تاسیسات استخر شرکت مارس-رادیاتور پارس

استخرها بر اساس نوع کاربری که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی اجزای اصلی تأسیسات استخر بپردازیم و هرکدام را به تفصیل شرح دهیم. در صورتی که استخر شنا سرپوشيده باشد، باید حتما در سالن آن تهويه انجام شود.

یکی از پرکاربردترین دستگاهها در تاسیسات،پمپ­ها هستند که وظیفه جابجایی و انتقال آب را بر عهده دارند. پمپ­های سانتریفوژیا همان گریز از مرکز در دو نوع یک طبقه و چند طبقه در بازار وجود دارد. پمپ­های مورد استفاده در استخرها از نوع سانتریفوژ یک طبقه بوده و ظرفیت آن باید به گونه ای باشد که حداقل 3 بار در شبانه روز آب کل استخر را سیرکوله (گردش برای فیلتراسیون) کند.

  • مطالعات نشان می دهد که یک پمپ با نیروی ۰.۷۵ اسب بخار و یا کوچکتر برای استخر واحد های مسکونی مناسب است.اگر شما با انجام موارد زیر گردش مقاومت هیدرولیکی سیستم استخر را کاهش دهید می توانید از پمپ های کوچکتر که هزینه ی کمتری دارند استفاده کنید.
  • امروزه با گسترش روز افزون تكنولوژيهاي تاسيساتي و فني در ساخت واجراي استخرهای آبي ، شاهد ورود تجهیزات و تاسیسات استخر منحصر به فردی می باشیم که کلیه خواسته های شناگران در خود جای داده است.
  • رطوبت و درجه حرارت سالن حتما باید در محدوده خاصی باشد که براى تامين اين درجه حرارت بايد از وسايل سرمايشى و گرمايشى استفاده کنید.
  • مکش‌ها می‌تواند سیستم پمپاژ خاص خود را داشته باشند، اما در اکثراً پمپ اصلی این وظیفه را هم انجام می‌دهد.

همچنین آشنایی با برندهای مختلف را می توان از دیگر ویژگی های مهمی دانست که در مجله خبری تاسیسات ساختمانی در دسترس شما قرار می گیرد و در نهایت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار رود. انواع مختلفی از فیلترهای شنی در بازار عرضه می شود که از جمله مهم ترین آن ها را می توان فیلترهای شنی تحت فشار دانست که بیشتر در بازار عرضه می شود و می تواند برای فیلتراسیون آب مورد استفاده قرار گرفته و تصفیه آب را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. بهتر است بدانید این شاخه از تاسیسات استخری مربوط به سیالات یعنی مایعات و گازها می باشد. در واقع می توان گفت تمامی عملیات و امور تاسیساتی که بر روی سیالات انجام می شود به تاسیسات مکانیکی مربوط است.

شما با یک تماس میتواند در زمینه تعمیرات استخر خانگی و عقد قرارداد تعمیر و نگهداری استخر خانگی از خدمات ما برخوردار گردید. تعمیرات تاسیسات استخر – همانطور که میدانید برای راه اندازی استخرهای خانگی و مجتمع های ورزشی و عمومی نیاز به تاسیسات خاصی است. به راحتی بر پمپ‌ها و فیلترها سوار بوده و یا بتوان راحتر و سریع‌ تر آب کف استخر و جکوزی را تخلیه نمود . این غلاف‌ها بهتر است که حداقل 2 برابر قطر لوله‌های تصفیه کف استخر باشند ،چرا که در بسیاری از موارد که طول استخر تا تصفیه خانه زیاد است و نیاز به آن است که دو لوله به هم متصل کنند نیازمند استفاده از اتصالاتی مانند بوشن هستیم . تاسیسات استخر های شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند .

منظور از نرخ تعویض آب زمان تامین آب استخر توسط پمپ از طریق فیلتراسیون است. از معروف‌ترین پمپ‌ها می‌توان به پمپ‌های گریز از مرکز اشاره کرد که خود یک‌طبقه یا چندطبقه هستند. مقصود از آرماتور ملیگردهای به‌هم‌تنیده‌شده‌ای است که به‌مانند ستون فقرات انسان نقشی کلیدی را در حفظ انسجام سازه حفظ می‌کنند. معمولاً در ساخت تاسیسات استخرهای شنا از سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.

راه حلی ارزان برای داشتن استخر تفریحی

این اقتصادی ترین حالت پمپ بوده و غوطه وری دائمی پره های پمپ را اطمینان می دهد. علی رغم آنکه پمپ های متناوب (سیلندر- پیستونی) قادرند دبی و هد مورد نیاز را تامین نمایند، نمی باید در چنین تاسیساتی مورد استفاده قرار گیرند. این پمپ ها به آب در جریان به سوی فیلتر، یک حرکت ضربانی می دهند که با آرامش مورد لزوم برای یک فیلتراسیون ایده آل مغایرت دارد. ،حجم استخر (دبی فیلتراسیون که بنابر کاربری استخر از 4 تا 8 ساعت یک بار کل استخر فیلتر می شود بدست می آید) و دمای ورودی مبدل، می توان دمای خروجی از مبدل و مدل آن را تعیین کرد. با تخمین تعداد شناگران حاضر در استخر و دانستن این موضوع که این تنها دو سوم افراد حاضر در محیط استخر هستند و یک سوم بقیه در کناره های استخر، دوش ها، سونا، رختکن و …

شما همچنین می توانید با استفاده از شیوه اینترنتی در کوتاه ترین زمان به این روش دسترسی داشته باشید که قطعا می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را در زمینه خرید تاسیسات استخر بگیرید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید. با توجه به اهمیتی که نصب و پیاده سازی قطعات مربوط به تاسیسات استخر دارد، دریافت مشاوره در این خصوص می تواند برای شما بسیار با اهمیت به شمار رود. در واقع می توان گفت که عملکرد صحیح سری تجهیزات مربوط به استخر دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بسیار زیادی پیاده سازی شود تا در نهایت بتواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. در تولید تاسیسات استخر از استانداردها و ویژگی های خاصی استفاده می شود تا در نهایت بتوانید عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشید و بهترین محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. این کاتالوگ همچنین امکان مشاهده مقایسه ای میان محصولات مختلف را به شما می دهد و بر اساس نوع نیاز خود می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

از آن‌جا که امکان دارد دست، پا، یا موی شناگران در آبکش‌های گیر کند، درپوش‌های مخصوصی نیز برای آبکش‌ها تعبیه شده است. علاوه بر آبکش‌ها، در سیستم آبگذر استخر از کف‌گیرها هم استفاده می‌شود. در عین حال، برخی از استخرهای چندمنظوره هم هستند که هم‌زمان برای ذخیره‌ی آب برای کشاورزی و نیز پرورش ماهی استفاده می‌شوند. از استخرهای کشاورزی برای ذخیره و تأمین آب کشاورزی به‌خصوص به‌هنگام بروز کم‌آبی استفاده می‌شود.

گرمایش، تصفیه و پمپاژ به طور کلی از تجهیزات و تاسیسات استخر به شمار می رود که باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرد. در طراحی سیستم تصفیه‌ی آب به‌منظور به‌کارگیری تجهیزات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا توجه به پارامترهای مختلفی ضروری است. از جمله این پارامترها می‌توان به میزان گردش آب، زمان لازم برای جابه‌جایی کامل آب استخر، حداکثر ظرفیت تعداد شناگرها، بیشترین مقدار دما، میزان آب تازه اضافه‌شده و سرباز یا سرپوشیده بودن استخر اشاره کرد. از دیگر بخش‌های مربوط به تاسیسات جکوزی، می‌توان به پمپ گردش آب در آن اشاره کرد.

همه چیز در مورد تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی

تاسیسات مجموعه ای از اقدامات زیر ساختی برای عملیاتی نمودن قسمت های مختلف یک سازه می باشد. تاسیسات استخر به دو بخش کلی مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شود که هر یک توسط مهندسین مربوطه هر رشته پیاده سازی می شوند. بخش مکانیکی خود از زیر مجموعه های زیادی همچون بخش های گرمایی و سرمایی ، بهداشتی (آب و فاضلاب) ، تهویه مطبوع و… تشکیل می شود.