تاسیسات استخر و جکوزی بررسی اجزا و قسمت‌های اصلی-رادیاتور پارس

اندازه‌ی استخرهای خصوصی نسبت به استخرهای عمومی به‌طور مشخصی کوچک‌تر است. همین تفاوت‌ها طبعاً بر تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا نیز اثرگذار است. استفاده از تاسیسات استخر با کیفیت را می توان یکی از مهم ترین ملزوماتی دانست که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده باشد. در این مقاله ما قصد داریم شما را بیشتر با تجهیزات و لوازم استخر ، سونا و جکوزی آشنا کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود و در واقع برای شما مفید واقع خواهد شد.

مدت زمان پیش راه اندازی استخر

در عین حال باید توجه داشت که با وجود تأثیرات چشمگیر سونای خشک بر سلامتی افراد، این سونا می‌تواند اثرات مخربی برای کسانی که از بیماری‌های ریوی رنج می‌برند در پی داشته باشد. پایین بودن رطوبت نسبی و بالا بودن دما عواملی هستند که ریه را تحریک می‌کنند؛ درنتیجه اگر ریه ناسالم باشد، بیماری آن تشدید خواهد شد. بعد از دانستن این موضوع به انتخاب پمپ دست می زنیم و پس از انتخاب تعداد مورد نظر را در 2 ضرب مجله خبری تاسیسات ساختمانی می کنیم. در محاسبه بار مبدل نیز مورد نیاز است پس محاسبه ی آن بی فایده نخواهد بود. برای بدست آوردن حجم جکوزی ابتدا باید تعیین کرد که این جکوزی برای استفاده ی چند نفر می باشد. به ازای هر شخص که از جکوزی استفاده می کند باید مساحتی بالغ بر 2 متر مربع را در نظر گرفت و بعد از ضرب تعداد افراد در مساحت 2 متر مربع، مساحت جکوزی را تعیین کرد و با در نظر گرفتن شکل جکوزی، ابعاد آن را محاسبه می کنیم.

باید گفت که افت اصلی ایجاد شده در سیستم، توسط ادواتی همچون فیلتر های شنی، موگیر ها و مبدل های حرارتی به سیستم تحمیل می شوند. باید در نظر داشت که بویلر های چدنی و فایر تیوب توان ایجاد راندمانی بالاتر از 86 درصد را نخواهند داشت، پس باید دانست که این بویلر ها توانایی تامین حداکثر 86 درصد از توان اسمی خود را دارند. باید در هنگام انتخاب بویلر، ظرفیت حرارتی بدست آمده برای استخر را بر راندمان بویلر تقسیم کنیم تا ظرفیت اسمی بویلر بدست بیاید.

نوع این تجهیزات به عوامل مختلفی از جمله موارد کاربرد استخر و فضای استخر بستگی دارد. به عنوان نمونه در استخرهای سرپوشیده ، علاوه بر آب ، باید برای محیط نیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی درنظر گرفته شود. محل قرارگیری سیستم های گرمایشی و سرمایشی محیط نیز در قسمتی از موتورخانه است.

همچنین با گسترش تکنولوژیهای تاسیساتی و فنی در ساخت واجرای استخرهای آبی، شاهد ورود تجهیزات و تاسیسات منحصر به فردی می باشیم که کلیه خواسته های شناگران در خود جای داده است. می‌توان گفت این بخش یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های استخر است که در سلامت آب استخر و شناگران موثر واقع می‌شود. به طور کلی تاسیسات استخر بر اساس نوع امکانات مورد درخواست بسیار متنوع است و تنها محدود به چند وسیله اندک و ثابت نمی‌شود. از آنجایی که مقوله تجهیزات بکار رفته در تاسیسات استخر بسیار مهم است و سنگ بنای هر استخری است، قصد داریم در این مقاله به معرفی اجزای مهم و حیاتی تاسیسات بکار رفته در استخرها بپردازیم. بویلر یا همان مخزن تحت فشار ، قسمتی از تجهیزات موتورخانه است که برای گرم کردن آب مورد استفاده قرار میگیرد.

هر آنچه که باید درباره فیلتر استخر بدانید

از دیگر پمپ­هایی که در سیستم سیرکولاسیون موتورخانه استخر از آن استفاده می­ شود می­توان به پمپ­های خطی اشاره کرد که معمولا برای گردش آب تصفیه جکوزی از این نوع پمپ استفاده می­شود. فیلترهای فشنگی از جمله تجهیزات مهم در تاسیسات استخرهای کوچک و تاسیسات جکوزی هستند. این فیلترها همچنین می‌توانند در تاسیسات سونا نیز به‌کار گرفته شوند. از آن‌جا که در جکوزی افراد زیادی در حجم کمی از آب می‌نشینند، حجم آلودگی در خور توجه خواهد بود؛ بنابراین حتماً باید در تاسیسات جکوزی بخش یا بخش‌هایی که بتوانند به‌نحوی با این آلودگی مقابله کنند تعبیه شود. استخرهای خصوصی همان‌طور که از اسمش پیداست، درست برخلاف استخرهای عمومی تنها برای استفاده‌ی گروه محدودی از افراد ساخته می‌شود. مهم‌ترین تفاوت بین استخرهای خصوصی و عمومی تفاوت اندازه‌ی آن‌ها است.

همان طور که از نامش پیداست، این قسمت از تاسیسات استخر، وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. فیلتر کارتریجی یا فیلتر میکرونی، یک صفحه استوانه‌ای شکل است که قادر است املاح موجود در آب استخر‌های شنا و استخر‌های آب درمانی را بدون نیاز به عملیات بکواش با سرعت بالایی حذف نموده و آبی شفاف و زلال و با دقتی بالا در اختیار کاربر قرار دهد. تمیز کردن این فیلترها بسیار آسان است و در زمان اندکی صورت می‌پذیرد. از ویژگی‌های متمایز کننده دیگر فیلتر کارتریجی، افت فشار کمتر در مقایسه با سایر فیلترها است. بطورکلی درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی و استخرهای مختلف ، چیزی بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است.

در صورتی که می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تاسیسات استخر نیز مانند تاسیسات ساختمانی از بخش های مکانیکی و الکتریکی ترکیب شده است که زیرساخت های لازم را برای عملیاتی کردن استخر مهیا و آماده می کند. بهتر است بدانید استخرهای خانگی در این سال های اخیر با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و ساخت مجموعه های آبی در منازل بسیار پیشرفت کرده که جزء زیر مجموعه رشته مهندسی ساختمان می باشد.

در این شیوه می توانیم از تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا استفاده داشته باشیم و در کل پیشرفت های در خور توجهی با استفاده از این شیوه در دسترس شما می باشد. در ادامه به مقایسه تاسیسات استخر بر اساس سیستم تصفیه آب می پردازیم و در این خصوص با شما صحبت خواهیم داشت. انواع فیلترهایی که در یک تصفیه خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر تجهیزات استخر به شمار می رود و در کنار تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا قرار داده می شود که در ادامه بیشتر در این خصوص با شما صحبت خواهیم کرد. بر اساس استانداردهای اروپا و آمریکا، تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی باید تماما از نوع UPVC باشند تا بتوانیم یک استخر استاندارد را برای ورزش شنا داشته باشیم. با توجه به تمامی این مسائل در ادامه شما را بیشتر با سایر تجهیزات و تاسیسات استخر آشنا خواهیم کرد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

اجزای اصلی تأسیسات استخر

اگر سطح آب از سطح ورودی اصلی پایین‌تر بیاید، این خط از نگهدارنده هوا در سیستم پمپ جلوگیری می‌کند. سطح گسترده فیلترهای کارتریجی همچنین باعث می‌شود هنگام تجمع کثیفی و ذرات روی آن مقاومت، نسبت به فیلترهای شنی و دیاتومه با سرعت کمتری افزایش یابد. فیلتر دیاتومه، قادرند حتی ذرات تا ابعاد ۵ میکرون را از آب حذف کنند بنابراین جزو قوی‌ترین فیلترها در تصفیه آب هستند.

  • یکی از مهم ترین پارامترهایی که در تاسیسات استخر باید به آن توجه داشته باشیم، سیستم آب گذر می باشد.
  • توجه داشته باشید این شاخه از تاسیسات به عنوان مهمترین بخش آن می باشد.
  • ناگفته نماند که تجهیزات مورد استفاده در تأسیسات استخر، در مجموعه های آبی مختلف ، باهم تفاوت دارد.
  • تاسیسات استخری به تازگی به تأسیسات ساختمانی اضافه شده و در این حوزه قرار گرفته است.
  • برخی از استخرها همچنین بخاری را در مخلوط می‌دمند تا آب در دمای معینی نگهداری شود.
  • استخرها را بر حسب کاربری به استخرهای اقیانوسی، عمومی، تمرینی، درمانی، طبیعی و… تقسیم‌ می‌کنند.