تاسیسات استخر و معرفی اصلی ترین بخش های آن فروشگاه آبیکو-رادیاتور پارس

برای یک سیستم گرمکن خورشیدی استخر باید نیاز به پمپاژ آب به سمت کلکلتور و درون آن در نظر داشته باشید. سونا از جمله مهم‌ترین مکان‌های جانبی استخرهاست؛ بنابراین معمولاً در کنار استخر تعبیه می‌شود. اهمیت سونا نیز به‌مانند جکوزی و استخر هوایی بیش از هر چیز در آب‌درمانی است.

تجهیزات جانبی

اگر آب تمیز به نظر نمی رسد مدت آن را نیم ساعت بیشتر کنید تا کاملا پاکسازی شود.بر اساس مطالعاتی که انجام شده بیشتر مردمی که میزان پمپاژ را سه ساعت کاهش داده اند از کیفیت آب راضی اند. به طور میانگین این کار تا ۶۰% هزینه های قبوض برق آن هارا کاهش داده است. یک پیمانکار نگهداری استخر باید در سرکشی هفتگی خود سونا ها را روشن و کارکرد صحبح آن ها را تست کند. یک استخر ایده آل برای یک ساختمان باید در ۳۶۵ روز سال دمای استاندارد برای شنا کردن داشته باشد.

اهمیت تخلیه‌ی هوا در تاسیسات استخر

محیط استخر هایی که در سالن های سرپوشیده هستند، نیاز به تهویه مطبوع دارند. پس با محاسبه حرارت اتلافی از سالن استخر بنابر درجه حرارت محیط بیرون و داخل و بار تشعشعی، همراه با داشتن جنس دیوارهای سالن می توان از کتاب های تهویه مطبوع و تاسیساتی این بار را محاسبه کرد. همانطور که در مراجع آمده است برای استخرها با کاربری های متفاوت درجه حرارت های مختلفی برای آسایش شناگران اعلام کرده اند که این عدد معمولا بین 26 تا 27 درجه سانتی گراد می باشد. برای استخرهای خانگی این عدد 26.7 سانتی گراد (80 درجه فارنهایت) ذکر گردیده است.

  • مزیت آن‌ها استفاده کردن از فقط يك بدنه است و به همین دلیل، در صورت ایجاد مشکلاتي مثل تركيدگي و يا رسوب گرفتگي،به راحتی می‌توانند تعمیر شوند.
  • آب از درون سلول نمکی عبور کرده و باعث ایجاد الکترولیز می‌شود و نمک و آب را تبدیل به هیدروژن و اسید هیپوکلروس می‌کند، این اسید جایگزین ضدعفونی‌کننده کلر است.
  • استفاده از خزینه در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونای بزرگ تقریباً غیرعملی است.
  • به منظور گرمایش و تصفیه جکوزی باید از تجهیرات با کیفیت مناسب خریداری کنید.
برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود. امروزه با گسترش استفاده از تفريحات آبی در مجموعه هاو پارک ها و همچنین استفاده ازتاسیسات استخر، جکوزی و سونا به عنوان تفریح و ورزش، مشتریان زیادی را به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح كشانده است. فیلترهای شنی از یک مخزن بزرگ از جنس فایبرگلاس، بتن یا فلزی تشکیل شده‌اند که به شکل مربعی هستند. در حین عملیات فیلترینگ، آب کثیف استخر از طریق لوله ورودی فیلتر وارد می‌شود.

در واقع مرکز فروش آنلاین تاسیسات استخر می تواند گزینه ای بسیار جذاب و کاربردی برای شما به شمار رود که همواره در دسترس شما بوده و می توانید از آن استفاده داشته باشید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. برای دریافت لیست قیمت تاسیسات استخر می توانید به صورت اینترنتی اقدام کرده و اطلاعات بیشتری را در این خصوص به دست بیاورید.

تاسیسات مربوط به گردش آب و آبرسانی در استخر

دمای مطلوب استخر خانگی و استخرهای دیگر بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. واحد تصفیه که جزء مهمترین بخش‌های موتورخانه استخر می‌باشد به دوقسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تقسیم بندی خواهد شد. همانطور که می دانید یکی از ماده اصلی در تاسیسات استخر؛ آب می باشد که تمیز نگه داشتن استخر و حفظ گردش خوب آب بسیار ضروری می باشد. برای اینکه گردش آب حفظ شود نیاز به لوله کشی، اسکیمر، پمپ، فیلتر و … برای تکمیل شدن پروسه احتیاج دارد. مدار گردش آب استخر را می توان به دو بخش “مکش” (از استخر به تجهیزات) و “دهش” (از تجهیزات به استخر)، تقسیم نمود. بخش “دهش”، از نازل خروجی پمپ شروع شده و تا نازلهای برگشت آب به استخر ادامه پیدا می کند.

سالن استخرهای سرپوشیده باید دارای درجه حرارت مناسب و رطوبت مطلوب باشد. با استفاده از سیستم‎های سرمایشی و گرمایشی مناسب درجه حرارت مناسب تامین می‌گردد. اولین وظیفه یک پمپ، ایجاد مکشی است که موجب خروج آب استخر از اسکیمرها و خروجی‌های اصلی می‌شود. سپس آب وارد فرآیند فیلتراسیون شده و در نهایت آب تصفیه شده مجددا توسط پمپ به درون استخر باز می‌گردد. سه نوع پمپ برای ایجاد جریان در استخر وجود دارد؛ تک سرعته، دو سرعته و دور متغیر. تاسیسات استخری به تازگی به تأسیسات ساختمانی اضافه شده و در این حوزه قرار گرفته است.

اولین نوع این تجهیزات مربوط به تاسیسات و تجهیزات استخر روی زمین می باشد. در واقع در میان تاسیسات این دسته از استخر ها، کاسه استخر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و یکی از مهم ترین بخش های تاسیسات آن به شمار می رود. در ادامه توضیحات به بررسی کلیه مجله خبری تاسیسات ساختمانی شامل تجهیزات هیتر های برقی سونا خشک , سونا بخار , پمپ استخری , فیلتر شنی , کلرزن ها , روشنایی , تجهیزات نظافت و جکوزی خواهیم پرداخت. در ادامه مبحث انواع تاسیسات استخر می توان گفت یکی از این تاسیسات؛ تاسیسات مکانیکی می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تاسیسات مکانیکی مربوط به سیالات مایعات و گازها می باشد که تمامی عملیات و امور تاسیساتی که بر روی سیالات انجام می‌شود به تاسیسات مکانیکی برمی‌گردد. مثل گردش آب گرمایش و سرمایش آب گرمایش و سرمایش هوا و … بهتر است بدانید تاسیسات مکانیکی خود به چند دسته تقسیم بندی می شود.