تاسیسات ساختمان چیست: شرح کامل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و زیر مجموعه های آن ها-رادیاتور پارس

محل نصب جعبه ترمینال های فرعی در طبقات بوده و وظیفه انتقال خطوط شهری را بر عهده دارد. وظیفه این قسمت تامین انرژی الکتریکی سیستم در طول زمان فعالیت آن می باشد. برخی از پریزها نیز برای کاهش یا افزایش جریان و ولتاژ دارای برنامه ریزی های پیشرفته هستند. این چراغ ها بر روی محل تغییر مسیرهای فرار، تقاطع ها و راه پله ها نصب می شوند. تعبیه دال بتنی نیز پس از ارسال و بالا کشیدن و قرار گرفتن موتور در مکان نصب، باید انجام گیرد.

تمامی اجزای مورد استفاده در این کنترل پنل دارای کد یا آدرس مشخص می باشند. نگهداری آسان و سرعت بالای تشخیص آتش سوزی از مزایای این کنترل پنل است. تجهیزات تشخیص آتش سوزی در سیستم اعلام حریق شامل گاز، شعله و دتکتور دود است. قسمت مهم تاسیسات آبنما و فواره جنس حوضچه است که از پلاستیک، فولاد و یا بتن می باشد.

کاربرد آسانسورها برای تخلیه در مواقع اضطراری آتش سوزی در ساختمان های بین المللی. قسمت دوم

قابل ذکر است اگر تأسیسات ساختمان ازکیفیت لازم و کافی و کارایی مورد نیاز برخوردار نباشد، نیاز به بازسازی زودتر از موعد خواهد داشت و هزینه راه اندازی و اجرا صرف شده در ساخت ساختمان به صرفه نخواهد بود. بهتر است بدانید امروزه با پیشرفت و ارتقای تکنولوژی و همچنین پیشرفت در حیطه ساختمان سازی منجر به هوشمندسازی تأسیسات ساختمانی گردیده و در نتیجه راندمان آن ها افزایش و ارتقا یافته است. از آنجایی که تأسیسات اهمیت و ارزش بسیار بالایی در ساخت سازه و افزایش طول عمر آن دارند ممکن است در صورت خرابی و مشکل به سازه آسیب وارد نموده وعمر سازه را کاهش نمایند. تاسیسات مکانیکی خود به دو دسته کلی تاسیسات مکانیکی صنعتی و تاسیسات مکانیکی ساختمانی تقسیم بندی می شود.

برای نصب دوربین بسته لازم است تا نقشه کلی ساختمان تهیه شده و سپس محل قرارگیری دوربین انتخاب شود، در ادامه باید کابل کشی دوربین مدار بسته انجام شده و این وسیله در محل خود نصب می شود. در نهایت باید دستگاه های ضبط به دوربین و مانیتور وصل شوند تا تنظیمات نرم افزاری بر روی آن به انجام برسد. مجله خبری تاسیسات ساختمانی سیستم فرعی دیگری در حیطه آب و فاضلاب در ساختمان قرار دارد که هدفش تامین آب گرم مورد نیاز تجهیزات است و از دیگ بخار یا گرم کن استفاده می کند. در سیستم فاضلاب بهداشتی میتوان از لوله های بزرگ تر بهره گرفت زیرا این سیستم بر نیروی جاذبه متکی است و عمل جابجایی سریع تر انجام میشود.

عملکرد کنترل پنل اعلام حریق متعارف به این صورت است که با جریان عبوری از مدار خود کار می کند. یعنی در زمان عادی جریان کمی از دتکتورهای تعبیه شده در مدار عبور می کند. اما هنگام آتش سوزی جریان عبوری از مدار افزایش یافته و به این شکل اعلام حریق اتفاق می افتد. چراغ های مورد استفاده در سیستم روشنایی ایمنی فقط در زمان خطر عمل می کنند. محل نصب این چراغ ها معمولا در مسیرهای خروجی، مکان های تغییر ارتفاع، اتاق های کنترل، راه پله ها، تقاطع ها، مکان های پر خطر، راه پله فرار و مکان های بدون پنجره قرار دارد. سیستم هوشمند روشنایی دارای معایبی همچون هزینه اجرای زیاد و قیمت زیاد لامپ های هوشمند است.

دیگ بخار یک محفظه بسته است که با گرم کردن آب بخار تولید می کند.سیستم های بخار خانگی شامل یک الی چند دیگ بخار چدنی یا فولادی در مکانی به نام موتورخانه نصب می شوند. این دیگ بخار در کنار تجهیزات دیگر مانند مشعل، پمپ سیرکولاتور، سیستم لوله کشی و منبع انبساط، آب سرد وارد شده به این دیگ را گرم می کنند. پس از گرم کردن آب ورودی، بخار به دست آمده و آب گرم تولید شده را به منظور گرمایش و آب گرم مصرفی ساختمان استفاده می کنند.

اهمیت تاسیسات ساختمانی

البته موارد بالا مربوط به تاسیسات مکانیک ساختمان می باشد که تاسیسات مکانیکی مکملی دارد به نام تاسیسات الکتریکی ، که ساده ترینش سیستم ها روشنایی و همین پریزهای برق می باشند و برای بکارگیری و راه اندازی قطعات تاسیساتی ضروریست . از دیگر اصول اجرای تاسیسات مکانیکی در این است که باید این تاسیسات در شرایط ایمن و بهداشتی راهبری و نگهداری گردد. در صورت تغییر کاربری ساختمان باید از قبل از نظر اجرای این تاسیسات به تایید برسد تا این تغییر کاربری از نظر ایمنی و بهداشت و آسایش و بهره دهی موجب بروز اثرات زیان بخشی به این تاسیسات نشود. در صورت تغییر و یا تعمیر در تاسیسات مکانیکی موجود در ساختمان باید انجام این کار به گونه ای صورت بگیرد تا هیچ گونه صدمه و آسیبی به وضعیت تاسیسات آن نشود. و این کار منجر به غیر ایمن شدن وضع تاسیسات نگردد و موجب اضافه شدن بار گرمایی و بار سرمایی اضافی بر روی تاسیسات نشود.

  • برای این کار کافی است روی پشت بوم کلیک کنید و بر اساس نیاز خود به متخصصان مشغول کار در شهرتان در زمینه تاسیسات ساختمان متصل شوید.
  • از این سبک برای روشنایی یک اثر هنری، کتابخانه، قاب آینه و غیره استفاده می شود.
  • در تأسیسات آب و فاضلاب پیچیدگی های بسیار زیادی وجود دارد که هرکسی نمی تواند آن را در تأسیسات ساختمانی پیاده سازی کند.