تاسیسات استخر شرکت مارس-رادیاتور پارس

در واقع می توان گفت که این مسئله باعث می شود تا شناگران هیچ گاه دچار حادثه نشوند. یکی از مهم ترین شیوه های راه اندازی تصفیه خانه برای تاسیسات استخر را می توان استفاده از خزینه دانست. این تاسیسات پس از این که خاک برداری و حفر گودال بر روی زمین انجام شد باید پیاده سازی شود و نسبتا دارای عمق کمی می باشد و برای شیرجه زدن مناسب نیستند. همچنین باید توجه داشته باشید که این استخرها بیشتر برای حرکات نمایشی و یا غواصی ساخته می شوند. در واقع تصفیه آب باعث می شود تا دچار بیماری های پوستی نشویم و یکی از مهم ترین بخش هایی است که در یک استخر وجود دارد.

تأسیسات استخر و جکوزی و تاسیسات سونا

حال 150 متر، متراژ تصحیحی را در 2 الی 5 درصد مد نظر ضرب می کنیم که با در نظر گرفتن 3 درصد این عدد برابر با 4.5 متر می باشد. حجم منبع معمولاً بر حسب ضریب تقاضای هر محل اعم از منازل مسکونی، کارخانجات، استخرها و … به طور مثال در استخر با دانستن تعداد شناگران و مقدار مصرف 50 لیتر برای هر نفر، و با ضرب کردن عدد بدست آمده در ضریب تقاضا (بین 0.4 تا 0.6) حجم مخزن به دست می آید که این میزان در ضریب 1.2 (ضریب ذخیره) ضرب می گردد. معمولا برای استخرهای خانگی 8 ساعت جهت پیش راه اندازی در نظر می گیرند. این عدد برای استخرهای عمومی بنا بر نیاز از 24 ساعت الی 72 ساعت متغیر است. ردا صنعت بزرگترین پلت فرم تمامی فرآیند های صنعت سازه از طراحی تا اجرا و تامین قطعات در ایران با سابقه 10 ساله در زمینه پشتیبانی از بزرگترین پروژه های صنعتی وساختمانی ایران میباشد.

در ضمن باید به صورت اتوماتیک مواد شیمیایی استخر آنالیز شده و این مواد، خودکار به استخر تزریق شوند. به همین منظور قصد داریم در این مقاله با معرفی اجزای مهم و اساسی تاسیسات بکار رفته در استخرها مجله خبری تاسیسات ساختمانی شما را با این مقوله بیشتر آشنا کنیم. برای کنترل تمامی این تاسیسات می‌توان از یک سیستم خودکار بهره برد تا بدون هیچ مشکل و به راحتی به تمامی تاسیسات دسترسی داشت و به کنترل آنها پرداخت.

براى ايجاد اين شرايط لازم است با استفاده از تاسيسات نشان داده شده در شكل زير، اين محيط را براى استفاده مهيا كرد. برای طراحی تاسیسات این دو قسمت مشابه کتاب های طراحی تهویه مطبوع همچون کتاب کریر عمل می کنیم. در جکوزی نیز از همین سیستم برای به گردش در آوردن آب استفاده می شود. بیایید با هم مشخصات یک استخر معمولی به همراه جکوزی را مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل مشتریان زیادی به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح به سمت تفریحات آبی کشیده می شوند.

هیتر سونای بخار

اگر استخرها به درستی مورد بهره‌برداری و راهبری قرار نگیرند، بستر مناسبی برای انتقال بیماری‌ها و رشد باکتری‌ها فراهم شده و درنتیجه به تهدیدی برای سلامتی افراد تبدیل می‌شوند. بنابراین از مهم ترین و روتین ترین وظایف پیمانکار نگهداری استخر اندازه گیری میزان کلر و مقدار پی اچ آب استخر و جکوزی میباشد. کنترل رطوبت در فضای استخرهای سرپوشیده ضروری است؛ این مسئله مخصوصاً در تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا نیز حائز اهمیت است؛ چرا که آب آن‌ها گرم است. گرم کردن آب در استخر می‌تواند به تبخیر روزانه‌ی حجم درخورد توجهی از آب منجر گردد؛ این آب به هوای درون سالن اضافه می‌شود. در این مقاله با شما در خصوص انواع تاسیسات استخر صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که می خواهید نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید و یا می خواهید لیست قیمت و کاتالوگ تاسیسات استخر را دریافت کنید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

  • این سیستم فقط وظیفه گردش آب را در مدار ندارد، بلکه آب را در مسیر گردش در مدار تصفیه هم می‌کند.
  • فیدرهای شیمیایی به طور خودکار استخر را با کلر، برم یا مواد ضدعفونی کننده تغذیه می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که آب استخر از نظر شیمیایی متعادل است.
  • البته قابل ذکر است که سیستم روشنایی استخر نیز شامل این قسمت می شود.
  • از آنجا که کار برق کشی در استخر بسیار مهم می باشد (به دلیل رسانا بودن آب) برای جلوگیری از هرگونه صدمات حتما از افراد ماهر و کالاهای مرغوب در تجهیز این قسمت از مجموعه خود استفاده نمایید.

از طرف دیگر هیترهای گازی نیز به منظور افزایش دمای آب موجود در جکوزی آن هم در یک بازه زمانی کوتاه مورد استفاده قرار میگیرند. در خصوص هیترهای گازی باید به این نکته توجه کرد که وظیفه تنظیم میزان گاز وارد شده به هیتر مستقیما برعهده یک رگولاتور است. در ادامه با پاسخ به سؤال چگونه آب استخر رو تمیز نگه داریم، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سؤال باید گفت، سرویس و نگهداری استخر و همچنین نگهداری تاسیسات استخر، جدا از اهمیتی که دارد امری بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است. امروزه طراحی اصولی تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

در دورهای پایین تر مقاومت لوله ها کمتر شده و انر‍ژی مورد نیاز برای حرکت آب را کاهش می دهد. اکثر پمپ های استخر یک سبد کوچک موگیر جهت گرفتن مو در آخرین مرحله، قبل از ورود آب به پروانه پمپ را دارند. ملاحظه می شود که افت فشار در مسیر لوله کشی کمتر از افت فشار در فیلتر ها می باشد. برای تامین گرمای مورد نیاز استخر از یک یا چند دستگاه بویلر در کنار یکدیگر استفاده می کنیم. یکی دیگر از پارامترهایی که در طراحی استخر باید در نظر گرفته شود بار استحمامی آن می باشد. بدین معنا که در یک ساعت از عملکرد استخر، شناگران چه میزان از ادوات بهداشتی و دوش ها استفاده می کنند.

برای بررسیموتورخانه ی یک استخرلازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود. برای تنظیم بهتر نور در محیط، لامپ‌های قسمت‌های مختلف به یک پنل مرکزی وصل می‌شود. واحد روشنایی استخر قسمت‌های مختلفی شامل بخش داخلی استخر، سکوهای مختلف و محل نشستن، داخل جکوزی، در آب‌نماها و فواره‌ها را در برمی‌گیرد. این مکنده‌ها شبیه به جاروبرقی عمل نموده با این تفاوت که به جای هوا، آب را مکش می‌کنند.

اسکیمرها تجهیزات پلاستیکی از جنس پلیمر یا پلاستیک ABS هستند که در در امتداد جریان آب و دیوار کناری استخرها قرار گرفته و برای جمع‌آوری انواع مختلف مواد زاید درون آب به کار می‌روند. در داخل اسکیمر یک سبد تعبیه شده که برای به دام انداختن اجسام بزرگی مانند برگ‌، مو و حشرات که ممکن است روی آب شناور باشند، استفاده می‌شود تا این آلودگی‌ها موجب انسداد فیلتر نشوند. علاوه بر این، از اسکیمرها می‌توان برای توزیع کلر در سراسر استخر استفاده کرد. مجموعه این تجهیزات و دستگاه ها ، در نهایت موتورخانه استخر و جکوزی را تشکیل می دهند.

چراغ استخر و جکوزی