تاسیسات ساختمان معرفی 18 تجهیز اصلی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی-رادیاتور پارس

باید وسایل الکترونیکی را به منظور استفاده از آنها به منبع تغذیه جریان متناوب متصل کرد. برای این کار باید وسایل الکترونیکی را به پریز برقی که در مدار سیم کشی قرار دارد، وصل نمود. به همین خاطر سیستم پریزهای برق از مهم ترین تاسیسات الکتریکی ساختمان می باشد. محل نصب تاسیسات سرمایشی معمولا در فضای خارجی خانه مانند پشت بام، موتورخانه یا زیرزمین می باشد. تجهیزاتی مانند کولرهای آبی، کولرهای گازی، اسپلیت ها، داکت اسپلیت ها، چیلرها، هواسازها و فن کوئل ها برای تولید یا انتقال سرمای محیط داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه عملکرد این تجهیزات به صورت تبریدی یا تهویه ای بوده و محیط داخلی ساختمان را خنک می کنند.

تاسیسات گرمایشی و سرمایشی

برای رسیدن به این شکل از گرما و حفظ آن ، می بایستی تعادل منطقی میان این عوامل ایجاد شود . انتقال مستقیم گرما از ذرات گرم تر به ذرات سردتر یک واسطه و یا دو عنصر که در تماس مستقیم با هم قرار دارند . انتقال گرما در نتیجه حرکت چرخشی بخش های مجله خبری تاسیسات ساختمانی گرم شده از یک مایع یا گاز صورت می گیرد . انرژی گرمایی از بدنه گرم ساطع شده و از طریق فضای واسطه منتقل شده و جذب بدنه سردتر می شود . باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

آخرین تصاویر تاسیسات ساختمانی و تجهیزات ساختمانی

یکی از مهم ترین نکات مهم پیش از عمل نقشه کشی تاسیسات، آن است که باید همه ی امکانات ساختمان جهت اجرای آن لحاظ گشته و فضای مناسبی برای آن مشخض گردد. علاوه بر موارد گفته شده، باید محاسبات لازم انجام گرفته و وسایل و تجهیزات مناسب انتخاب گردند. به منظور نصب دوربین مدار بسته باید محل قرار گرفتن دوربین بر روی نقشه تعیین شود. سپس دستگاه های ضبط باید به دوربین و مانیتور متصل شده تا تنظیمات نرم افزاری دوربین نیز انجام گیرد. در طراحی نقشه آسانسور یک قسمت از ساختمان برای چاه آسانسور در نظر گرفته می شود. به منظور انتخاب بهترین حالت و نوع آسانسور برای ساختمان باید اندازه های عرض و عمق چاه، محل قرار گرفتن درب ها، طول تراول، عمق چاهک و ارتفاع طبقات در نقشه آسانسور مشخص شود.

  • تابلوهای نیمه اصلی عموما در جایی نصب می شوند که در دسترس همه باشند.
  • اصلی ترین کاربرد تاسیسات بهداشتی در یک ساختمان به تامین و توزیع آب بهداشتی برای مصارفی مثل آشامیدن و شستشو است.
  • هدف از راه اندازی سونا در کنار استخر داخل ساختمان دست یابی به آب درمانی است.
  • از جمله تکنولوژی هایی که در اجرای تاسیسات مکانیکی بسیار تاثیر گذار هستند سیستم گرمایشی و سرمایشی است که از آن برای افزایش سطح راحتی و ایجاد آسایش داخلی در ساختمان و محیط استفاده می شود.
  • اجازه دهید در ادامه به بررسی انواع مختلف تاسیسات ساختمانی بپردازیم.

سیستم صوتی در یک فضای اداری دارای ۳ بخش سیستم صوت عمومی، سیستم کنفرانس و نمازخانه می باشد. در راه اندازی سیستم صوت اداری و صنعتی واضح شنیدن فرکانس صدا بسیار مهم است. اما سیستم صوتی نباید به شنوایی افراد حاضر در ساختمان آسیب وارد کند.

اجزای اصلی سیستم توزیع برق نیز نیازمند توجه کافی هستند و حتی شاید لازم به تعویض آن‌ها باشد. برای مثال می‌توان به ترانسفورماتورها، تابلو برق اصلی و ژنراتور اضطراری اشاره کرد. این تاسیسات همانطور که از نام آن‌ها پیداست مربوط به تاسیسات ساختمان در زمینه ایجاد روشنایی هستند. در واقع وجود روشنایی در هر ساختمان، جز مواردی است که باید در طراحی ساختمان به آن توجه کرد. تاسیسات الکتریکی می‌تواند در داخل ساختمان این امر را برای ما امکان‌پذیر کند.

نیرو های متخصص و مهندسان تاسیساتی با کسب آگاهی های لازم، قدمی موثر در اجرای تاسیسات با بازدهی بالا برداشته اند. آن ها با به کارگیری راهکار های استاندارد و اصولی، باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه های احتمالی شده و تعمیر و نگهداری تجهیزات و سیستم ها را نیز کم تر کرده اند. تاسیسات می تواند همه ی نیاز های لازم یک ساختمان مثل آب، برق، گاز، تهویه و … را فراهم و شرایطی ایده آلی را برای زندگی در یک ساختمان فراهم می کند. بسیاری موارد دیگر نیز در زمان تعمیر و نگهداری و خرابی، نمود پیدا می‌کند. به طور مثال، اگر از مصالح یا تجهیزات بی‌کیفیت، استفاده شود عمر مفید سیستم تاسیساتی پایین می‌آید و در کوتاه مدت، نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می‌کند.