تاسیسات استخر و معرفی اصلی ترین بخش های آن فروشگاه آبیکو-رادیاتور پارس

منبع کویل‌دار نسبت به سایر دستگاه‌های تولیدکننده‌ی آب گرم بهداشتی این مزیت را دارا است که تنها یک بدنه در آن تعبیه شده است؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه خرابی یا مشکلاتی نظیر رسوب‌گرفتگی یا ترکیدگی به‌آسانی قابل تعمیر است. همچین از آن‌جا که کویل به‌عنوان عامل اصلی انتقال حرارت در خود منبع قرار دارد، افت حرارتی نسبت به دیگر تجهیزات تولیدکننده‌ی آب گرم اندک است و از این حیث به‌کارگیری آن در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌تواند موثر باشد. از جمله رایج‌ترین فیلترهای شنی می‌توان به فیلترهای شنی تحت فشار اشاره کرد. این فیلترها پس از ایجاد سرعتی مناسب برای فیلتراسیون، تصفیه را به مطلوب‌ترین شکل انجام می‌دهند؛ در نتیجه برای استفاده در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا مناسبند. از مزیت‌های فیلتر شنی تحت فشار نسبت به سایر فیلترها می‌توان به راهبری ساده، سرعت بالای تصفیه، هزینه‌ی نگهداری کم، هزینه‌ی اولیه‌ی اقتصادی و عدم اشغال فضای زیاد به‌هنگام نصب و بهره‌برداری اشاره کرد. توجه داشته باشید واحد گرمایش استخر و تاسیسات استخر قسمتی است که جهت کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر استفاده می شود.

توجه داشته باشید که با جابجا کردن اهرم شیر نشان داده شده در مسیر، می توان میزان آب سمت نازل کف جکوزی را کاهش و آب بیشتری را وارد استخر کرد. این ورودی ها عبارتند از کفشور استخر، کفشور جکوزی، دو اسکیمر و پورت مخصوص جاروی نظافت استخر. چهار شیر برای کنترل مسیرهای ورود این خطوط به بخش مکش استخر در نظر گرفته شده است. برای مثال اگر مسیر لوله کشی در بزرگترین طول انشعاب و برگشت آن، 100 متر باشد، با ضرب 100 در 1.5، متراژ تصحیحی را بدست می آوریم که برابر با 150 متر است.

در ادامه این مراحل به‌ترتیب بیان می‌گردند؛ در نخستین مرحله از ساخت استخر باید محل ایجاد استخر شناسایی و خاک‌بردای انجام پذیرد. مهندسین باید پیش از آغاز هرگونه مرحله‌ی عملی تخمین درستی از اجرای طرح خود داشته باشند. از دیگر دسته‌بندی رایج‌ استخرها می‌توان به تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس جنس مصالح به‌کاررفته در ساختشان اشاره کرد. بر این اساس، استخرها عمدتاً به دسته‌هایی نظیر استخرهای بتنی، استخرهای فایبرگلاس، استخرهای فلزی، استخرهای چوبی، استخرهای آب‌بندی‌شده با وینیل و… تقسیم می‌گردند. جنس سازه نیز از عوامل مهم در مجله خبری تاسیسات ساختمانی، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌شمار می‌رود. علاوه بر سایر دسته‌بندی‌ها که پیش‌تر آن‌ها را بررسی کردیم، تقسیم‌بندی استخرها بر حسب کاربری نیز از جمله تقسیم‌بندی‌های رایج برای استخرها محسوب می‌شود.

سیستم کنترل مواد شیمیایی

بخش تصفیه فیزیکی شامل تجهیزات مهمی از جمله فرصت های شنی و پمپ های تصفیه می باشد. پمپ های تصفیه آب وظیفه زباله گیری و پمپاژ در سیستم تصفیه را بر عهده خواهد داشت. یکی از تاسیسات پراهمیت استخر، سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌باشد چراکه ایجاد حرارت و دمای متعادل در فضای استخر، حس خوشایندی برای شناگران به همراه داشته و از ایجاد احساس سرما یا گرمای بیش از حد در آنها جلوگیری می‌نماید. استفاده از پمپ‌های حرارتی برای افزایش دمای کلی استخرها، عملکرد بهتری به همراه دارد و از هیترها برای افزایش دمای آب در کوتاه‌مدت مناسب می‌باشد. گرمکن‌های خورشیدی، پیچیده‌ترین نوع از تامین انرژی گرم‌کن‌ها هستند و از انرژی خورشید برای گرم کردن آب استخر بهره می‌برند.

تجهیزات اصلی مدار تصفیه آب استخر

استفاده از خزینه در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونای بزرگ تقریباً غیرعملی است. در صورت به‌کارگیری تأسیسات بزرگ، اندازه‌ی استخر نیز بزرگ خواهد شد، به این ترتیب حجم زیادی از آب تلف می‌گردد. همان‌طور که ذکر شد، بهتر است از خزینه در مصارف شخصی استفاده شود و از به‌کارگیری آن برای مصارف جمعی نظیر استحمام عمومی اجتناب شود. توجه داشته باشید که این فرآیند توسط یک سیستم گردش و فیلتراسیون خودکار و بخشی از تجهیزات مختلف تشکیل شده است؛ انجام خواهد شد. مکش به طور کلی سیستمی است که آب را درون سیستم گردش جریان آب کشیده و شامل اسکیمر ها، لوله ها و اتصالات ورودی می باشد.

برای ایجاد این شرایط لازم است تا با استفاده از تاسیسات نشان داده شده در شکل زیر این محیط را برای استفاده مهیا کرد. استخر های شنا برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت­های متفاوتی می باشند. یکی دیگر از اجزای اصلی تأسیسات استخر آب‌نماها‌بوده و برای دادن زیبایی و طراوت به محیط استخر مناسب هستند.

  • به دلیل موارد ذکر شده از این نوع گرم‌کن‌ها بیشتر در استخرهای خانگی استفاده می‌شود.
  • شیرهای تعبیه شده در مدار گردش آب استخر، هم می توانند از نوع “دستی” و هم از نوع “اتوماتیک” باشند.
  • برای بهره برداری مناسب ازسونایبخار، باید رطوبت نسبی تا ۹۹ درصد را برای آن فراهم کرد.
  • مثلاً استخرهایی موقتی را که درون زمین ساخته می‌شوند می‌توان با توجه به سردی هوا در زمستان جمع و مجدداً در تابستان احداث نمود.
  • اغلب گرم‌کن‌های گازی چند کاره بوده و نه تنها برای گرم کردن آب مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه برای گرم کردن دوش‌های آب، سرویس‌های بهداشتی و حتی دمای فضای بیرونی استخر نیز مورد استفاده کاربرد دارند.

لوله‌ها و اتصالات مختلفی وظیفه انتقال آب از استخر به تجهیزات، بین تجهیزات و مجددا از تجهیزات به استخر را بر عهده دارند. همچنین شیرآلات صنعتی، وظیفه کنترل نرخ جریان در بین لوله‌ها را برعهده دارند. پس از عبور آب از فرآیند فیلتراسیون، خطوط لوله برگشتی آن را مجددا به استخر برمی‌گردانند. این خطوط انتقال آب مانند خطوط لوله مکش، از لوله‌های PVC ساخته شده‌اند و تا رسیدن به جت‌های برگشتی ادامه می‌یابند.

البته استفاده از این تاسیسات در استخرهای بزرگ غیر ممکن می باشد و باید در نظر داشته باشید که اندازه های استخر برای شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در این روش میزان بسیار زیادی از آب هدر داده می شود و در نهایت می توان گفت که استفاده از تاسیسات خزینه برای استخرهای خانگی می تواند گزینه ای مناسب باشد و برای استفاده جمعی مناسب نخواهد بود. همانطور که در شکل بالا مشخص است، دو کفشور برای این استخر در نظر گرفته شده است. یک کفشور، برای مکش آب به سمت پمپ تصفیه موجود در مدار گردش آب و کفشور دیگر برای مکش آب به سمت پمپ سیستم آبنما و فواره در نظر گرفته شده است. سیستم مربوط به آبنما و فواره ها در مقاله ای جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید و یا می خواهید در زمینه نحوه فروش تاسیسات استخر بیشتر بدانید، با ما در تماس باشید. در ادامه بیشتر در خصوص چگونگی دریافت لیست قیمت این محصول با شما صحبت خواهیم داشت و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان خواهیم گذاشت که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. استفاده از روش خرید حضوری می تواند محدودیت های بسیار زیادی را برای شما داشته باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عدم امکان خرید با قیمت مناسب و خرید یکجا اشاره داشت. در واقع این تجهیزات شامل لوله های انتقال آب می شود و همچنین تجهیزات الکتریکی یا برقی که در یک محیط مورد استفاده می باشد را شامل می شود و باید با دقت بسیار زیادی از آن استفاده کرد.