تاسیسات استخر قیمت فروش و اجرای تاسیسات استخر خانگی آکام استخر-رادیاتور پارس

در این نوع منابع، آب گرم یا بخار تهیه شده توسط بویلر، داخل یک کویل حرارتی که معمولا از چند شاخه لوله رفت و برگشتی که از جنس مس می‌باشد گردش نموده و پس از تبادل حرارت با دیوار لوله های مسی از کویل خارج می‌گردد. تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله مسی و در نهایت گرم شدن آب سرد خارج لوله که آنرا احاطه کرده است می‌شود. جنس منبع از ورق گالوانیزه می باشد اما در صورت استفاده از ورق سیاه (فشارهای بالاتر) داخل منابع را با پوشش اپوکسی می­پوشانند. ضخامت ورق فولادی بکار رفته در منابع نیز بر حسب فشار کاری دستگاه، دمای کاری و ضریب خورندگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می‌شود.

برای بدست آوردن این حرارت می توان از جدول (اتلافات حرارتی از سطح استخر) استفاده کرد و با ضرب عدد بدست آمده در 2 (به دلیل تلاطم بالاتر جکوزی نسبت به آب استخر) و ضرب این عدد در مساحت جکوزی، حرارت اتلافی از سطح جکوزی را بدست می آوریم. با دانستن حجم و دمای آب می توان حرارت مورد نیاز برای پیش گرمایش آب جکوزی را بدست آورد. چنین استخری در صورتیکه سرپوشیده باشد باید موزاییک یا کاشی سفید یا کاشی روشن خط کشی شود، و اگر در فضای باز باشد باید با همان سیمان سفید به طور کاملا صاف نازک کاری شود. تمامی گوشه های استخر می باید گرد باشد و سطح پیرامون استخر باید به گونه ای کاملا واضح به منظور نشان دادن عمق آب در نقاط معین علامت گذاری شود، ترجیحا در نقاطی که عمق آب یک فوت افزایش می یابد. علامت گذاری خطوط شنا و غیره را می توان با مواد تیره رنگ انجام داد ولی باید در بخش اعظمی از استخر مواد رنگی روشن به کار برد تا هرگونه آلودگی و چربی به راحتی پیدا شود. آب مورد استفاده در استخر شنا امکان جذب میکروب و ویروس را دارد و باید همواره از سلامت آن اطمینان حاصل کرد.

هم استفاده می شد اما امروزه پیشنهاد تمامی استانداردهای اروپایی و آمریکایی ، استفاده از سیستم لوله کشی UPVC است. تأسیسات برقی شامل کلیه سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان از قبیل سیم کشی های برق و تلفن بوده و یکی از اصلی ترین بخش های تأسیسات ساختمانی به حساب می آید. لاذم به ذکر است این شاخه از تأسیسات به عنوان یک رشته تحصیلی کامل در مدارس و دانشگاه ها تدریس می گردد. برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب نیز از سیستم گرمایشی شامل هیتر استفاده میکنیم. که عملا بدون آنها امکان راه اندازی استخر و سونا و جکوزی غیرممکن است.

خرابی در این دسته تجهیزات منجر به هزینه های بسیار زیاد و صرف انرژی و وقت بسیار خواهد شد. درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی ۲۵ الی ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. آب خروجی کلرزن، نهایتاً وارد هدری می شود که با توجه به شیرآلات مختلفی که روی آن تعبیه شده است، به سمت نقاط مختلف برگشت آب به استخر و جکوزی هدایت می شود.

نکات مهم تاسیسات استخر و جکوزی

همچنين نحوه رسیدن آب به درجه حرارت مورد نياز نيز كاملا مشخص مى‌باشد. به لطف چندین مولفه که در پس زمینه با هم کار می کنند ، استخرها می توانند گرم ، تمیز و سالم بمانند. این سیستم آب را در مدار به گردش در می آورد و هم چنین وظیفه تصفیه آن را نیز بر عهده دارد.

  • برای تامین گرمای مورد نیاز استخر از یک یا چند دستگاهبویلردر کنار یکدیگر استفاده می کنیم.
  • یک پیمانکار نگهداری استخر باید در سرکشی هفتگی خود سونا ها را روشن و کارکرد صحبح آن ها را تست کند.
  • گروه صنعتی پایا بسپار آریا تولیدکننده لوازم و تجهیزات آبیاری قطره‌ای و بارانی با بیش از 15 سال سابقه، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.
  • البته قسمت‌های ديگري مثل سيستم‌هاى الكتريكي، نوع پمپ‌ها، نوع فيلترها و شيمي آب نيز وجود دارند که اهمیت زیادی دارند.
  • برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود.
  • علی رغم آنکه پمپ های متناوب (سیلندر- پیستونی) قادرند دبی و هد مورد نیاز را تامین نمایند، نمی باید در چنین تاسیساتی مورد استفاده قرار گیرند.

به این صورت که متراژ بزرگترین طول مسیر لوله کشی را در 2 الی 5 درصد ضرب کرده و ارتفاع افت سیستم لوله کشی را محاسبه می کنند. مبدل های حرارتی دسته بندی های متفاوتی دارند که در قسمت گرمایش به آن اشاره شده است. بنا بر نوع مبدل اعم از مبدل های لوله ای یا صفحه ای، افت فشارِ متفاوتی به سیستم تحمیل می شود. در صورت انتخاب 2 بویلر برای استخر، ظرفیت بویلر رزرو، 75 درصد کل بار حرارتی استخر می باشد و بویلر اصلی مورد استفاده نیز باید توان تولید 75 درصد از انرژی محاسبه شده کل را داشته باشد. پس در کل 1.5 برابر ظرفیت محاسبه شده برای بار حرارتی، به ظرفیت بویلر نسبت داده می شود. این درحالی است که هزینه اولیه بویلرها بالا می رود اما با استفاده از بویلر رزرو هزینه های جاری سوخت و نگه داری بسیار کاهش می یابد و همچنین در عمر مفید دیگ اثر مثبت خواهد گذاشت.

به عنوان مثال بخش تاسیسات مکانیکی از زیرمجموعه‌های مثل بخش های گرمایشی و سرمایشی، بهداشتی، تهویه مطبوع و … تشکیل می‌شود. همانطور که گفته شد، این استخر دارای پنج نازل برگشت آب است که در دیواره محیط استخر، قرار گرفته اند. در شکل بالا، محل قرارگیری دو نازل نشان داده شده و سه نازل دیگر، در فواصل تقریباً یکسان در سایر نقاط در نظر گرفته شده اند.

سیستم تغذیه شیمیایی استخر

فیلترهای شنی نیز با عبور دادن آب از یک مخزن حاوی سیلیس آب را از هرگونه آلودگی های فیزیکی پاک خواهد کرد و آن را به صورت کامل شفاف می‌نماید. توجه داشته باشید تجهیزات مورد استفاده در مجله خبری تاسیسات ساختمانی خانگی می توان به خاطر استفاده از کلر و اسید را به سر حد امکان باید از استفاده تجهیزات فلزی دوری کرده و به جای آن از متریال های غیر فلزی استفاده نمایید. در نگهداری تاسیسات استخر، فیلترها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و انواع مختلف فیلترهای استخر شامل فیلترشنی، فیلترهای کارتریجی و فیلترهای دیاتومه هستند. تمیزی و شفافیت آب استخر نکته‌ی بسیار مهمی است، اگر این امر برای شما مهم تلقی می‌شود بهتر است از فیلترهای دیاتومه برای استخر استفاده کنید.

نحوه کارکرد تاسیسات و تجهیزات استخر، سونا و جکوزی تهران و شهرستان

وارد کردن مواد شیمیایی ضد عفونی کننده به طور منظم به استخر موجب تمیزی و سالم نگه داشتن آب مورد استفاده در استخر خواهد شد. بدون ضدعفونی‌کننده‌هایی مانند کلر یا برم، آب استخر به سرعت به یک خطر زیستی تبدیل شده و به احتمال زیاد پس از گذشت چند ماه به عنوان محلی برای تجمع آلودگی‌های سمی بدل خواهد شد. بنابراین هدف اصلی سیستم تاسیسات استخر، گردش مداوم مواد شیمیایی ضدعفونی کننده در سراسر استخر و همچنین گردش مواد شیمیایی مورد نیاز برای حفظ تعادل شیمیایی آب است.