تاسیسات ساختمان : آشنایی با 3 مورد از مهمترین انواع تاسیسات-رادیاتور پارس

امروزه با توجه به نوع کاربری ساختمان ها از تجهیزات مختلفی از جمله آسانسور و پله برقی برای حمل و نقل و جابجایی اشخاص و یا اشیا استفاده می شود. در ادامه می خواهیم شما را با نحوه طراحی و اجرای تاسیسات این دو وسیله آشنا کنیم. یکی از مهمترین بخش های تاسیسات مکانیکی در ساختمان به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مربوط می شود. این بخش از تاسیسات محیطی راحت از نظر دمایی و کیفیت هوا در داخل ساختمان ایجاد می کند.

  • مدل نورپردازی داخلی باید باعث افزایش آرامش یا انرژی ساکنین در ساختمان شود.
  • هزینه ی راه اندازی تاسیسات هوشمند مورد استفاده در ساختمان ها کمی بالا بوده، اما در طولانی مدت به صرفه تمام خواهد شد و هزینه های جانبی و تعمیرات آن را به کمترین حالت ممکن می رساند.
  • به طور کلی تاسیسات ساختمانی به دو دسته ی کلی تاسیسات ساختمانی مکانیکی و تاسیسات ساختمانی الکتریکی تقسیم میشوند.
همچنین انتخاب درست عمق حوضچه از بروز حوادثی مانند غرق شدن نیز جلوگیری می کند. انتخاب بهترین لوازم بر اساس نوع آسانسور مجله خبری تاسیسات ساختمانی از ایجاد خرابی جلوگیری می کند. همچنین در این مرحله اجرای آهن کشی، نصب ریل مناسب و نصب درب آسانسور نیز انجام می گردد.

طراحی و اجرای تاسیسات ساختمانی

روش های رایج لوله کشی فاضلاب در ساختمان ها به دو دسته لوله کشی فاضلاب کف خواب و لوله کی زیر سقفی دسته بندی می شوند که باز هم با توجه به طراحی ساختمان و شرایط مکان یکی از این دو روش برای اجرا در ساختمان انتخاب می شوند. تاسیسات گرمایشی برای کنترل و حفظ حرارت در سطح قابل قبول در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم گرمایشی در یک ساختمان می تواند به صورت گرمایش مرکزی همچون موتورخانه و پکیج و یا سیستم گرمایش تبریدی باشد. به همین دلیل است که امروزه برخلاف زمان های گذشته طراحی تاسیسات ساختمان را فقط به مهندسین تاسیسات و معماران حرفه ای می سپارند. این افراد وظیفه دارند تاسیسات ملک را بر اساس فاکتورهایی از جمله شرایط معماری ساختمان، شرایط اقلیمی محل ساخت ساختمان، نحوه ساخت و شکل فیزیکی بنا و مخصوصاً بر اساس قوانین درج شده در مباحث ملی ساختمان سازی طراحی کنند.

لوله فشار به پمپ کمک می کند تا آب توسط پمپ به یک خروجی یا نازل تغذیه شود. ابعاد لوله فشار همانند لوله مکش تابع سرعت جریان است، به همین دلیل ابعاد آن را با توجه به حجم تحویل پمپ محاسبه می کنند. به عنوان دریچه تنظیم کنترل ارتفاع آبنما و همچنین قطع لوله مکش و یا تنظیم لوله فشار از دریچه قطع و تنظیم در تاسیسات آبنما و فواره استفاده می شود. پس از اینکه دال بتونی با استحکام بالا نصب شد، باید کابین به داخل چاه ارسال و توسط بکسل ها در محل نصب می شود. در نهایت وزنه ها را به مقدار مناسب و به منظور بالانس کردن قاب وزنه و کابین در داخل چاه قرار می دهند. بعد از اینکه ترافیک آسانسور را آنالیز کردیم، می توانیم نحوه قرارگیری قطعات در چاله آسانسور را طراحی کنیم.

تأسیسات آتش نشانی

پله برقی ها به تکه های متعدد تقسیم شده و در محل پروژه توسط متخصص مونتاژ و نصب می شوند. آسانسور یکی از ابتدایی ترین ماشین های ساخته شده توسط بشر است که توانسته برای حمل نقل عمودی افراد و یا اشیا در ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرد. نیروی محرکه برای جابجایی آسانسور توسط نیروهای الکتریکی و یا سیستم تعادل فراهم می شود. همه می دانیم که گاز دی اکسید کربن خفه کننده اکسیژن است، بنابراین می توان از این سیستم برای خاموش کردن انواع مدل آتش سوزی، از جمله آتش سوزی های الکتریکی استفاده کرد. اگر می خواهید با روش لوله کشی فاضلاب زیر سقفی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم لینک مقاله را لمس کنید.

به منظور ورودی آب از طریق کف و دیوارها از حوضچه کف برای لوله های مکش، فشار و همچنین سایر لوله ها استفاده می شود که باید از جنس مواد ضدخوردگی باشد. هرگز نباید در زمان برش لوله های مسی گازهای طبی از روغن استفاده کرد. توصیه می شود قطر لوله اصلی را طوری انتخاب کنیم که در صورت اضافه کردن انشعابات در آینده با افت فشار مواجه نشویم.