تاسیسات ساختمان چیست؟ بررسی 2 نوع تاسیسات ساختمانی کلینیک ساختمانی تاسیسات سامان-رادیاتور پارس

باید وسایل الکترونیکی را به منظور استفاده از آنها به منبع تغذیه جریان متناوب متصل کرد. برای این کار باید وسایل الکترونیکی را به پریز برقی که در مدار سیم کشی قرار دارد، وصل نمود. به همین خاطر سیستم پریزهای برق از مهم ترین تاسیسات الکتریکی ساختمان می باشد. محل نصب تاسیسات سرمایشی معمولا در فضای خارجی خانه مانند پشت بام، موتورخانه یا زیرزمین می باشد. تجهیزاتی مانند کولرهای آبی، کولرهای گازی، اسپلیت ها، داکت اسپلیت ها، چیلرها، هواسازها و فن کوئل ها برای تولید یا انتقال سرمای محیط داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه عملکرد این تجهیزات به صورت تبریدی یا تهویه ای بوده و محیط داخلی ساختمان را خنک می کنند.

مشاوره تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان

در این سیستم به دلیل تجزیه ضایعات در لوله ها گازی به وجود میآید که برای جلوگیری از ورود آن به بخش های داخلی ساختمان باید از تله ، سیفون یا آب بند در اتصالات لوله ها استفاده کرد. خانه هوشمند کامل ترین نوع تجهیزات و سیستم های تاسیساتی را داشته و به تنهایی نیاز ساختمان را رفع می کند. در سیستم کنترل پنل اعلام حریق آدرس پذیر تمام اجزای به کار رفته در سیستم توسط کد یا آدرس مشخص هستند، بنابراین وقتی حریق اتفاق می افتد، محل دقیق وقوع آتش سوزی مشخص می شود. از دیگر مزایای اعلام حریق آدرس پذیر می توان به نگهداری آسان تر و سرعت بالای تشخیص حریق اشاره کرد.

جزییات وام مسکن روستایی و بررسی تاثیرات آن در بازار

این تاسیسات دارای مدار انشعابی به منظور تامین برق فضاهای داخلی ساختمان می باشد. هنگام افزایش جریان در سیم پیچی، فیوز یا برق شکن موجود در تابلو توزیع برق تاسیسات، مدار را قطع می کند. تاسیسات مکانیکی شامل دو دسته تاسیسات مکانیکی صنعتی و تاسیسات مکانیکی ساختمانی می‌شوند. تاسیسات مکانیکی صنعتی شامل فضلاب و سیالات، سیستم آبرسانی و انتقال آب، تصفیه آب، تولید انرژی از سیالات و… است. هدف تاسیسات مکانیکی تامین سرمایش و گرمایش، پمپاژ یا آبرسانی به طبقات بالای ساختمان، تهویه مناسب هوا، تامین آب گرم و سرد و..

  • در کنار درب های اتوماتیک استفاده از دزدگیر و دوربین مدار بسته موجب افزایش امنیت ساختمان می شود.
  • تهویه و خارج کردن هوای داخلی و جایگزین نمودن آن با هوای بیرون و تازه می تواند موجب افزایش نیاز به سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی شود.
  • به دلیل تنوع عناوین شغلی در این رشته و تخصص، شغل‌های متعددی برای افراد فارغ التحصیل آن وجود دارد.
  • به منظور بالا بردن مقاومت جکوزی باید در ساخت آن از بهترین مود اولیه استفاده نمود.
  • یکی از رایج ترین مدل های سیستم شبکه ای در ساختمان ها اینترنت مرکزی است.

تهیه گزارش از نور، دما، رطوبت و یا وجود دود در خانه با کمک سنسورها انجام می شود. سنسورها گزارش های تهیه شده را از طریق پروتکل های ارتباطی به کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند ارسال می کنند. به کل ابزارهایی از جمله کلیدهای هوشمند، صفحه لمسی، تلفن همراه و تبلت که برای ارتباط با خانه هوشمند از آن ها استفاده می کنید رابط های کاربری می گویند. پریزهای برق معمولی نیز با توجه به نوع کاربری در دو مدل تک فاز و یا سه فاز و بر اساس نوع حفاظت در یکی از مدل های دارای اتصال به زمین و بدون اتصال به زمین طراحی می شوند. پریزهای هوشمند در مدل های مختلف طراحی می شوند، به عنوان مثال برخی از آن ها فقط تایمر دارند و بعضی دیگر دارای برنامه ریزی های پیشرفته برای کاهش و یا افزایش جریان و ولتاژ هستند.

اهمیت این تأسیسات در فصل تابستان مشخص می شود و بهتر است از برندهای معتبر دنیا باشند تا نیاز به تعمیرات و نگهداری از آن ها در طول بهره برداری از ساختمان کاهش پیدا کند. تأسیسات ساختمان باید به خوبی طراحی و نصب شود تا به بهترین شکل کار کند. در نظر داشته باشید که عملکرد آن ها با طراحی و ساختار یک ساختمان در ارتباط است و این دو باید با یکدیگر هماهنگ باشند. هماهنگی آن ها وظیفه متخصصان و معماران است که باید این کار را به بهترین شکل انجام دهند. اگر این طراحی به درستی انجام نشود ممکن است که در عملکرد سازه اشکالاتی ایجاد شود که رفع آن ها در آینده بسیار دشوار خواهد بود. اغلب تجهیزاتی که درموتورخانه یک ساختمان قراردارند به نحوی با بخش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در ارتباط اند.

نکات مهم و اصلی قابل توجه مهندسان و طراحان دراجرای تأسیسات ساختمانی

وظیفه جلوگیری از گسترش آتش سوزی در ساختمان و خسارت های شدید بر عهده وظیفه تاسیسات اطفا حریق می باشد. به این صورت که هوای بیرون از طریق درب ها و پنجره ها توسط نیرو های حرارتی به داخل ساختمان هدایت و هوای داخل به خارج هدایت میشود. تاسیسات حرارتی دارای انواع مختلفی از سیستم های تهویه از جمله تهویه های طبیعی، مکانیکی و ترکیبی میباشد. خیلی ها تاسیسات ساختمانی مکانیکی را قلب ساختمان میدانند زیرا هر گونه اخلال در آن عوارض زیادی برای ساختمان در پی دارد. تاسیسات الکتریکی به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود اما آن چه در ساختمان کاربرد دارد مواردی است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم. سیستم گرمایش کف شامل لوله هایی است که با عبور آب گرم از این لوله ها، گرمای مورد نیاز اتاق ها تامین می شود.

در لوله کشی های مدرن علاوه بر تجهیزات بالا, لوله های سوخت و گاز نیز به آن اضافه می شود. حوزۀ نگهداری تأسیسات برقی از وظایف اولیه و ابتدایی تا وظایفی را که باید توسط متخصصان مجله خبری تاسیسات ساختمانی این حوزه انجام شوند را شامل می‌شود. یکی دیگر از مشکلات رایج زمانی است که فیوزهای مدار خاموش می‌شوند، که نشان می‌دهد مصرف بیش‌ازحد انرژی باعث اضافه بار شده است.