تاسیسات استخر و معرفی اصلی ترین بخش های آن فروشگاه آبیکو-رادیاتور پارس

در صورتی که می خواهید تجهیزات استخر خود را تکمیل کنید، سیستم آبگذر می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد که همواره در دسترس شما می باشد و در واقع یکی از مهم ترین تجهیزات پیش روی شما می باشد. تاسیسات استخر با توجه به امکانات مورد نظر شما بسیار متنوع می باشد که محدود به چند وسیله ثابت نمی باشد. همچنین تجهیزات بکار رفته در تاسیسات استخر و سنگ بنای هر استخر بسیار مهم می باشد. با باز و بسته کردن این شیر، می توان آب را مستقیماً به استخر برگرداند و یا ابتدا وارد هیتر و بعد به سمت استخر هدایت کرد.

نحوه اجرای تاسیسات استخر

برای براورد هزینه ساخت استخر جزییات اجرایی زیادی وجود دارد که باید درمورد آن ها تصمیم گیری شود. اما به عنوان براورد کلی باید عرض کنم ساخت یک استخر استاندارد به همراه تاسیسات کلی و کامل با این ابعاد حدود 250 میلیون تومان به بالا نیاز به سرمایه گذاری خواهد داشت. از آنجا که کار برق کشی در استخر بسیار مهم می باشد (به دلیل رسانا بودن آب) برای جلوگیری از هرگونه صدمات حتما از افراد ماهر و کالاهای مرغوب در تجهیز این قسمت از مجموعه خود استفاده نمایید.

  • به طور کلی می توان گفت تاسیسات استخر مجموعه اقدامات لازم جهت عملیاتی کردن آن از قبیل لوله کشی ، موتورخانه ، تصفیه خانه ، برق کشی ، چراغ ها و… می باشد ، بدون همه این ها شما تنها یک سازه بدون روح و قلبی بدون تپش خواهید داشت.
  • حال پس از بررسی اجمالی بخش های مختلف استخر و تاسیسات مورد استفاده برای آن ها، به محاسبات سیستم های تاسیساتی برای استخر شنا می پردازیم.
  • فیلتر های مدل های مختلفی دارند مانند فیلتر شنی، کارتریجی و دیاموته که در برند های مختلف عرضه می شوند.
  • آب تصفیه‌شده به‌وسیله‌ی فیلتر شنی پس از جمع شدن در کف مخزن، به‌وسیله‌ی لوله‌ی خروجی تعبیه‌شده در سیستم فیلتر شنی از مخزن خارج می‌شود.
  • تصفیه شیمیایی آب استخر توسط مواد شیمیایی مثل کلر و برم انجام می شود.
  • فیلتر دیاتومه، قادرند حتی ذرات تا ابعاد ۵ میکرون را از آب حذف کنند بنابراین جزو قوی‌ترین فیلترها در تصفیه آب هستند.
استخرهای اقیانوسی یکی از انواع استخرها هستند که فقط در شهرهای ساحلی امکان ساخت دارند. فلومتر در مسیر برگشت آب به استخر تعبیه‌شده و فشار آب سیستم را اندازه‌گیری می‌کند؛ همچنین در صورت وجود مشکل در مسیر لوله هشدار می‌دهد. آب استخر بايد عاري از هر نوع كثيفى باشد و دماى آن بايد بين ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد تنظيم گردد. براى تامين اين شرايط نياز به تجهيزاتی در تاسيسات است كه نمای اين سيستم، به صورت شماتيك در شکل زیر، نشان داده مى‌شود.

دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما درصورت وجود ، می باشد. تأسیسات ساختمانی تعریف شده و مراجع و منابع مختلفی برای آموزش و تدریس این نوع از تأسیسات گردآوری و تهیه شده اند. و سونا جکوزی آماده عقد قرارداد در تمام زمینه ها با شما عزیزان میباشد. به این منظور این شرکت از تعدادی از خشک کن‌های شیشه‌ها که همانند دستگاه هواساز کوچک بوده ،هوای استخر را گرفته و پس از عملیات خشک کردن مجددا توسط کانال کشی به روی سطح شیشه به حرکت در می‌آورد . © 2022 هر گونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب ویکی ساختمون بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است.

به منظور گرمایش و تصفیه جکوزی باید از تجهیرات با کیفیت مناسب خریداری کنید. حال پس از بررسی اجمالی بخش های مختلف استخر و تاسیسات مورد استفاده برای آن ها، به محاسبات سیستم های تاسیساتی برای استخر شنا می پردازیم. برای استفاده از سونای خشک نیاز به نصب تاسیسات در موتورخانه نمی باشد مجله خبری تاسیسات ساختمانی و در این قسمت به بررسی آن نمی­پردازیم. تاسیسات مربوط به کارهای ساختمانی مثل بتن‌ریزی، آرماتوربندی ، دیوارچینی، نازک کاری، نما سازی و تمامی امور مربوط به حوزه عمران و معماری ساختمان است. قلب سیستم پمپ استخر شماست ، که تنها بخشی از سیستم است که به طور فعال آب را حرکت می دهد.

پمپ استخر و جکوزی اسپا ESPA مدل SILEN S2 75 18