تاسیسات ساختمانی گروه مهندسی پولونی-رادیاتور پارس

در طراحی و اجرای تاسیسات ساختمان پارامترهای زیادی در نظر گرفته می‌شود که تغییر در هر یک می‌تواند کل سیستم را تحت تاثیر خود قرار دهد. در مورد انواع تاسیسات ساختمانی به صورت جداگانه در بخش های مختلف سایت پشت بوم برای شما مطالبی آماده شده است تا دامنه اطلاعات شما به هر میزان که دلخواه شماست افزایش یابد. از همین رو می توانید جهت رفع اشکال یا دادن سفارش به افراد متخصص و کاردانی که در سایت پشت بوم عضو هستند متصل شوید. همچنین می توانید برای با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه خدمات یاری فرمایید.

دوم، پیش از اجرای تاسیسات چه محاسباتی باید انجام شود؟

این نوع از مجله خبری تاسیسات ساختمانی وظیفه انتقال آب آشامیدنی به ساختمان و خارج کردن مواد زائد فاضلاب از ساختمان را دارد. علاوه بر این تمام انسان های دنیا به دنبال رفاه و آرامشی هستند که تاسیسات ساختمانی برای آن ها رقم می زند. همچنین بازرس های امروزی در بررسی کیفیت ساختمان به تاسیسات ساختمانی توجه ویژه ای می کنند.

این سیستم بر اساس جریان عبوری از مدار خود کار می کند، یعنی در حالت عادی از دتکتورهای نصب شده در مدار جریان کمی عبور می کند، اما وقتی حریق اتفاق بیوفتد، جریان عبوری از مدار زیاد شده و به این ترتیب اعلام حریق رخ می دهد. وقتی در سیستم روشنایی بحث امنیت ساختمان به میان می آید، یعنی باید با استفاده از روشنایی ساختمان را به نوعی امن کرد تا در مواقع اضطراری بتوان با کمترین خطر از ساختمان خارج شد. بخش مهم آبنما و فواره حوضچه است که می تواند از جنس پلاستیک، فولاد و یا بتن ساخته شود. مهمترین نکته در زمان انتخاب حوضچه این است که عمق آن باید بین 40 تا 50 سانتی متر باشد تا مصرف آب کاهش پیدا کرده و از بروز حوادث از قبیل غرق شدن کودکان پیشگیری شود. هر پله برقی باید یک پلاک بر روی تابلو کنترل خود داشته باشد که ظرفیت، سرعت گشتاور ترمز، شماره سریال کارخانه، تاریخ ساخت و شماره اختصاصی کارفرما بر روی آن درج شده باشد.

  • در این مقاله “شرکت آرین پادرا صنعت” تاسیسات مکانیکی و الکتریکی به طور جداگانه توضیح داده شده است.
  • همچنین مهم است که مطمئن شوید دستگاه‌ها به‌طور منظم نگهداری می‌شوند تا هرگونه خطای احتمالی قبل از وقوع برطرف شود.
  • سنسورها گزارش های تهیه شده را از طریق پروتکل های ارتباطی به کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند ارسال می کنند.
  • در واقع از مزیت‌های سیستم سرمایشی و گرمایشی می‌توان به ذخیره انرژی و همچنین صرفه‌جویی در آن اشاره کرد.
  • علاوه بر این تمام انسان های دنیا به دنبال رفاه و آرامشی هستند که تاسیسات ساختمانی برای آن ها رقم می زند.

لوله کشی‌های مورد نیاز برای شوفاژها و همچنین محل نصب آن‌ها در ساختمان، استفاده از سیستم خنک کننده هوا باید در هنگام طراحی ساختمان توسط مهندس مکانیک مشخص شود این تاسیسات باید در هنگام اجرای ساختمان در داخل دیوارها نصب شوند. در واقع از مزیت‌های سیستم سرمایشی و گرمایشی می‌توان به ذخیره انرژی و همچنین صرفه‌جویی در آن اشاره کرد. بنابراین، ارتقای دانش و کسب اطلاعات به روز در رابطه با فناوری‌های نوین ساختمانی و راهکارهای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها و به کارگیری آنها جهت بهبود کیفیت ساخت و افزایش آسایش ساکنین یک نیاز بسیار ضروری برای ساختمان می‌باشد. با پیشرفت فناوری در همه عرصه‌های ساختمان، طراحی و ساخت سیستم‌های تاسیساتی (مکانیکی و الکتریکی) مورد استفاده در ساختمان نیز با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده است. طبیعتا قدم اول در بکارگیری تاسیسات و تجهیزات به روز و با کارایی بالا، شناخت آنها و مهارت در به اجرا درآوردن آنها می‌باشد. مجموعه پولونی، بواسطه رویکرد مهندسی خود در طراحی و اجرا، بسته به خواست کارفرما، بسیاری از این سیستم‌ها را در طراحی خود لحاظ کرده و با تکیه بر مهارت‌های اکیپ‌های اجرایی خود به اجرا در آورده است.

تاسیسات ساختمانی الکتریکی:

تاسیسات مکانیکی صنعتی بیشتر با انتقال آب و فاضلاب، تصفیه آب آشامیدنی و تولید انرژی از سیالات سر و کار دارد که ما در این مطلب وارد این حوزه نمی شویم و تنها به بررسی انواع تاسیسات مکانیکی ساختمان می پردازیم. درصورتی‌که تغییرات لازم رخ دهد، می‌تواند باعث تحول کلی فرآیند و برنامه‌های تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان شود. خدمات نگهداشت فارغ از اینکه توسط تیم‌های بیرونی انجام شوند یا داخلی، بسیار مهم هستند. دلایل اصلی انجام این خدمات عبارت‌اند از سلامت و ایمنی کارکنان، جلوگیری از تعمیرات پرهزینه، و فراهم‌سازی محیط دلپذیر برای کارکنان. در مجتمع‌های تجاری عظیم، فعالیت‌های نگهداشت نیازمند آموزش‌ها و گواهینامه‌های بیشتری است. برای نمونه افرادی که خدمات نگهداشت تأسیسات تهویۀ مطبوع، خطوط لوله و تأسیسات الکتریکی را انجام می‌دهند باید مجرب باشند و آموزش‌های لازم را دیده باشند.

سیستم تهویه در ساختمان