تاسیسات ساختمان معرفی 18 تجهیز اصلی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی-رادیاتور پارس

نیرو های متخصص و مهندسان تاسیساتی با کسب آگاهی های لازم، قدمی موثر در اجرای تاسیسات با بازدهی بالا برداشته اند. آن ها با به کارگیری راهکار های استاندارد و اصولی، باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه های احتمالی شده و تعمیر و نگهداری تجهیزات و سیستم ها را نیز کم تر کرده اند. تاسیسات می تواند همه ی نیاز های لازم یک ساختمان مثل آب، برق، گاز، تهویه و … را فراهم و شرایطی ایده آلی را برای زندگی در یک ساختمان فراهم می کند. بسیاری موارد دیگر نیز در زمان تعمیر و نگهداری و خرابی، نمود پیدا می‌کند. به طور مثال، اگر از مصالح یا تجهیزات بی‌کیفیت، استفاده شود عمر مفید سیستم تاسیساتی پایین می‌آید و در کوتاه مدت، نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می‌کند.

دلیل صدای داخل رادیاتور یا شوفاژ چیست؟

برای رسیدن به این شکل از گرما و حفظ آن ، می بایستی تعادل منطقی میان این عوامل ایجاد شود . انتقال مستقیم گرما از ذرات گرم تر به ذرات سردتر یک واسطه و یا دو عنصر که در تماس مستقیم با هم قرار دارند . انتقال گرما در نتیجه حرکت چرخشی بخش های گرم شده از یک مایع یا گاز صورت می گیرد . انرژی گرمایی از بدنه گرم ساطع شده و از طریق فضای واسطه منتقل شده و جذب بدنه سردتر می شود . باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

اجزای اصلی سیستم توزیع برق نیز نیازمند توجه کافی هستند و حتی شاید لازم به تعویض آن‌ها باشد. برای مثال می‌توان به ترانسفورماتورها، تابلو برق اصلی و ژنراتور اضطراری اشاره کرد. این تاسیسات همانطور که از نام آن‌ها پیداست مربوط به تاسیسات ساختمان در زمینه ایجاد روشنایی هستند. در واقع وجود روشنایی در هر ساختمان، جز مواردی است که باید در طراحی ساختمان به آن توجه کرد. تاسیسات الکتریکی می‌تواند در داخل ساختمان این امر را برای ما امکان‌پذیر کند.

یکی از مهم ترین نکات مهم پیش از عمل نقشه کشی تاسیسات، آن است که باید همه ی امکانات ساختمان جهت اجرای آن لحاظ گشته و فضای مناسبی برای آن مشخض گردد. علاوه بر موارد گفته شده، باید محاسبات لازم انجام گرفته و وسایل و تجهیزات مناسب انتخاب گردند. به منظور نصب دوربین مدار بسته باید محل قرار گرفتن دوربین بر روی نقشه تعیین شود. سپس دستگاه های مجله خبری تاسیسات ساختمانی ضبط باید به دوربین و مانیتور متصل شده تا تنظیمات نرم افزاری دوربین نیز انجام گیرد. در طراحی نقشه آسانسور یک قسمت از ساختمان برای چاه آسانسور در نظر گرفته می شود. به منظور انتخاب بهترین حالت و نوع آسانسور برای ساختمان باید اندازه های عرض و عمق چاه، محل قرار گرفتن درب ها، طول تراول، عمق چاهک و ارتفاع طبقات در نقشه آسانسور مشخص شود.

  • به منظور محفاظت از سیستم های قدرت، سیستم ایمنی از طریق انتقال ولتاژ ناگهانی به زمین مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در این سیستم به دلیل تجزیه ضایعات در لوله ها گازی به وجود می آید که برای جلوگیری از ورود آن به بخش های داخلی ساختمان باید از تله ، سیفون یا آب بند در اتصالات لوله ها استفاده کرد.
  • هرکدام از این بخش ها اصولی برای طراحی و اجرا دارد که باید رعایت شود و درصورتی که این اصول و قوانین رعایت نشود نقش آن ها در ساختمان بسیار کم رنگ می شود.
  • مهندسان تاسیسات با یک مجتمع یا ساختمان قرارداد پروژه‌ای امضا می‌کنند و برای مثال از صفر تا صد سیستم تاسیسات آن مجموعه (طراحی، نصب، بهره‌برداری) را به عهده می‌گیرند.
  • بعد از رسیدن دمای سونای بخار به مقدار تنطیم شده، مولد خاموش شده تا چرخه بار دیگر شروع به کار کند.

در ساختمان برای حمل و نقل افراد و یا اشیا از آسانسور استفاده می شود. نیروی الکتریکی یا سیستم تعادل نیروی مورد نیاز برای حرکت آسانسور را فراهم می کند. هنگام طراحی آسانسور باید به نکاتی مانند نوع کاربری ساختمان، تعداد طبقات و واحدها، تعداد ساکنین، میزان ترافیک و … دقت نمود. این سیستم دارای سنسور هایی می باشند که در یک محفظه پلاستیکی و معمولا در سقف خانه نصب می گردند.

انواع تاسیسات ساختمان