تاسیسات ساختمان ایما تاسیسات-رادیاتور پارس

یکی از مهم ترین بخش های تاسیسات مکانیکی ساختمان، تاسیسات بهداشتی است. تاسیسات بهداشتی شامل سیستم های لوله کشی و لوازم بهداشتی برای توزیع آب بهداشتی، جمع آوری و دفع فاضلاب، هواکش فاضلاب و دفع آب باران می باشد. اگر تاسیسات مکانیکی را از یک ساختمان حذف کنیم، عملاً آن بنا غیرقابل سکونت شده و می توان آن را به خرابیه ای تشبیه کرد. به همین دلیل زیرمجموعه های متنوعی از جمله تاسیسات بهداشتی، تهویه مطبوع، گازرسانی، آتش نشانی، سونا، استخر و جکوزی در بخش تاسیسات مکانیکی ساختمان ها طراحی شده اند تا طول عمر و بقای یک ساختمان را تضمین کنند. یکی از دستاوردهای مهم تکنولوژی در حوزه ساختمان‌سازی هوشمندسازی سیستم‌های مختلف تاسیسات ساختمانی است. هوشمند کردن سیستم‌های تاسیسات ساختمانی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم‌های بهداشتی و… باعث افزایش بازده انرژی شده همچنین هدررفت انرژی را به اندازه چشمگیری کاهش داده است.

2# سیستم گرمایش از کف

در این سیستم با استفاده از لوله های گرماده، سطح زمین گرم شده و درنتیجه خانه نیز گرم می شود. در تأسیسات سرمایشی و گرمایشی جدید، سیستم کنترل هوا وجود دارد که هوای خانه را در آن دما که شما می خواهید تنظیم می کند. تاسیسات مرتبط با بهداشت مانند لوله کشی های آب و فاضلاب باید با تخصص زیاد و دقت فراوان انجام شود. در ادامه متوجه می شویم کهتاسیسات بهداشتی ساختمان یکی از زیر شاخه های تاسیسات مکانیکی است و به چند قسمت تقسیم می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم. ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته یک تیم کامل از متخصصین و مجریان کاربلد و حرفه ای را دور هم جمع کرده ایم تا بهترین و باکیفیت ترین خدمات طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان را به شما مشتریان ارائه دهیم.

مقایسه مواد عایق های حرارتی در ساختمان – قسمت دوم

هرکدام از این بخش ها اصولی برای طراحی و اجرا دارد که باید رعایت شود و درصورتی که این اصول و قوانین رعایت نشود نقش آن ها در ساختمان بسیار کم رنگ می شود. روش های مختلفی برای تقسیم هزینه قبض برق، آب و گاز در ساختمان هایی که از سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی استفاده می کنند، وجود دارد. هدف استفاده از تجهیزات مکانیکی، تامین آب گرم و سرد، ایجاد سرمایش و گرمایش در ساختمان، تامین فشار آب مورد نیاز طبقات و … است. اطفا حریق به اقداماتی گفته می شود که برای خاموش کردن و کنترل آتش انجام می شود.

این قسمت ها در ابتدا و انتهای کابل های کواکسیال آنتن مرکزی وصل می شوند. آنتن اصلی سیگنال های صوت و تصویر را دریافت می کند و باید در فضای باز و ارتفاع بلند نصب شود. این وسیله باید ساختار آلومنیومی تو خالی داشته باشد تا قدرت مجله خبری تاسیسات ساختمانی دریافت و ارسال سیگنال ها به تمام دستگاه ها و تلویزیون های موجود در سیستم آنتن مرکزی را داشته باشد. کنترل پنل اعلام حریق متعارف سیستمی اتوماتیک، ساده و قدیمی است که هنوز هم در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • در سیستم کنترل تاسیسات استخر باید تمام بخش ها و تجهیزات به کار رفته در این مکان از جمله چراغ ها، پمپ ها، کنترل کننده های مواد شیمیایی، هیترها و غیره کنترل و مدیریت شوند تا بدون هیچ مشکلی به کارکرد خود ادامه دهند.
  • طبیعتا قدم اول در بکارگیری تاسیسات و تجهیزات به روز و با کارایی بالا، شناخت آنها و مهارت در به اجرا درآوردن آنها می‌باشد.
  • سیستم لوله کشی فاضلاب آب مصرفی باقی مانده را به بیرون از ساختمان می فرستد.
در کنار تمام این نکات که گفتیم بخش های مختلف بیمارستانی از جمله اطاق عمل بیماران، فیزیوتراپی، کلینیک، اورژانس، آزمایشگاه و غیره باید تهویه مختص به خود را داشته باشند که بر اساس نیاز محیط سنجیده می شود. شرایط دما، رطوبت، فشار، درجه پاکیزگی هوا در فضاهای مختلف بیمارستان مهم می باشند. متخصصان مدیریت تجهیزات معمولاً زمان بیشتر برای اختصاص‌دادن به فعالیت‌ها و شایستگی‌های اصلی خود دارند و بدین ترتیب بهره‌وری بیشتری دارند. این افراد فعالیت‌ها و زمینه‌های مورد علاقۀ خود را محدود می‌کنند و زمان زیادی را برای اهداف کلیدی عملیاتی آزاد می‌کنند. فعالیت‌ها را به‌صورت روزانه، ماهانه یا هر فاصلۀ زمانی دلخواه می‌توان برنامه‌ریزی کرد. دستور کار معمولاً فعالیت‌های خاص نگهداشت پیشگیرانه را توضیح می‌دهد.

طراحی و اجرا در تاسیسات آبنما و فواره