تاسیسات ساختمانی گروه مهندسی پولونی-رادیاتور پارس

تاسیسات مکانیکی جکوزی وظیفه گردش آب، سرمایش و گرمایش آب را بر عهده دارد. طراحی سیستم لوله کشی گاز باید به شکلی باشد که فشار گاز درون لوله ها از خروجی کنتور تا قسمت خروجی هر شیر گاز به صورت ثابت باشد. به منظور فراهم کردن آب گرم مورد نیاز از تجهیزاتی مانند آبگرمکن های دیواری یا ایستاده، پکیج های دیواری یا زمینی و سیستم موتورخانه استفاده می شود. معمولا توجه کمی به نوع تاسیسات ساختمانی میشود ولی خیلی مهم است که تاسیسات ساختمانی با ساختمان مربوط و شرایط آن ارتباط خوبی داشته باشد.

نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی:

موجود بودن این منبع جایگزینی برای اکسیژن است که در ساختمان برای شما کار را آسان و راحت می سازد و موجب خروج دی اکسید کربن تولید شده در محیط ساختمان می گردد. برای این که بتوانید یک تاسیسات الکتریکی استاندارد و مناسب در ساختمان خود داشته باشید، باید برخی کارها را انجام دهید. این فعالیت‌ها بیشتر به حوزه عملیاتی باز می‌گردند و مرحله طراحی و برنامه ریزی را پشت سر گذاشته‌اند. این موارد بعد از سفت کاری با لوله کشی و اتصالات ورود و خروج آغاز می شوند.

یکی از رایج ترین مدل های سیستم شبکه ای در ساختمان ها اینترنت مرکزی است. ما در مقاله ای با عنوان نصب و سیم کشی آنتن مرکزی تلویزیون نحوه اتصال و سیم بندی این وسیله را توضیح داده ایم، جهت مطالعه روی لینک مقاله بزنید. کابل ها وظیفه دارند تا سیگنال ها، امواج و جریان در سیستم آنتن مرکزی را هدایت کنند. کابل تلویزیون در شبکه اصلی توزیع باید امپدانس ورودی 75 اهم داشته باشد. پیش تقویت کننده روی آنتن اصلی نصب می شود و وظیفه دارد تا تمام سیگنال هایی که آنتن اصلی دریافت می کند را با تکنولوژی درون خود تقویت کند.

مهندسی تأسیسات

فارغ از وظایف و مسئولیت‌هایی که این شرکت‌ها بر عهده می‌گیرند، اهداف مشخصی هست که همواره روی آن‌ها تأکید می‌شود. بهینه‌سازی مالی عموماً جزو اهدافی است که مهندسان حوزۀ نگهداشت دنبال آن هستند. یکی از دلایل کمک‌گرفتن از سازمان‌های بیرونی این است که این سازمان‌ها اغلب می‌توانند هزینه‌ها را در نتیجۀ استفاده از «صرفه به مقیاس» کاهش دهد. در مناطق پرکاربرد مانند آشپزخانه یا اتاق استراحت و در سرویس‌ها بهداشتی به خطوط لوله‌کشی است.

آخرین مرحله طراحی و اجرای آسانسور، راه اندازی تابلو فرمان یا همان مغز آسانسور است که حاوی مدارهای فرمان، ریز پردازنده ها و قطعات الکترونیکی می باشد. جنس لوله ها مورد استفاده در لوله کشی گاز طبی باید با شرایط محیط متناسب باشد. لوله کشی های سرمایش و گرمایش و بخار در هر قسمت باید دارای شیر جداکننده باشند. استفاده از فیلترهای دقیق در حد ۰.۱ میکرون از اقدامات ضروری برای سیستم تهویه مطبوع است. طراحی سیستم تهویه مطبوع به شکل سیستم زون یا چند قسمتی است که تمامی اتاق های بیمارستان دارای دما و رطوبت جداگانه باشند.

شروع این سیستم از درب ورودی ساختمان است و به منظور وصل کردن شیلنگ و افزایش یا کاهش آب، انشعابات آب در کل طبقات نصب می گردد. برای گرم کردن محیط و آب مجله خبری تاسیسات ساختمانی استخر، دو مدل هیتر گازی و پمپ حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای افزایش دمای استخر از پمپ حرارتی به علت کارایی بیشتر آنها استفاده می گردد.

زمانی که سنسورهای این لوله ها علائم حریق را حس کردند و یا اینکه افراد به صورت دستی آن را راه اندازی کرد، این لوله ها پر از آب شده و به صورت قطره چکانی شروع به اطفای حریق می کند. لوله های این سیستم در دو نوع فلزی و پلاستیکی وجود دارد که معمولاً از نوع پلاستیکی آن ها در ساختمان استفاده می شود. برای از کار انداختن این فرایند پنل هایی در قسمت های مختلف ساختمان نصب شده که با آن می توانید این فرایند را متوقف کنید. تأسیسات سرمایشی متداول نیز به طورمعمول مواردی مثل کولرآبی معمولی یا هوشمند، انواع کولرگازی و اسپیلت هستند و در برخی ساختمان های بزرگ و اداری از مواردی مثل هواساز و فن هم استفاده می شود.

  • به همین دلیل نصب سیستم های ایمنی از جمله صاعقه گیر در ساختمان های بلند مرتبه و صنعتی یک نیاز مهم محسوب می شود.
  • تمامی قسمت های مختلف بیمارستان مانند اتاق عمل بیماران، فیزیوتراپی، کلینیک، اورژانس، آزمایشگاه و … باید دارای یک تهویه به صورت مجزا باشند.
  • امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث هوشمند سازی سیستم های تاسیساتی شده و کارکرد آن ها نیز افزایش یافته است.