تاسیسات استخر شرکت مارس-رادیاتور پارس

در نهایت تصفیه شیمیایی واحد تصفیه، به وسیله مواد شیمیایی مانند کلر و برم عمل تصفیه را کامل می‌کند. برای اطمینان از سالم بودن آب استخر و عدم انتقال بیماری‌های مختلف، نیاز به تصفیه استخر دارید. روش‌های مختلفی مانند زدن کلر به صورت دستی، پمپ کلرزن و … برای این امر استفاده می‌شود. کلر یک ماده‌ ضدعفونی کننده است که برای تصفیه آب استخر در مجله خبری تاسیسات ساختمانی و جکوزی استفاده می‌شود. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که این ماده موجب آلرژی، آسم و گاهی سرطان می‌شود، بنابراین فقط باید مقدار معینی از کلر را به آب اضافه کنید. به این صورت که می‌توانید مقدار کلر افزوده شده را بسنجید و همچنین این دستگاه از انباشته شدن کلر اضافی در استخر جلوگیری می‌کند.

استفاده از روش اینترنتی را می توان یکی از بهترین گزینه ها دانست چرا که به شما امکان خرید از معتبر ترین برندها را می دهد و همچنین فروش تاسیسات استخر در این روش به صورت یکجا در دسترس شما می باشد. در کنار این مزایا شما می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید. در واقع باید بدانید که استفاده از شیوه اینترنتی در خرید تاسیسات استخر همواره در دسترس شماست و خریداران می توانند با خیال راحت محصولاتی را با بالاترین کیفیت خریداری و استفاده کنند. همچنین باید بدانید که استفاده از این شیوه در سراسر کشور می تواند راهی بسیار مناسب به شمار رود که همواره در دسترس شما بوده و می توانید از آن استفاده داشته باشید. از جمله کارهایی که در نگهداری تاسیسات استخر باید انجام گیرند عبارتند از بکواش کردن فیلتر جهت رفع آلودگی، تعویض سالانه سیلیس ها و… .

تاسيسات جكوزي یکی از مراحل تاسیسات استخر و جکوزی

به جای فیلتر شن و ماسه، برخی از سیستم‌های طراحی تأسیسات استخر از فیلتر خاکی مادون (فروسرخ) و یا فیلتر کارتریج استفاده می‌کنند. در یک فیلتر خاکی مادون قرمز (فروسرخ)، آب حاصل از استخر، از طریق توری‌های پوشیده شده با خاک دیاتومه عبور می‌کند (یک پودر ریز ساخته شده از بقایای فسیلی شیمیایی بی اثر از موجودات دریایی به نام دیاتوم‌ها). در فیلتر کارتریج، آب کثیف از صافی که از پارچه پلی استر یا کاغذ موجدار ساخته شده است عبور می‌کند.

  • در ادامه بیشتر در خصوص چگونگی دریافت لیست قیمت تاسیسات استخر با شما در ارتباط خواهیم بود و اطلاعاتی را در این زمینه با شما در میان خواهیم گذاشت که در نهایت می تواند برای شما مفید واقع شود.
  • آب را از هرگونه آلودگی فیزیکی کوچک پاک کرده و کاملا شفاف خواهد کرد.
  • این شاخه از تاسیسات ساختمانی ، مربوط به کارهای ساختمانی از قبیل بتن ریزی ، آرماتور بندی ، سقف گذاری ، دیوار چینی ، نازک کاری ، نما سازی و کلیه امور مربوط به حوزه عمران و معماری ساختمان می باشد.
  • چگونگی کنترل رطوبت در استخر، جکوزی و سونا با هم متفاوت است، چرا که مثلاً در تاسیسات سونای بخار نیاز به رطوبت صد درصدی داریم، در حالی که در تاسیسات جکوزی یا تاسیسات استخر شرایط متفاوت است.
  • کنترل دمای آب خروجی از مبدل حرارتی و جلوگیری از افزایش یکباره‌ی آن نیز ضروری است.
  • در بدترین حالت ، می تواند به یک یا چند قطعه آسیب جدی و حتی خطرناک وارد کند و منجر به تعویض آن تجهیزات شود.

دسته اول تاسیسات مربوط به خود استخر بوده که شامل پمپ‌ها ،فیلترها ،مبدل‌ها و منابع بالانس و ضدعفونی کننده‌ها می‌شوند . برای بیشتر استخرها، حفره بزرگی درون زمین است که ما اکثر دستگاه‌های گران قیمت درون آن را نمی‌بینیم، زیرا معمولاً در نزدیکی اتاق پمپ قرار گرفته است. سطح بیشتر تماس آب در فیلترهای کارتریجی نسبت به فیلترهای شنی و فیلترهای دیاتومه، باعث بالاتر بودن راندمان هیدرولیکی این فیلترهاست.

آب تصفیه‌شده به‌وسیله‌ی فیلتر شنی پس از جمع شدن در کف مخزن، به‌وسیله‌ی لوله‌ی خروجی تعبیه‌شده در سیستم فیلتر شنی از مخزن خارج می‌شود. هرگونه خطا در اجرای این مرحله آب‌بندی استخر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد؛ بنابراین زیرسازی استخر بی‌تردید از مهم‌ترین بخش‌ها در ساخت آن است که نیاز به دقت بالایی در حین طراحی و کار دارد. در تاسیسات سونای خشک از هوای گرم و خشک به‌منظور افزایش دمای محیط استفاده می‌شود. بالا رفتن دمای محیط تاثیر مستقیمی بر افزاش شدت تعریق بدن خواهد داشت. بالا رفتن تعریق می‌تواند تأثیر چشم‌گیری در خروج سموم از بدن داشته باشد و به این ترتیب وضع کلی سلامتی افراد را بهبود ببخشد. استخرهای خصوصی می‌توانند به‌طور دائم یا موقت ساخته شوند؛ در حالت موقت استخر خصوصی می‌تواند در بازه‌ای خاصی به‌کار گرفته و در بازی زمانی دیگری جمع شود.

تاسیسات مکانیکی

یک فیلتر کارتریجی بزرگ، حدوداً سطحی معادل ۵۰۰ فوت مربع برای عبور آب در اختیار دارد که این گستردگی سطح باعث می‌شود تا آب برای عبور از فیلتر، میزان انرژی کمتری را مصرف نماید. در نوع اتوماتیک، کلرزن به سیستم پمپ و فیلتر متصل می‌شود و به‌صورت خودکار کلر را در استخر پخش می‌کند، کلر ساز اتوماتیک در ۹۰ درصد مواقع با قرص یا پودر کلر کار می‌کند. مشکلاتی نظیر نشتی یا ترک، مربوط به آسیب‌های ناشی از کاسه استخر هستند که مهندس تاسیسات وظیفه دارد پس از بررسی آسیب جهت تعمیر و بازسازی آن با دستور کارفرما اقدام نماید. امروزه در بسیاری از خانه‌ها استخر ساخته می‌شود، بنابراین نگهداری استخر خانگی امری مهم تلقی می‌شود.

فیلتر شنی

آب بهداشتى مناسبى كه براى دستشويى و دوش‌ها مورد نياز است، بايد در درجه حرارت مناسب در اختيار شناگران قرار گيرد كه براى تامين اين آب بايد از تاسيساتى همچون نماى شماتيك زير استفاده كرد. در اين نما نحوه سيركولاسيون آب و تجهيزات مورد استفاده براى گرمايش اين آب نشان داده شده است. توجه داشته باشید تاسیسات مکانیکی معمولا خود به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شود.