصوص این کار در نظر گرفته شده و با خطی جداگانه به پمپ تصفیه استخر متصل شده است. با توجه به شکل و اندازه استخر، دو اسکیمر روی دیواره های محیطی استخر نصب شده اند. اسکیمرها، وظیفه جمع کردن و خارج کردن آلودگی های موجود در سطح آب استخر را بر عهده دارند.

هشتمین و آخرین مرحله در ساخت استخر، طراحی سرامیک‌های آن به‌شمار می‌رود. سرامیک‌هایی که قرار است در استخر به‌کار گرفته شوند باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشند که از آن جمله می‌توان به مقاومتشان در برابر اسیدهای مخرب اشاره کرد. در نظر داشتن رنگ‌بندی درست در انتخاب سرامیک‌ها همچنین می‌تواند نقش پررنگی در زیبایی استخر ایفا کند. بعد از آرماتوربندی استخر، نوبت به تعیین عیار بتون به‌عنوان ششمین مرحله از مراحل ساخت استخر می‌رسد. معمولاً در تاسیسات استخرهای شنا از بتون‌هایی با حداقل عیار ۴۰۰ که در آن‌ها سیمان ضدسولفات نیز به‌کار رفته، استفاده می‌شود. طراحی سازه‌ی استخر سومین مرحله‌ی ساخت تاسیسات استخر ارزیابی می‌شود.