تاسیسات ساختمان معرفی 18 تجهیز اصلی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی-رادیاتور پارس

پس از شناسایی آتش به صورت خودکار اقدام به مهار آتش کند که به آن سیستم اطفای حریق گفته می شود. اجرا و طراحی این بخش از ساختمان‌ها، وظیفه کارشناسان و مهندسان وارد در این حوزه است. تمامی طراحی‌های انجام شده برای این بخش باید کاملا دقیق و اصولی انجام گیرند تا هم ساختمان طول عمر بالایی داشته باشد، هم این که افراد حاضر در آن به هیچ مشکلی برخورد نکنند و زندگی راحتی داشته باشند. تاسیسات سختمان به معنای کلی، استفاده از امکانات تاسیساتی و مهندسی موجود و به روز را شامل می‌شود که کمک می‌کند تا ساکنان و افرادی که در ساختمان حضور دارند، زندگی راحت و آسوده‌ای داشته باشند. بسیاری از ساختمان ها از نوعی سیستم ارتباطی نیز بهره مندند که برای هشدار دادن به ساکنین حین خطر یا در دسترس بودن ماموران آتشنشانی حین مهار آتش طراحی شده اند. زیربنای اصلی هر ساختمانی تاسیسات آن است که اسباب آسایش، آرامش و امنیت ساکنین را فراهم می کند.

نکته مهم در زمینه طراحی توزیع کننده آب این است که باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مقاومت اصطکاک آن کم شده و از تلاطم آب جلوگیری کند. به همین دلیل از شیرهای تنظیم کننده بر روی خروجی های توزیع کننده استفاده می شود. برای اینکه پمپ گریز از مرکز آبنما بتواند آب را از حوضچه یا مخزن بیرون بکشد لازم است تا لوله مکش نصب شود.

  • درباره ما ، شرکت ساختمانی مهندسی آموت که در سال ۱۳۸۷ به صورت سهامی خاص تاسیس گردید.
  • در صورت پیاده سازی اصولی آنتن مرکزی هیچ گونه نویزی در صدا و تصویر دریافتی ایجاد نمی شود.
  • دلیل استفاده از این سیستم کاهش خسارت های ناشی از حریق و هشدار به ساکنین ساختمان در مواقع اضطراری می باشد.
  • به منظور اتصال صحیح سر سیم تلفون به پریز باید از فیش مناسب آن استفاده نمود.
  • پس از اتمام مرحله‌ی نصب، از تجهیزات تست‌ها و آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از درستی کارکرد آن‌ها، می‌گیرد و برای همه‌ تجهیزات برنامه‌ منظم تعمیر و نگهداری تعیین می‌کند.
  • این سیستم به وسیله کنترلر مرکزی و آشکارسازهای دود و حرارت در همان لحظات ابتدایی وقوع آتش، حریق را تشخیص می دهد.

به منظور جلوگیری از آسیب نباید هیچ برخوردی بین لوله های گاز و سازه های اصلی و تاسیسات مکانیکی ساختمان به وجود بیاید. از تاسیسات گرمایشی به منظور کنترل و حفظ حرارت مورد نظر ساختمان استفاده می شود. این سیستم ها به صورت گرمایش مرکزی مانند موتورخانه و پکیج یا سیستم گرمایش تبریدی مورد استفاده قرار می گیرند. چیرهای می توانند هم سیستم سرمایشی و هم سیستم گرمایشی باشنددر ساختمان های مبتنی بر سیستم تهویه کنترل گرما و افزایش کیفیت هوا با حداقل انرژی یا حتی بدون صرف انرژی در ساختمان های انرژی صفر صورت می گیرد. همانطور که گفته شد تاسیسات ساختمانی برای آرامش و آسایش به کار گرفته میشوند ولی این تنها کاربرد آن ها نیست.

تاسیسات آتش نشانی ( اعلام حریق، اطفاء حریق):

به همین علت برای خروج آب جکوزی یک خط تخلیه اصلی در کنار چند دریچه تخلیه تعبیه می گردد. برای تولید حرارت سونای خشک معمولا از کوره با سوخت گاز استفاده می شود. ظاهر این کوره به شکل استوانه بوده و دارای یک لوله جهت ورود سوخت به مشعل و یک دودکش است که در فضای داخل سونا تعبیه می گردد. لوله کشی آب مصرفی ساختمان ها به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. پیشنهاد میکنم در صورت ساختمان سازی با مهندسین متخصص مشورت کنید زیرا انتخاب تاسیسات ساختمانی مناسب برای ساختمان فاکتور های زیادی تاثیر گذار هستند .

شما می توانید جهت مطالعه روش اجرای سیم کشی تلفن ثابت روی لینک مقاله بزنید. در کنترل پنل اعلام حریق وایرلس از هیچ کابلی استفاده نمی شود و کل سیستم با کمک امواج کار می کنند. نحوه عملکرد اعلام حریق بیسیم یا وایرلس به این صورت است که اگر دتکتورهای بیسیم تحریک شوند، سیگنال آن به پنل ارسال شده و پنل مرکزی از طریق ارسال سیگنال هشداردهنده های حریق را باخبر می کند. برای کنترل سیستم های اطفای حریق از این کنترل پنل استفاده می شود که سیستم آشکارسازی آن می تواند متعارف و یا آدرس پذیر باشد. چراغ های علائم خروج اغلب به رنگ سبز با فونت سفید بوده و در زمان بروز حادثه هدایت افراد مستقر در ساختمان را به مسیرهای امن به عهده دارند.

در ساختمان برای حمل و نقل افراد و یا اشیا از آسانسور استفاده می شود. نیروی الکتریکی یا سیستم تعادل نیروی مورد نیاز برای حرکت آسانسور را فراهم می کند. هنگام طراحی آسانسور باید به نکاتی مجله خبری تاسیسات ساختمانی مانند نوع کاربری ساختمان، تعداد طبقات و واحدها، تعداد ساکنین، میزان ترافیک و … دقت نمود. این سیستم دارای سنسور هایی می باشند که در یک محفظه پلاستیکی و معمولا در سقف خانه نصب می گردند.

آخرین مقالات تاسیسات ساختمان و تجهیزات ساختمان

در این مجموعه هر کدام از مجریان در حوزه کاری خود متخصص هستند و به دلیل سال ها کار عملی تجربه بالایی در اختیار دارند. علاوه بر این مجموعه تاسیسات 24 ساعته همواره پشتیبان مشتریان است و برای تایید این ادعا تمام خدمات تاسیساتی خود را همراه با گارانتی تضمین کیفیت به مشتری عرضه می کند. این بخش قلب خانه هوشمند بوده و از طریق آن تمام اجزای خانه با هم مرتبط می شوند. اکثر دوربین های مدار بسته پس از تشخیص حرکت فعال شده و شروع به ضبط کردن می کنند و برخی دیگر با توجه به تنظیماتی که بر روی آن ها انجام داده اید، تصاویر را ضبط و به موبایل شخصی شما ارسال هم می کنند. در برخی از برج ها و مجتمع های مسکونی به دلیل وجود مشکلات مخابراتی نمی توان سرویس اینترنت پر سرعت دریافت کرد، به همین دلیل تنها راه حل استفاده از اینترنت مرکزی است تا کل مجتمع بتوانند به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند.