تاسیسات استخر شنا گروه تخصصی آبگیر سازنده انواع استخر سرپوشیده ، سونا ، جکوزی-رادیاتور پارس

او دریچه را در فیلتر تنظیم می‌کند تا لوله از پمپ به لوله خروجی وصل شود و لوله زهکشی را به لوله ورودی وصل کند. با این کار، آب پمپ از طریق ماسه فشار می‌آورد و خاک و سایر زباله‌ها را از بین می‌برد. در بالای مخزن فیلتر، آب کثیف از طریق لوله ورودی و در نهایت به فاضلاب سرازیر می‌شود. تنها راهی که سیستم لوله کشی می‌تواند از این نوع مکش استفاده کند، وجود یک راه زیرگذر باز است.

این کاتالوگ در نهایت در دسترس شماست تا بتوانید انتخاب خود را از میان انواع تجهیزات مربوط به تاسیسات استخر داشته باشید. این مسئله در واقع باعث شده است تا بسیاری از صاحبان استخر ها به دنبال خرید بهترین تاسیسات و تجهیزات مورد نظر خود به صورت اینترنتی باشند که این شیوه در سراسر کشور در دسترس شما قرار گرفته و شما می توانید از این شیوه استفاده داشته باشید. یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشید، روش خرید این تجهیزات است.

بدین ترتیب امروزه تأسیسات استخری نیز به عنوان یکی از شاخه های تأسیسات ساختمانی تعریف شده و مراجع و منابع مختلفی برای آموزش و تدریس این نوع از تأسیسات گردآوری و تهیه شده اند. استخر ها به دو صورت سرباز و سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند.در صورت سرپوشیده بودن استخر های شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد که در این کتابچه به بررسی این مسائل نمی پردازیم و تنها به نوع سیستم تامین کننده این حرارت و رطوبت اشاره خواهد شد. مقاومت فیلترهای شنی، از دو فیلتر گفته شده بیشتر است، بعد از فیلترهای شنی، فیلترهای دیاتومه بیشترین مقاومت را در مدار تصفیه آب استخر ایجاد می‌کنند و در رتبه آخر، فیلترهای کارتریجی قرار دارند. همچنین در این مرحله سیستم تصفیه‌ی آب نیز باید با توجه به محلی که استخر در آن ساخته می‌شود، مشخص شود.

  • برای اطمینان از سالم بودن آب استخر و عدم انتقال بیماری‌های مختلف، نیاز به تصفیه استخر دارید.
  • طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند.
  • تاسیسات استخر با توجه به ویژگی های مختلفی که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید این قطعات اقدام کنید.
  • معمولا دمای مناسب برای آسایش شناگران در استخرهای عمومی شنا بین 26 الی 27 درجه سانتیگراد و دمای فوق برای استخرهای خانگی نیز به همین منوال میباشد.
  • چنان چه پمپ در محلی نصب شود که لازم باشد سر و صدای ناشی از ارتعاش پمپ محدود گردد، سراسر فونداسیون پمپ باید روی بالشتک چوب پنبه ای قرار داده شود.
  • یکی از اجزای تشکیل‌دهنده استخرها، تغذیه کننده شیمیایی (فیدر) است که بعد از گرم‌کن در فرآیند تصفیه آب قرار می‌گیرد.

افت فشار به صورت متر یا واحدی از طول بیان می شود که می توان از روی این هد پمپ را بدست آورد. تا اینجا بخشی از تلفات را بدست آوردیم، حال در ادامه باید بدانیم چه مقدار انرژی حرارتی برای بالا بردن این حجم آب استخر تا دمای مورد نظر (در زمان راه اندازی) نیاز است. با داشتن حجم استخر (گالن) و اختلاف دما آب ورودی با آب استخر (فارنهایت) و مدت زمان لازم جهت پیش راه اندازی (ساعت)، این انرژی قابل محاسبه است. جکوزی در دمای مطلوب بین 36 تا 42 درجه کار می کند و باید آبی تمیز داشته باشد.

پمپ استخر و جکوزی اسپا ESPA مدل SILEN S2 150 29

در نهایت تصفیه شیمیایی واحد تصفیه، به وسیله مواد شیمیایی مانند کلر و برم عمل تصفیه را کامل می‌کند. برای اطمینان از سالم بودن آب استخر و عدم انتقال بیماری‌های مختلف، نیاز به تصفیه استخر دارید. روش‌های مختلفی مانند زدن کلر به صورت دستی، پمپ کلرزن و … برای این امر استفاده می‌شود. کلر یک ماده‌ ضدعفونی کننده است که برای تصفیه آب استخر در تاسیسات استخر و جکوزی استفاده می‌شود. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که این ماده موجب آلرژی، آسم و گاهی سرطان می‌شود، بنابراین فقط باید مقدار معینی از کلر را به آب اضافه کنید. به این صورت که می‌توانید مقدار کلر افزوده شده را بسنجید و همچنین این دستگاه از انباشته شدن کلر اضافی در استخر جلوگیری می‌کند.

راهنمای جامع ساخت استخر از صفر تا صد

یک فیلتر کارتریجی بزرگ، حدوداً سطحی معادل ۵۰۰ فوت مربع برای عبور آب در اختیار دارد که این گستردگی سطح باعث می‌شود تا آب برای عبور از فیلتر، میزان انرژی کمتری را مصرف نماید. در نوع اتوماتیک، کلرزن به سیستم پمپ و فیلتر متصل می‌شود و به‌صورت خودکار کلر را در استخر پخش می‌کند، کلر ساز اتوماتیک در ۹۰ درصد مواقع با قرص یا پودر کلر کار می‌کند. مشکلاتی نظیر نشتی یا ترک، مربوط به آسیب‌های ناشی از کاسه استخر هستند که مهندس تاسیسات وظیفه دارد پس از بررسی آسیب جهت تعمیر و بازسازی آن با دستور کارفرما اقدام نماید. امروزه در بسیاری از خانه‌ها استخر ساخته می‌شود، بنابراین نگهداری استخر خانگی امری مهم تلقی می‌شود.

استفاده از فیلتر دیاتمیک را می توان یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای استخر ها دانست که در بازار عرضه می شود و از جمله مهم ترین قطعات مورد استفاده در مجله خبری تاسیسات ساختمانی و سونا شناخته می شود. خاک سیلیسی را می توان به عنوان ماده فیلتراسیون در این محصول دانست که با توجه به بسیار ریز بودن قطعات آن می تواند ماده صاف را تصفیه کرده و یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی شما می باشد. نمونه دیگر تاسیسات استخر را می توان تجهیزاتی دانست که برای استخرهای بالای زمین مورد استفاده می شود و در این دسته از استخر ها به دلیل این که فوندانسیون استفاده می شود، استخر نسبت به سطح زمین بالاتر می باشد.