تاسیسات حرارتی پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی-رادیاتور پارس

با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه در سیستم‌های سرمایشی از مواد جاذبی استفاده می‌شود که باعث می‌شود این سیستم‌ها به بی صدا عمل کنند. استفاده از مطالب سایت ایران طرح فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

بازار کار رشته تاسیسات حرارتی و برودتی

عبور هوا از روی پوشال های مرطوب باعث تبخیر آب پوشال ها شده که باعث می‌شود تا هوا خنک شود. برای مثال در یک ساختمان مسکونی در شمال کشور ( که تنها در برخی از بازه ها و در تعطیلات پیک مصرف وجود دارد.) استفاده از سیستم های غیر مرکزی به صرفه تر است. هزینه اولیه سیستم های تاسیسات غیر مرکزی معمولا مقرون به صرفه است و در برخی از موارد حتی ممکن است از سیستم های مرکزی هزینه پایین تری داشته باشند. ظرفیت تجهیزات غیر مرکزی باید بنا بر بالاترین میزان مصرف آن انتخاب شوند.

آموزشگاه سنجش پارسیان از سال 1388 در رشته‌های مهندسی شیمی، عمران، معماری، مکانیک و تاسیسات، ایمنی و بهداشت و مدیریت پای به عرصه آموزش نهاد. دکتر جان گری در سال 1851 شروع به ساخت دستگاه برودتی کرد که در سال 1880 به نتیجه رسید و بیشتر در زمینه کارهایی مثل منجد شدن گوشت و تهویه یخ استفاده می‌شد. شما می‌توانید با توجه به شرایط مدنظر خود نوع مناسب با آن را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. سیستم های حرارت مرکزی به دلیل عمر بالا و نسبت خرابی پایین دارای قابلیت اطمینان بالا هستند.

  • توجه داشته باشید این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلفی موجود می باشد که شما باید با توجه به شرایط آب و هوایی موقعیت جغرافیایی متراژ ساختمان و … ظرفیت مناسب محصول را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.
  • برای مثال در یک ساختمان مسکونی در شمال کشور ( که تنها در برخی از بازه ها و در تعطیلات پیک مصرف وجود دارد.) استفاده از سیستم های غیر مرکزی به صرفه تر است.
  • دستگاه مینی چیلر از دیگر پرکابردترین دستگاه های حرارتی و برودتی مستقلی است که مزایای زیادی دارد.
  • نصب تجهیزات تاسیسات غیر مرکزی نیاز به اتاق یا محل خاصی ندارد و بنا بر محلی که طراح تاسیسات و یا معمار ساختمان مد نظر قرار داده است ممکن است روی دیوار روی سقف و یا روی زمین قرار می گیرد.
  • علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته تاسیسات می توانند در دانشگاه های علمی و کاربردی دارای رشته تاسیسات ثبت نام کرده و به دنبال اخذ مدرک معتبر در این دانشگاه مشغول شوند.
این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند از جمله کولر‌های آبی، کولرهای گازی، اسپلیت‌ها، فن کویل‌ها و چیلرها هستند. فروشگاه تاسیسات حرارتی و برودتی سعیدیارائه دهنده بهترین سیستمهای گرمایشی و سرمایشی. پکیج گرمایشی ساختمان و منزل سیستمی است که آب گرم و گرمای محیط خانه را تامین می‌کند. پکیج ها حجم بسیار کمی دارند به همین علت فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. برای نصب و راه اندازی پکیج ها به هزینه کمتری نیاز داریم همچنین در مصرف سوخت و انرژی هم بسیار مقرون به صرفه هستند.

برای مثال رادیاتور ، فن کویل ، اسپلیت ، دریچه ها و … از مواردی هستند که در دید عموم قرار گرفته اند پس اندازه و شکل آن ها برای پیمانکار بسیار مهم است. میزان حرارت دریافتی نیز یکی از فاکتور های مهم در انتخاب سیستم تاسیساتی است. در برخی از طراحی ها، ممکن است یک سیستم توزیع هوای بسیار کارآمد همراه با سیستم سرمایشی فوری انتخاب گردد اما همین مجموعه نتواند نیاز های گرمایشی را به خوبی برآورده کند. دانشگاه آزاد واحد تهران نیز از این قائده مستثنی نیست و متقاضیان علاقه مند به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد تهران می توانند رشته تاسیسات تبرید را بدون نیاز به شرکت در کنکور به صورت کاردانی پیوسته انتخاب کنند. برای آن دسته از افراد که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه آزاد هستند، این مژده را داریم که دانشگاه های آزاد رشته تاسیسات را در رشته مهندسی تکنولوژی مجله خبری تاسیسات ساختمانی و برودتی مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ارائه می دهند. در دهه اخیر شاهد این قضیه بوده ایم که سیل عظیمی از فارغ التحصیلان رشته تاسیسات پشت خط ورود به بازار کار این رشته باقی مانده اند و علت اصلی آن عدم مهارت کافی در حوزه کار با نرم افزارهای تاسیساتی است.

باید طراحی سیستم و پیمانکار بدانند که تمامی موارد بالا با هم در ارتباط هستند و بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. بدین صورت که در پروژه ها، پیمانکاران مختلف و یا پروژه های مختلف یک پیمانکار ممکن است اهمیت هزینه اولیه از هزینه جاری بالاتر باشد و یا در برخی پروژه ها میزان فضای مورد نیاز برای تعمیرات نکته حیاتی باشد. پس این که اهداف پیمانکار در زمان طراحی باید در نظر گرفته شود بسیار حائز اهمیت است.

انواع سوخت در پکیج سرمایشی و گرمایشی