تاسیسات ساختمان : آشنایی با 3 مورد از مهمترین انواع تاسیسات-رادیاتور پارس

برای اینکه دستگاه های الکترونیکی داخل ساختمان را بتوانیم به منبع تغذیه جریان متناوب وصل کنیم باید دوشاخه آن ها را به پریز برق تعبیه شده در مدار سیم کشی برق ساختمان اتصال دهیم. بنابراین سیستم پریزهای برق یک بخش مهم از تاسیسات الکتریکی ساختمان است. اما پیش از آن بهتر است با مفهوم تاسیسات الکتریکی آشنا شویم که به معنی طراحی و اجرای سیستم سیم کشی منازل مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی است.

مجله خبری تاسیسات ساختمانیی انواع مختلفی دارد که در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی انواع آن می پردازیم. از خانه های گلی گرفته تا آسمان خراش های امروزی به تاسیسات ساختمانی نیاز دارند. امروزه این سیستم در اکثر ساختمان ها استفاده شده و از ایجاد حوادث زیادی جلوگیری کرده است. زمانی که این سیستم به کار می افتد، ابتدا لوله های آب در ساختمان باز شده و سپس به صورت خودکار با مراکز آتش نشانی تماس گرفته می شود. لوله های تأسیسات آتش نشانی در اکثر نقاط ساختمان وجود دارد و آن نقطه ازنظر آتش نشان ها، یک نقطه امن است.

تاسیسات ساختمان چیست؟

یکی از تاسیسات بسیار ضروری برای هر ساختمانی، سیستم گرمایشی و سرمایشی است. مهندس مکانیک باید نحوه نصب این سیستم‌ها و امکانات لازم برای نصب را در داخل ساختمان تعبیه کند. هر کدام از این تاسیسات وظیفه مشخص و همچنین پروسه اجرایی خاصی را دارا است که باید توسط مهندس مکانیک و تاسیسات در ساختمان طراحی و اجرا شود.

دلیل صدای داخل رادیاتور یا شوفاژ چیست؟

سیستم های اعلام حریق معمولا دارای هر دو نوع هشدار صوتی و هشدار از طریق چراغ چشمک زن میباشند. همچنین پانل های زنگ خطر درورودی های ساختمان و نقاط خاص دیگر نصب میشوند تا در شناسایی محل حریق به ماموران آتش نشانی کمک کنند. بخش زیادی از این سیستم در قسمت عادی داخلی ساختمان پرداخته و کار گذاشته میشود. به دلیل تنوع عناوین شغلی در این رشته و تخصص، شغل‌های متعددی برای افراد فارغ التحصیل آن وجود دارد. افراد متناسب با عنوان کاری و میزان تخصص خود می‌توانند شغلی مرتبط بیابند.

قسمت های مختلفی مانند سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع، لوله کشی، برق رسانی، خطوط تلفن، گازکشی و … جز تاسیسات ساختمان هستند. تأسیسات برق جزو تأسیسات ساختمانی بوده که خود شامل اعلام حریق، تلفن، آنتن مرکزی، سیستم روشنایی می باشد. قابل ذکر است بخش بزرگی از برق به صورت جریان های متناوب مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های برق باید بطور حتمی و قطعی بطور ایمن نصب و راه اندازی گردند.

  • برای نصب دوربین بسته لازم است تا نقشه کلی ساختمان تهیه شده و سپس محل قرارگیری دوربین انتخاب شود، در ادامه باید کابل کشی دوربین مدار بسته انجام شده و این وسیله در محل خود نصب می شود.
  • برای یافتن شغل مناسب علاوه بر داشتن مهارت لازم در حرفه و تخصص خود، نیاز است با مهارت‌های نرم و مهارت‌های ارتباطی نیز آشنایی داشته باشید تا در مراحل مصاحبه کاری و ارتباط با کارفرما دچار مشکل نشوید.
  • معمولاً هر زوج سیم یک خط تلفن را راه اندازی کرده و با حروف RG11 شناخته می شود.
  • تجهیزات تشخیص آتش سوزی در سیستم اعلام حریق شامل گاز، شعله و دتکتور دود است.
  • سیستم های شبکه به معنای تجهیزات و زیر ساخت های مورد نیاز برای اتصال یک یا چند کامپیوتر به شبکه جهانی اینترنت می باشد.