تاسیسات ساختمان چیست؟ نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی ویترین نت-رادیاتور پارس

این رشته بازار کاری مناسبی دارد چرا که تاسیسات مهارتی است که از یک ساختمان معمولی گرفته تا یک سازمان وسیع و پیچیده به آن نیاز دارند. برای یافتن شغل مناسب علاوه بر داشتن مهارت لازم در حرفه و تخصص خود، نیاز است با مهارت‌های نرم و مهارت‌های ارتباطی نیز آشنایی داشته باشید تا در مراحل مصاحبه کاری و ارتباط با کارفرما دچار مشکل نشوید. بسیاری از افراد با وجود اینکه مهارت لازم را در رشته خود دارند اما به دلیل به کار نگرفتن مهارت‌های نرم نمی‌توانند شغل مجله خبری تاسیسات ساختمانی ایده آل خود را بیابند. کارشناسان کلینیک در زمینه برق تأسیسات و سیستم های کنترلی تاسیسات نیز کاملا مسلط هستند. ما در تلاشیم، تا با ارائه خدمات حرفه ای و ارائه روش های جدید ، تصورات قدیمی از سرویس‌کاران سنتی را تغییر داده و با ایجاد توازن بین دانش و تجربه خدمات کاملتری را به مشتریان خود ارائه دهیم. به دلیل وجود سیستم های گوناگونی که در تاسیسات مکانیکی و الکتریکی موجود هستند در این زمینه اصطلاح مکانیکی و الکتریکی ( M & E ) به وجود آمده است.

تاسیسات آتش نشانی اعلام حریق

تاسیسات ساختمانی در دو گروه بزرگ تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی دسته بندی می شوند. به همین دلیل باز هم تاکید می کنیم که طراحی و اجرای تاسیسات ساختمان خود را تنها به افراد متخصص و با تجربه بسپارید تا مجبور نشوید بعد از مدتی دوباره هزینه های هنگفتی را بابت تعمیرات تاسیسات و یا بازسازی کلی آن بپدازید. ما در این مطلب تلاش کردیم تا جامع ترین اطلاعات را در خصوص انواع تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمانی در اختیار شما قرار دهیم. تاسیسات برقی هم مانند تاسیسات مکانیکی زیرمجموعه های متعددی دارد، از جمله سیستم های روشنایی، اعلام حریق، صوتی و تصویری، شبکه ای، امنیتی و ارتباطات داخلی دارد که در ادامه به تشریح هر سیستم خواهیم پرداخت. وجود تهویه مطبوع و تاسیسات در بیمارستان ها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای این محیط و توسط متخصصین فنی انجام شود. منظور از تاسیسات ابنیه در زمان ساخت جکوزی در واقع بتون ریزی، آرماتور بندی، نازک کاری و نماسازی جکوزی است که باید از بهترین مواد اولیه برای ساخت این بخش استفاده شود تا در شرایط خاص مقاومت بالایی داشته باشد.

طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان

داشتن اگاهی بیشتر در مورد افراد متخصص باعث می شود، خواسته های معقول تری را از یک فرد متخصص در زمان مورد نیاز پروژه خود درخواست کنید. همچنین پانل های زنگ خطر درورودی های ساختمان و نقاط خاص دیگر نصب میشوند تا در شناسایی محل حریق به ماموران آنش نشانی کمک کنند. صاعقه گیر وسیله ای است که از یک مدار الکتریکی در زمان برخورد صاعقه در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ، ایجاد قوس الکتریکی، جرقه و افزایش جریان حفاظت می کند. از این وسیله برای حفاظت از سیستم های قدرت از طریق انتقال ولتاژ ناگهانی به سمت زمین استفاده می شود، همچنین می توان از طریق کابل زمینی و یا ارتینگ از سیستم های قدرت در برابر برخورد صاعقه محافظت کرد.

تأسیسات گرمایشی و سرمایشی:

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. به منظور فراخوانی و پیج افراد در ادارات، شرکت ها و مکان های عمومی از سیستم پیجینگ استفاده می شود. به کمک سوئیچ جهت دار از برگشت امواج به آنتن جلوگیری کرده و مسیر امواج آنتن را یک سویه می نماید. سیگنال های VHF و UHF در آنتن اصلی به کمک تقویت کننده امکان پخش تمامی کانال ها با کیفیت فوق العاده را فراهم می کند.

گزارش های تهیه شده از طریق پروتکل های ارتباطی به کنترل کننده مرکزی سیستم ارسال می گردند. به کمک جدا کننده سیگنال های دریافتی توسط آنتن بین تلویزیون ها تقسیم می شوند. اسپلیتر دارای دو یا چهار پورت خروجی بوده که سیگنال های ورودی به دو یا چهار سیگنال، به صورت برابر تقسیم می گردند. در صورت نصب صحیح آنتن مرکزی، هیچ نویزی در صدا یا تصویر به وجود نمی آِید.

برای نمونه، هنگامی که این سازمان‌ها پایگاه مشتریان خود را افزایش می‌دهند، معمولاً هزینۀ لوازم و تجهیزاتشان نیز کاهش می‌یابد. آن‌ها همچنین می‌توانند از تجهیزات تخصصی و پرهزینه در مجموعۀ خود استفاده کنند. تکمیل پروژه‌های حساس به زمان از جمله دیگر اهداف سازمان‌ها برای برون‌سپاری است. شرکت‌های مدیریت دارایی‌ها عموماً در بهره‌برداری از تعداد محدودی از تجهیزات متخصص هستند و تلاش می‌کنند آن‌ها را درست انجام دهند.

البته اگر از جکوزی های خانگی استفاده کنید، نیازی به این بخش نیست، چون جکوزی های خانگی همانند وان به دو صورت قابل حمل و ثابت طوری طراحی می شوند که فقط باید آن ها را در مکان مورد نظر نصب و راه اندازی نمود. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل تر در این خصوص به مطلب نحوه لوله کشی جکوزی خانگی مراجعه کنید. شروع لوله کشی گاز در ساختمان ها باید بعد از اتمام مرحله دیوار چینی و پس از تکمیل پرونده و انتخاب پیمانکار انجام می شود. همچنین لازم است بر پایه علوم مهندسی و کارشناسی شده پیاده سازی شود، چون کوچکترین نشتی در لوله ها و اتصالات آن می تواند خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. لوله کشی فاضلاب در ساختمان باید به نحوی انجام شود که آب مصرف شده در ساختمان را با کمک نیروی ثقلی (نیروی وزن) به سیستم فاضلاب شهری در خیابان منتقل کند. به همین دلیل در صورت اجرای غیر اصولی این سیستم احتمال گیر کردن مواد فاضلابی در داخل لوله ها وجود دارد.

  • انواع مختلفی از صاعقه گیر وجود دارد که از آن جمله می توان به صاعقه گیر شاخکی، صاعقه گیر چند شکافه، صاعقه گیر سوپاپی و گلوله ای اشاره کرد.
  • تأسیسات به‌طور کلی دو بخش تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکتریکی تقسیم می‌شود.
  • سیم های آنتن مورد نیاز و هزینه های مربوط به خرید و سیم کشی آن ها کاهش پیدا می کند.
  • هدف تاسیسات مکانیکی تامین سرمایش و گرمایش، پمپاژ یا آبرسانی به طبقات بالای ساختمان، تهویه مناسب هوا، تامین آب گرم و سرد و..